PDA

View Full Version : MEUL [Heavy Metal Bigband Snooze]



meul
23 december 2006, 17:10
Hallo Daar,

Nueva música.
Alvast bedankt voor eventuele reakties!
Hieronder staat de Link.

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Heavy%20Metal%20Bigband%20Snooze.mp3

Groetjes,
Jan

Roy K.
23 december 2006, 18:03
Geweldig Meul!! :cooler:

Ik had je mp3 tussen nummers van een (voor mij onbekende) CD van Derek Sherinian gezet, en toen die CD was afgelopen had ik niet in de gaten gehad dat ik jouw nummer al gehoord had! Geeft dus aan dat de kwaliteit supervet is!!:zz:

benwave
23 december 2006, 21:34
Zoals altijd weer een hoog standje Jan.
Vooral je gitaar geluid spettert enorm. Die toeters hoeven zo nodig niet van mij,
maar het geeft dit stuk toch wel iets aparts mee.
Op 1:34 en 1:35 min zit een tik moet je maar eens naar kijken.

Mijn verdere vermoeden is toch dat jij speed in je koffie doet in plaats van suiker,
check toch even of je het goede potje heb.


groeten Ben

Gert-Jan
23 december 2006, 21:41
Je bent zonder enige twijfel de beste componist van dit forum (en een heeeeel eind daarbuiten ook)!!

hendrix2
23 december 2006, 21:46
Je bent zonder enige twijfel de beste componist van dit forum (en een heeeeel eind daarbuiten ook)!!
Ik zou sommige mensen hier toch niet onderschatten. Mensen zoals een Picker hebben ook héél wat in hun mars, al is het dan een ander genre.

Wel heel knap gespeeld weer meul. Deed me met momenten aan satriani denken, maar da's best positief bedoeld :)
Het kan mij in ieder geval wel boeien.
:rockon: meer van dat!

meul
24 december 2006, 17:03
Bedankt voor de reakties!

@ Roy, Je maakt inderdaad een vergelijk waar ik niet al te lang wakker van zal liggen, txs.

@ Ben, ik vroeg me al af waarom de verkoper van mijn suiker laatst op de hoek snoep stond uit te delen aan kleine kinderen. die tikken zijn waardeloos ja, mijn pc trekt het niet helemaal. cpu bottleneck.

@ Gertjan, een mooier compliment kan je haast niet krijgen als muzikant. voel me wel een beetje opgelaten maar heb net besloten het compliment gewoon te accepteren, dank je wel man!

@ Hendriks, txs, Satriani, vind ik een hele goede gitarist :)

johantipker
24 december 2006, 17:38
Hee Meul,

ik hoor Zappa, Sjako, Vai, satriani en....... jou natuurlijk!!!

Your shit=dope!!!

En de levensvreugde spat ervan af......

je hebt zo'n goeie emotie in je spel... en petje af dat je dat zo kunt overbrengen met charisma via een in principe kouwe kille pc met nullen en enen...


lekker man!

Fijne kerstdagen!

altin
24 december 2006, 18:49
wow, jij bent goed :chicken:

Gert-Jan
25 december 2006, 08:30
Ik zou sommige mensen hier toch niet onderschatten. Mensen zoals een Picker hebben ook héél wat in hun mars, al is het dan een ander genre.

Wel heel knap gespeeld weer meul. Deed me met momenten aan satriani denken, maar da's best positief bedoeld :)
Het kan mij in ieder geval wel boeien.
:rockon: meer van dat!

Met alle respect, Satriani is een geweldige gitarist maar geen geweldige componist (imho). Hij schrijft super commercieel en dat legt hem dan ook geen windeieren.

Meul vind ik gewoonweg ontzettend creatief, gedurfd en vooral doordacht componeren. Ik heb daar nog geen equivalent van ontdekt op dit forum.

Lacrimosa
25 december 2006, 12:37
oehhh ik kan niet wachten totdat ik dit hoor!
Ik download em straks, nu komt het ff niet uit, maar een reactie komt er snel op te staan!!

Jax
25 december 2006, 16:14
Met alle respect, Satriani is een geweldige gitarist maar geen geweldige componist (imho). Hij schrijft super commercieel en dat legt hem dan ook geen windeieren.

Meul vind ik gewoonweg ontzettend creatief, gedurfd en vooral doordacht componeren. Ik heb daar nog geen equivalent van ontdekt op dit forum.

Gedurfd is hier idd het juiste woord, qua nootkeuze, qua opbouw, qua progressie, qua instrumentkeuze. Een en al verassing, vandaar dat het mij aanspreekt. Erg, erg, lekker.

Ik heb dit vaker gezegd, maar ik zeg het weer. Dit zou toch super zijn als je dit ten gehore zou kunnen brengen voor een publiek, gewoon blazers op het podium en gewoon gigantisch knallen :D!

Hoe dan ook, wederom een fantastische track Meul, je blijft me echt verbazen...

Fenndangoband
25 december 2006, 23:31
Kerel wat een fantastisch nummer... zo iets hoor je niet veel!!!
Breng eens een album uit man!!!
Zalig die blazers erbij en wat een gitaarspel en sound... perfectie bestaat dus toch.
Doe zo voort... ik wil je live aan het werk zien "on stage" met deze volledige bezetting :rockon: . Laat weten wanneer je speelt... hiervoor wil ik zelf naar Nederland komen ook al is het een eind rijden. You have a new fan. :hippie:

benwave
26 december 2006, 00:13
Hoi Jan....... Hier Ben nog een keer.

Nog eens een aantal keer dat muziekstukje beluisterd en ik moet zeggen
Eigenlijk is het gewoon vies commercieel 3:02 min ...Jan toch !



Nee hoor geintje Het wordt steeds beter naar mate je het meer beluisterd.
Geweldig Jan.

Groeten Ben

peter_heijnen
27 december 2006, 15:03
Helemaal geweldig, ik hoor veel dingen die me raken!

In Amsterdam staat aan de noordkant van alles aan nieuwe studios ed in de planning. MTV/TMF en zo, weet er het fijne niet van, maar ze gaan iig druk bezig daar. Stuur die gasten eens een demo. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze daar straks niet geinteresseerd zijn in muziek van deze geweldige kwaliteit.

Vai met het Metropole vond ik helaas niet al te boeiend, ik zou veel liever hiervan een uitvoering hebben gehoord.

Hele diepe buiging Meul!

Helter Skelter
27 december 2006, 16:30
inderdaad

daal nou eens af uit die zolderkamer van je!

c.hultermans
27 december 2006, 19:38
Hell Yeah!!

Dit klinkt lekkahhhh

Ik krijg er zelfs een Vai gevoel bij ;-)

Grtz,

Conrad

meul
28 december 2006, 13:18
Wow, wat een hoop toffe reakties! bedankt iedereen!

@ Ja, sjako (vooral de early years). jij toch ook?

@ Jax, txs. Ja zou leuk zijn, ehh hier laat ik het maar even bij :-)

@ Peter H. dank je wel voor je backup, en ja, nee, pfff, word al moe bij het idee.. ik had hier al eerder uitleg over gegeven.

@ C Hultermans, dank je man!

@ Ben , oei, is dat commercieel? 3:02? nog een rondje hilversum dan maar? :-)
@ Fenndangoband, ik heb geen band dus helaas kan ik je niet uitnodigen voor de backstage :-) bedankt voor je reaktie

peter_heijnen
28 december 2006, 13:36
ik had hier al eerder uitleg over gegeven.
Ik dacht ik probeer het nog een keertje....., so be it.

johantipker
28 december 2006, 15:39
Wow, wat een hoop toffe reakties! bedankt iedereen!

@ Ja, sjako (vooral de early years). jij toch ook?




daar was ik bij ja!!! :D :D :D jij ook natuurlijk!!!

dat heb ik ontiegelijk vaak live gezien, met jouw broer op bas!!!

(als kleine jongen van een jaar of 15, reeds kwijlend bij het sublieme spel van deze 3 heren...)

en dat raak je nooit meer kwijt.....

johantipker
28 december 2006, 15:41
Ik dacht ik probeer het nog een keertje....., so be it.

de aanhouder wint Peter!!! vooral mee doorgaan, wellicht moeten we het meer richting emotionele chantage trekken.... maar ja, helaas, we zijn nou eenmaal geen wijven :D

peter_heijnen
28 december 2006, 16:54
de aanhouder wint Peter!!! vooral mee doorgaan, wellicht moeten we het meer richting emotionele chantage trekken.... maar ja, helaas, we zijn nou eenmaal geen wijven :D
Meul heeft gelijk!

Al dat gezeur en gedoe als mensen iets van je moeten of als je zelf van alles moet. Ik kan best een wijf zijn, maar beter van niet!

johantipker
28 december 2006, 18:04
Meul heeft gelijk!

Al dat gezeur en gedoe als mensen iets van je moeten of als je zelf van alles moet. Ik kan best een wijf zijn, maar beter van niet!

tuurlijk, just kiddin' ... :strat:

een ieder moet gewoon doen waar ie zich zelf lekker bij voelt...

peter_heijnen
28 december 2006, 21:01
een ieder moet gewoon doen waar ie zich zelf lekker bij voelt...
Zolang je maar geen geniale muziek post, dat schept namelijk verplichtingen!

meul
29 december 2006, 12:57
hai Jo en Peter,

Ik hoor wel waar ik moet spelen, ik zal er zijn, intussen ga ik weer ff muziek maken, oke? ieder zijn vak weet je ;-)

gr,
J

johantipker
29 december 2006, 13:36
hai Jo en Peter,

Ik hoor wel waar ik moet spelen, ik zal er zijn, intussen ga ik weer ff muziek maken, oke? ieder zijn vak weet je ;-)

gr,
J

... je zal nog verbaasd staan..... :noob:

Keep it up!

meul
29 december 2006, 16:12
:confused: ehh..? vast niet.. :)

Das Schaap
29 december 2006, 16:49
Lekkere sound, drums zijn net nog wat te nep/kil hoe je het wilt noemen.

Ik las heavy metal en big band en was gelijk al geinteresseerd. En dit is erg geinig gedaan, niet veel mensen die zoiets kunnen maken denk ik.
Misschien dat de blazers iets vaker terug mochten komen op wat stukken, ik hoor zelf toch af en toe stukjes die zichzelf even doorslepen zeg maar, het is enerzijds wel leuk de rust tussen alle hectiek, maar toch zou daar ook wat meer mee gedaan kunnen worden.

Maar alsnog is dit zeer knap en blijft er bij mij zeker in, net zoals wat ik al vaker tegen Robert v.d. Haneberg zeg hoor jij ook thuis op The Alchemist cd´s.

En je sound wordt steeds lekkerder des te vaker ik dit hoor. :mad:

Oja waarmee is alles opgenomen/gemaakt ? :sssh:

FrankS
30 december 2006, 17:54
Euhm ja Meul, gewoon fokking briljant!! Echt genieten van die muziek van je zeg!! 'k Vind het ook erg lekker in mekaar zitten qua arrangement/compositie. Respek yo!

Han S
30 december 2006, 18:53
Ik vind dit wel helemaal en heel erg goed hoor, waarmee en hoe heb je het gedaan? (de geluiden enzo)

meul
31 december 2006, 12:25
Hey,

@ Schaap, txs voor de reply, ja, drums, het blijft altijd lastig om een compromis te vinden tussen energie en dynamiek (compressie) ik ben hier ook nog niet helemaal uit.

@ frankS, dank je man!

@ Han S, bedankt voor je reaktie!, Ik gebruik (ook @ Schaap) fruity om voor de basis, keys, bas en drums. cubase voor de arrangementjes (sample libraries) opnemen en mixen die ik in adobe audition 2.0

groetjes,
jan

Lacrimosa
31 december 2006, 14:49
heey heb em net gehoord en moet zeggen dat je me toch elke keer weer verbaasd!

Super!!

krizz
1 januari 2007, 20:02
Geweldig! Echt vet!

peter_heijnen
2 januari 2007, 12:03
Ik heb HMBS zojuist ook maar even gedownload. Blijft een groot feest om naar te luisteren.

mriesenb
2 januari 2007, 15:58
Lekker hoor. Doet me het meeste aan Vai denken met inderdaad een vleugje Sjako!.

Wat heb je qua gitaar en andere gear gebruikt?

Groeten,

Michael

meul
2 januari 2007, 19:47
Hallo daar!

@ Lacrimosa, txs men! zat bytheway ff op je myspace te snuffen. eerste nummer, Aura, het doet me aan Shostakovich denken. er zijn niet al te veel mensen die goed wegkomen met de noten die je daar speelt. echt prachtig.

@ krizz, dank je wel voor je reaktie!

@ mriesenb, dank! charvel model 6, als je ff terugleest kan je zien wat ik verder gebruik.

@ Peter, Hoi Peter, Het genoegen is (echt) geheel aan mijn kant!

Groetjes,
Jan

Das Schaap
5 januari 2007, 16:32
Even nog een gedetailleerdere vraag, die blazers, welke vsti is/zijn dat dan ?
Die sax klinkt namelijk erg goed. :) :satisfie:

worst
5 januari 2007, 22:05
ik hoor eigenlijk ook wel een petrucci erin om eerlijk te zijn :)

ik vindt het echt vet klinken...maar de blazers mogen weg van mij...

beter een paar dikke synths :D

pgm10th
8 januari 2007, 11:33
Hoi man,
Ook van mijn kant maar even een "Note".
Je weet hoe ik over je werk denk, en het kan mij niet gek genoeg.
En ook dit nummer is weer als van ouds.

Het is wel raar dat de andere hier op het form de Vai, Satriani achtige dinger er uit halen, maar ik hoor niemand over Cacophony, terwijl er voor mijn heel veel Backer/friedman achtige licks in zitten.

Maar ja, Ik ken je ook wat beter dan de rest denk ik
:)

Anyway,
Weer een onwijs tof nummer.! :rockon:

DarknessAwaits
8 januari 2007, 13:46
Fantastisch, ik heb er geen andere woorden voor. Perfect ingespeeld en het blijft boeien.

Bouke
9 januari 2007, 14:18
Holy fuck! Zelfs op mijn crappy notebookspeakers klinkt dit heerlijk!

Intro is werelds met die sax. Mooie compositie, mooie lijnen, mooie sounds en een erg fijne combi met de blazers, super. Heerlijke drive/spanning in het liedje. Lekker compact ook.

Dus.

Nog een keer! Nog een keer!

O ja, had ik al verteld dat je 'best wel aardig' gitaar speelt?

Bouke

meul
11 januari 2007, 08:53
Hey daar

@ schaap, ik meen dat de sax van akai is, ik gebruik nogal wat dingen door elkaar dus niet 100% sure

@ worst, bedankt voor je reaktie, helaas spelen mijn blazers geen piano.

@ DarknessAwaits, dank je wel!

@ pgm10th, hoi denny, schijnbaar hoort ieder weer iets anders en vergelijkt daar mee. misschien dat ik op een fusion forum weer andere namen zou zien. het is altijd wel leuk om te lezen hoe anderen naar je luisteren.

@ bouke, he bouk, lang geleden! dank voor je reaktie, en nee had`je nooit verteld, vertel is.. :-)

Ltrrrrrrrr,
Jan

Ic3gl0vE
12 januari 2007, 01:08
Wow, dit is gaaf zeg!!! Hier en daar doet het me een klein beetje aan Spastik Ink denken, maar dan honderd keer beter opgenomen. Erg gedurfde sounds door elkaar ook.

Te gek!