PDA

View Full Version : Jos goes vintage: '77 Marshall JMP 2203



Josdevos
23 december 2006, 16:22
Daarnet opgehaald. Vet ding! Heeft een paar battle scars, maar is technisch in perfecte staat. Blijven toch wel extreem lekkere rockbakken!


http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00104.JPG
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00100.JPG
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00101.JPG

Josdevos
23 december 2006, 16:23
Wat meer foto's:

http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00102.JPG
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00098.JPG
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00099.JPG

Dude
23 december 2006, 16:33
volgas knallen mot je... en hem niet meteen uit elkaar schroeven voor foto's !!


;) mooi ding man, DE gitaaramp !! succes !

vis
23 december 2006, 16:33
Cool! Ik zou er in de toekomst ook nog wel eens een willen. Ook zo'n Bogner 2x12 staat op mijn verlanglijstje. Eigenlijk is die foto van jou precies wat ik wil, aangezien ik die Engl top al heb haha.

Josdevos
23 december 2006, 16:41
volgas knallen mot je... en hem niet meteen uit elkaar schroeven voor foto's !!

Hehe, hier thuis op't appartement zal dat niet lukken, maar aangezien hij erg vuil was en een onderhoudje nodig had...

Negative K3 fan
23 december 2006, 17:17
hmmm zo'n bak daar zou ik niet vanaf kunnen blijven met mn soldeerbout... PPIMV'tje erin hmmm...

jerome
23 december 2006, 17:44
hmmm zo'n bak daar zou ik niet vanaf kunnen blijven met mn soldeerbout... PPIMV'tje erin hmmm...

Ik ben de trotse eigenaar van dezelfde brulbak!
Schatjes zijn het.....
Maarru..., wat PPIMV'tje?

Negative K3 fan
23 december 2006, 18:00
post phase invertor master volume


volume knop die in je eindtrap zit zodat de vervorming van de fase draaier ook meeneemt.

caliban
23 december 2006, 19:30
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00104.JPG
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00100.JPG
http://users.pandora.be/brike/JMP/DSC00101.JPG
Op de eerste foto zit het knopje zonder gouden vookant op de eerste plaats
Op de tweede foto op de vierde plaats
Geesten aan het werk
Proficiat met de amp

DarknessAwaits
23 december 2006, 19:56
Gaaf ding! Gefeliciteerd.

jerome
23 december 2006, 20:16
post phase invertor master volume


volume knop die in je eindtrap zit zodat de vervorming van de fase draaier ook meeneemt.

Thanx!
Wat gebeurt er dan met de sound?

caliban
23 december 2006, 20:21
Waarschijnlijk krijg je meer overdrive terwijl je mastervolume lager staat

Punkrockerke
23 december 2006, 21:15
Op de eerste foto zit het knopje zonder gouden vookant op de eerste plaats
Op de tweede foto op de vierde plaats
Geesten aan het werk
Proficiat met de amp
Iedereen weet dat je zo een betere tone krijgt...


(en als je dat niet gelooft: Op de foto's in de 2e post zie je dat hij de knoppen van de pots heeft afgehaald om de amp wat op te kuisen)

Orpheo
23 december 2006, 23:39
en nu nog die boute ENGL lozen, en met je LP heb je een KILLER sound ;) meer heb je toch ook niet nodig? :D


nee zonder dollen; GAVE amp. echt supercool.

Chris Winsemius
23 december 2006, 23:53
Toffe bak!

Ik zal voor de lol de Zakk Wylde settings opzoeken (had 'n ex Wylde amp hier 'n tijdje terug ter reparatie) :D beide volume-knoppen rond de 9 :)

jerome
24 december 2006, 02:00
He Chris, beide volumepots op 9?
Als ik dat met mijn JMP-2203 doe liggen m'n trommelvliezen eruit!
Gebruikte Zak Wylde een powersoaker of zo of was die 2203 van hem gemod?

Chris Winsemius
24 december 2006, 02:09
He Chris, beide volumepots op 9?
Als ik dat met mijn JMP-2203 doe liggen m'n trommelvliezen eruit!
Gebruikte Zak Wylde een powersoaker of zo of was die 2203 van hem gemod?

't Was er 1 die door 1 van z'n roadies was verkocht (ik vermoed met toestemming). Mods: 't kan nog beter :D

Gezien de zalen/podia waar Zakk speelt; geen "versoaker", in m'n vorige werkplaats had ik in ieder geval geen piepende trommelvliezen :)

No pain, no gain :D

Agent_Smith
24 december 2006, 09:57
Toffe bak! JMPs zijn retecool!

steph
24 december 2006, 10:01
Geweldige amp, heb er jaren met erg veel plezier op gespeeld, totdat ik zo gek was en meende 3 kanalen eff.loops ed. nodig had.
Geweldige amp!

jerome
24 december 2006, 12:24
't Was er 1 die door 1 van z'n roadies was verkocht (ik vermoed met toestemming). Mods: 't kan nog beter :D

Gezien de zalen/podia waar Zakk speelt; geen "versoaker", in m'n vorige werkplaats had ik in ieder geval geen piepende trommelvliezen :)

No pain, no gain :D

Had je zeker een hééééle grote werkplaats? 8-)
Jezus man, als ik bij mijn JMP de master 5 en de preamp op 6 zet klinkt ie het lekkerst maar hij is dan zo snoeihard! Gewoon te hard!
Ik wil hier toch eens iets aan gaan doen maar ik weet nog niet wat.
En de 50 Wat tops waar ik tot nu op gespeeld hadden toch niet niet vol- en vetheid van de 100-watter JMP2203

Chris Winsemius
24 december 2006, 12:39
Had je zeker een hééééle grote werkplaats? 8-)

Yep, en vrijstaand :D


Jezus man, als ik bij mijn JMP de master 5 en de preamp op 6 zet klinkt ie het lekkerst maar hij is dan zo snoeihard! Gewoon te hard!
Ik wil hier toch eens iets aan gaan doen maar ik weet nog niet wat.

De suggestie van Negative K3 fan
is heel goed. Dat kan op verschillende manieren gedaan worden.


En de 50 Wat tops waar ik tot nu op gespeeld hadden toch niet niet vol- en vetheid van de 100-watter JMP2203

Dit kom ik vaker tegen (en vind het zelf ook zo). Hoewel de basis hetzelfde is zijn er verschillen die impact op de sound en feel hebben:
- hoogte spanning
- filtering v/d voeding
- eigenschappen trafo's

Waarschijnlijk bouw ik binnenkort 'n 50 Watter om voor die 100 Watt sound/feel maar nog steeds 50 Watt.

morris
24 december 2006, 13:34
Proficiat Joris,
lijkt me een te gekke bak!

Tristan
24 december 2006, 14:22
Gave amp man! :D

@Chris en Jerome:
Ik vind bij JCM800's de 2204's eerlijk gezegd het lekkerst klinken, lekkerder dan de 2203's die ik tot nu toe geprobeerd heb, net ietsje vetter en voller, wat warmer en middiger terwijl ze nog steeds genoeg punch hebben...
Van de JMP heb ik alleen ooit eens een 2203 gehoord en die klonk te gek, dus wat dat betreft kan ik er niet veel over zeggen, vinden jullie over het algemeen de JCM800 2203's ook lekkerder klinken dan de JCM800 2204's?

jerome
24 december 2006, 16:09
He Tristan, ik heb wel eens over een JCM 2203 gespeeld en die klonk nogal metalachtig.
Niet echt een lekkere warme buizenvervorming en niet echt transparant.
Maar dat zal wel komen doordat er van die over-agressieve Chinese preamp-buizen in zaten want volgens mij moeten ze ook héél lekker kunnen klinken.
Over een 2204 heb ik lang geleden wel eens gespeeld over een JCM 260Watt mono-cab maar en die vond ik wel héél erg lekker klinken.
Daar zaten dan wel NOS preamp-buisjes in, ik dacht van Telefunken....

greetz,
Jerome

Chris Winsemius
24 december 2006, 16:21
@Tristan en Jerome:

Bij de JCM versies heb je twee uitvoeringen; de eerdere zgn. vertical input en de latere zgn. horizontal input versies.

De eerdere modellen klinken en voelen wat warmer/soepeler. De latere modellen zijn wat stugger en harder van klank en feel.

Met wat crea-bea-werk zijn de latere versies om te zetten naar eerdere specs.

shredneck
24 december 2006, 17:39
Mooi ding man, gefeliciteerd.

Ik heb zelf alle soorten jcm800 (tegelijk) gehad en ben blijven steken bij de 4104 combo. Dat is een 50 watt combo met een 2204 versterker erin. Type met de verticale inputs. Ook heb ik die andere versie gehad van de 2204, die met de horizontale inputs, maar het verschil in soepel/stugheid is maar zeer,zeer klein.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel factoren meespelen met het vergelijken van al die versterkers door de forumleden, ik bedoel, een versterker is een verzameling onderdelen met elk hun eigen tolerantie, de buizen verschillen waarschijnlijk ook allemaal van merk en kwaliteit, de biasinstellingen zullen verschillen en de ruimte waarin men test zal ongewtijfeld anders zijn, welke gitaar gebruik je en ...... hoe speel je zelf? Welke plectrum gebruik je? Snaardikte?

.....kortom, ik vermoed dat de details onderling wel verschillen.....

Maar over het algemeen zijn dit topversterkers, en zo te zien heb je geen miskoop gedaan. Mooi ding enne, probeer ook eens het LOW kanaal met een goede strat. (wel opendraaien he!)

Mzzl,
Corvin

Josdevos
24 december 2006, 23:41
Thanks allemaal!

Het low kanaal is inderdaad fenomenaal en nog steeds knetterhard...

Klinkt heel mooi met een gitaar met warme pickups...

Ik mis enkel voeten onder de top, en 1 hoekbeschermer. Enig idee waar ik die parts beste koop? Denk dat ik er dan ook maar gelijk nieuwe knoppen opzet...

Welke preampbuis is eigenlijk de fasedraaier in een 2203? Die het dichtste bij de eindbuizen?

Ik ga hem gebruiken op mijn Bogner 4x12 met V30, met enkel een boost/od pedaal tussen m'n gitaar en amp. No nonsense heavy rock setup dus. :rockon:

Negative K3 fan
25 december 2006, 01:08
Welke preampbuis is eigenlijk de fasedraaier in een 2203? Die het dichtste bij de eindbuizen?

ja dat is hem

Michael AE
25 december 2006, 05:28
@Josdevos: Mooie versterker, man! Daar ga je nog veel plezier aan beleven...

Over dat hele vertical/horizontal verhaal: Ik heb zelf een vertical gehad en heb nu een horizontal en ik moet zeggen dat het hele verhaal een beetje overdreven wordt vaak. Mijn horizontal klinkt stukken beter dan mijn oude vertical, veel romiger en dikker.

Mijn ervaring is dat het gewoon ontzettend exemplarisch is. Of dat nu met de buizen of met iets anders te maken heeft, ze klinken echt allemaal zo verschillend dat er geen pijl op te trekken valt. Het is onmogelijk te zeggen dat verticals beter klinken, maar ze zijn wel makkelijker te modden en ze hebben minder last van overspraak op de eq. (Waar ik overigens met mijn horizontal ook geen last van heb, maar die is ooit eens gemodificeerd geweest en weer in "originele staat" terug-gebracht.)

henkr
25 december 2006, 10:20
Geweldig!
Goed dat je meteen de moeite hebt genomen wat foto's van de ingewanden te maken.
Veel pelzier ermee.

jerome
25 december 2006, 10:21
Thanks allemaal!

Ik mis enkel voeten onder de top, en 1 hoekbeschermer. Enig idee waar ik die parts beste koop? Denk dat ik er dan ook maar gelijk nieuwe knoppen opzet...



Mijn JMP is van 79 en je merkt dat sommige kunststof onderdelen een beetje bros zijn geworden.
Via de internetwinkel van Tube Town in (Duitsland) on line heb ik 2 weken geleden 8 hoeken en het rooster aan de bovenkant gekocht en nieuwe voorbuisjes. Maar Tonefactory, Winsemius, TAD en Verduin Electronics zullen ze ook wel hebben of kunnen bestellen.

Tristan
25 december 2006, 12:23
@Josdevos: Mooie versterker, man! Daar ga je nog veel plezier aan beleven...

Over dat hele vertical/horizontal verhaal: Ik heb zelf een vertical gehad en heb nu een horizontal en ik moet zeggen dat het hele verhaal een beetje overdreven wordt vaak. Mijn horizontal klinkt stukken beter dan mijn oude vertical, veel romiger en dikker.

Mijn ervaring is dat het gewoon ontzettend exemplarisch is. Of dat nu met de buizen of met iets anders te maken heeft, ze klinken echt allemaal zo verschillend dat er geen pijl op te trekken valt. Het is onmogelijk te zeggen dat verticals beter klinken, maar ze zijn wel makkelijker te modden en ze hebben minder last van overspraak op de eq. (Waar ik overigens met mijn horizontal ook geen last van heb, maar die is ooit eens gemodificeerd geweest en weer in "originele staat" terug-gebracht.)

Jouw JCM800 2204 met horizontal inputs is de beste JCM800 die ik tot nu toe gehoord heb, klinkt echt het lekkerste naar mijn idee...
Ik weet wel zeker dat een hoop met de (preamp)buizen te maken heeft, want
toen ik een andere JCM800 2204 ging testen deed deze een beetje raar, die winkeleigenaar stopte er andere preampbuisjes (Sovteks ofzo) in en toen klonk het ding helemaal kut, nog veel scheller en agressiever, ik vond hem al niet super klinken, maar toen werd het alleen maar erger, dat was overigens een vertical input 2204...
Bij Dijkman heb ik een horizontal input 2203 gehoord die ook duidelijk beter klonk dan die vertical input 2204...
Speakers doen ook een hoop natuurlijk, bij Dijkman stond die 2203 als het goed was op G12-65's, maar die vertical input 2204 stond misschien wel op Vintage 30's en dat vind ik echt de minst lekker klinkende speakers i.c.m. een Marshall, G12H's of G12M's zijn nog steeds mijn favoriete speakers i.c.m. een ouderwetse Marshall...

Chroxy
25 december 2006, 13:07
ik kan misschien ook aan een Marshall JMP 50 watt top komen met flightcase, nieuwe buisjes en een master volume (wat er standaard op zat???).. heoveel is zoiets nu waard?

Tristan
25 december 2006, 15:13
Pfoeh, geen idee man, maar ik zie die dingen toch al gauw richting de 1000 euro gaan als ze aangeboden worden, dus zoiets zal het ongeveer wel waard zijn, mits in goede staat natuurlijk...

Toaster
25 december 2006, 15:56
En ze zijn het gewoon waard. Je moet alleen wel opletten dat je er geen ontzettend dikke palmmutes uithaalt en ontzettende metal tonen.

Echt puur rocken. Denk echt aan rhcp en darkness enz.

Van de week mijn powertone nog ff naast de superlead gehouden. De superlead klinkt gewoon mooier, maar de powertone heeft tonnen meer gain en ook veel meer laag.

Orpheo
25 december 2006, 21:02
En ze zijn het gewoon waard. Je moet alleen wel opletten dat je er geen ontzettend dikke palmmutes uithaalt en ontzettende metal tonen.

Echt puur rocken. Denk echt aan rhcp en darkness enz.

Van de week mijn powertone nog ff naast de superlead gehouden. De superlead klinkt gewoon mooier, maar de powertone heeft tonnen meer gain en ook veel meer laag.
grappig, de 'the darkness'sound op plaat is een triple recto en een valvetech ampie van rond de 20 watt :D live is het wel plexi (met recto)

Hell's Engl
26 december 2006, 14:26
En ze zijn het gewoon waard. Je moet alleen wel opletten dat je er geen ontzettend dikke palmmutes uithaalt en ontzettende metal tonen.

Echt puur rocken. Denk echt aan rhcp en darkness enz.

Van de week mijn powertone nog ff naast de superlead gehouden. De superlead klinkt gewoon mooier, maar de powertone heeft tonnen meer gain en ook veel meer laag.

'n Paar vraagjes.....

Hoe is zo'n amp nou eigenlijk clean? Zo'n beetje "under the bridge"-achtig neem ik aan?
Je kan er denk ik wel zo'n lekkere clean-met-een-randje uithalen?
Hoe zwaar is zo'n amp nou?
Hoe zouden jullie 'n delay plaatsen zonder te modden? Aangezien er geen loop aanwezig is?

Lexvandoef
26 december 2006, 18:41
Ik heb de 2x12 combo versie ervan, zie topic:), en ik vind ze clean op het low kanaal verrassend lekker klinker voor een Marshall.

Je moet idd wel denken aan een lekkere vette clean, beetje under the bridge achtig, beetje nog net clean bijna randje. Hij is wel lekker dynamisch, bij hard aan slaan komt er een klein randje tevoorschijn.

Op het high kanaal kan je ook redelijk clean spelen, mits je het preamp volume laag houd en beheerst aan slaat.

Mijn amp is trouwens echt vreselijk zwaar, hij zit ook echt in een enorm onhandig grote kast, en heeft ook 2 zware speakers. Ik denk dat hij als head best wel handelbaar is. Maar zo'n combo moet je voor de handigheid niet kopen;)

Wat je moet doen met die delay weet ik, ik gebruik er zelf geen, maar ik denk voor de preamp, tussen gitaar en amp?

Vette amp trouwens josdevos, goeie uiterlijke staat ook. Issie al eens gemod geweest?

Josdevos
26 december 2006, 18:43
Neen hij is compleet origineel.

Staat valt inderdaad best mee, ik mis wel een hoekbeschermer, voeten, en ben het goudkleurige kapje van een knop kwijtgeraakt toen ik van de verkoper kwam.

DaveItUp
27 december 2006, 00:17
Een 2204 voor 1000 euro? Vind ik wel heel fuckin gortig hoor, sorry.

Een 1959 of 1987 die in goede conditie is komt eerder in de buurt voor 1000.

Verder: Gewoon flink openzetten en je hebt een goede sound. Al dat gelul altijd :)

jerome
27 december 2006, 00:27
Een 2204 voor 1000 euro? Vind ik wel heel fuckin gortig hoor, sorry.

Een 1959 of 1987 die in goede conditie is komt eerder in de buurt voor 1000.

Verder: Gewoon flink openzetten en je hebt een goede sound. Al dat gelul altijd :)

nou als er nieuwe voor en eind buizen en bijv. ook nog nieuwe elco's inzitten is ie dat echt wel waard denk ik!

Tristan
27 december 2006, 01:49
Een JMP 2203 of 2204 wel in ieder geval...
Een 1987 of 1959 gaat eerder richting de 1500 euro denk ik...

Lexvandoef
27 december 2006, 01:53
Hmmz, dan heb ik ondanks de niet zo hele denderende optische staat toch wel een goeie koop gedaan:D

Tristan
27 december 2006, 02:03
Ik bedoelde daarmee wel de tops, de combo's zijn, hoe gek dat ook klinkt, minder geld waard, omdat ze minder geliefd zijn...
Niettemin inderdaad wel een erg goede koop voor de prijs die je hebt betaald... :)
Je kan hem natuurlijk altijd nog in een headcase zetten, heb je nog steeds een goede koop gedaan...

Lexvandoef
27 december 2006, 02:26
Ik dacht inderdaad al dat je de tops bedoelde. Maar dat maakt toch niet uit, ik heb hem tenslotte toch gekocht om op te spelen en niet mee te handelen:)

Ik vind hem trouwens wel echt onhandig groot en zwaar, zit er idd aan te denken om gewoon een extra headcase te maken (mijn pa heeft toch nog wat hout liggen) en hem voor optreden dan als head te gebruiken met eventueel de kast van de combo als cab. Beetje gewicht verdelen:D

Hoe komt het dat de combo's eigenlijk minder populair zijn?

Tristan
27 december 2006, 12:43
Geen idee, alle rockhelden spelen zo ongeveer op Marshall tops inplaats van combo's, met uitzondering van de JTM45 2x12 "Bluesbreaker" combo, dus misschien dat het daarmee te maken heeft...
Had ik al gezegd dat die combo's ontzettend zwaar zijn? :D

Michael AE
27 december 2006, 13:12
Ik dacht inderdaad al dat je de tops bedoelde. Maar dat maakt toch niet uit, ik heb hem tenslotte toch gekocht om op te spelen en niet mee te handelen:)

Ik vind hem trouwens wel echt onhandig groot en zwaar, zit er idd aan te denken om gewoon een extra headcase te maken (mijn pa heeft toch nog wat hout liggen) en hem voor optreden dan als head te gebruiken met eventueel de kast van de combo als cab. Beetje gewicht verdelen:D

Hoe komt het dat de combo's eigenlijk minder populair zijn?

Je beantwoord denk ik zelf je vraag al. ;)

Ik denk omdat combo's vaak veel te zwaar zijn.

Lexvandoef
27 december 2006, 16:36
Hehehe, ik denk dat het idd voor een deel aan het gewicht ligt ja:D

We hebben hem gisteravond met de 2 man de trap opgesjouwd, lekker karweitje.

johantipker
27 december 2006, 18:11
dan zit er nog maar 1 ding op :D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/f/fd/Handzaag.jpg/180px-Handzaag.jpg

suc6!

Lexvandoef
27 december 2006, 18:23
DUDE, wat doe je mijn versterker aan:D

Ach nee serieus, zit er wel over na te denken om gewoon een extra head enclosure te maken voor optredens.

Josdevos
29 december 2006, 12:28
Ok gisteren eens grondig aan de tand gaan voelen... Ben in ieder geval heel content!
Had m'n Dean Z en Gibson LP meegenomen naar repetitiekot. Paar pedaaltjes ertussen, Masotti White Box, HAO Rumble Mod en Barber LTD. JMP aangesloten op een Bogner 4x12 V30.


Begonnen met de Z in te pluggen. Zonder boosts ingeplugd in High input, met veel preamp gain, geeft je al een geweldige fenomenale rocksound. Low input is stiller maar heeft eigenlijk nog een pretty decent clean ook.
Daarna in de High input geboost met de LTD. Preamp gain ver open, master op 2. Is al lekker luid! Klonk dadelijk goed maar had een beetje harshness in de mid. Zeker strakker, beter voor palmmutes.
Een beetje zitten spelen met de boost van de White Box. Ook goeie resultaten.
De Rumble Mod in boost mode gebruikt, en tadaaa, that's it. Ongelofelijke vette sound, erg strak, lekker bijtende mids en een goeie lowend zonder echt overdone te worden. We spreken hier wel over een min of meer highgain tone, goed voor hardrock en metal, zonder echt overdone te gaan in gain/compressie. Alles blijft ook mooi open en dynamisch. Prachtig gewoon.
Geswitcht naar de Gibson LP Custom. DANG! Dezelfde erg goeie sound maar met meer chunk, iets meer ballen laten we zeggen. Bass zelfs wat moeten terugdraaien.
Langs een kant is deze amp onvergeefelijk, maar langs de andere kant laat hij je zoveel beter spelen ook. Deze versterker, meer dan eender welke andere dat ik ken, laat het karakter van je gitaar zo intact. Door met de pickups en de pickupvolumes te spelen is hij zelfs nog heel veelzijdig.


Conclusie: Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop! :cool: Lijkt me een amp die ik niet gauw zal verkopen!

jerome
29 december 2006, 12:55
Ok gisteren eens grondig aan de tand gaan voelen... Ben in ieder geval heel content!
Had m'n Dean Z en Gibson LP meegenomen naar repetitiekot. Paar pedaaltjes ertussen, Masotti White Box, HAO Rumble Mod en Barber LTD. JMP aangesloten op een Bogner 4x12 V30.


Begonnen met de Z in te pluggen. Zonder boosts ingeplugd in High input, met veel preamp gain, geeft je al een geweldige fenomenale rocksound. Low input is stiller maar heeft eigenlijk nog een pretty decent clean ook.
Daarna in de High input geboost met de LTD. Preamp gain ver open, master op 2. Is al lekker luid! Klonk dadelijk goed maar had een beetje harshness in de mid. Zeker strakker, beter voor palmmutes.
Een beetje zitten spelen met de boost van de White Box. Ook goeie resultaten.
De Rumble Mod in boost mode gebruikt, en tadaaa, that's it. Ongelofelijke vette sound, erg strak, lekker bijtende mids en een goeie lowend zonder echt overdone te worden. We spreken hier wel over een min of meer highgain tone, goed voor hardrock en metal, zonder echt overdone te gaan in gain/compressie. Alles blijft ook mooi open en dynamisch. Prachtig gewoon.
Geswitcht naar de Gibson LP Custom. DANG! Dezelfde erg goeie sound maar met meer chunk, iets meer ballen laten we zeggen. Bass zelfs wat moeten terugdraaien.
Langs een kant is deze amp onvergeefelijk, maar langs de andere kant laat hij je zoveel beter spelen ook. Deze versterker, meer dan eender welke andere dat ik ken, laat het karakter van je gitaar zo intact. Door met de pickups en de pickupvolumes te spelen is hij zelfs nog heel veelzijdig.


Conclusie: Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop! :cool: Lijkt me een amp die ik niet gauw zal verkopen!

Lekker he? Das het lekkere van die amp: een buizen brul waar een ziel in zit!
Het het is ook een echte natuurlijke buizenvervorming.
Het is absoluut geen synthetische krassende metaldistortion.

En die veelzijdigheid was mij ook al opgevallen....
Ik heb bij mijn JMP2203 de preamp meestal op 5 staan en de master tussen de 3 en de 4. Ik speel zelf met een Strat met een DiMarzio Dual Sound humbucker in de brug positie. In de normale humbucker stand is ie eigenlijk een Super Distortion en heeft een een hoge output. Als ik het volume van mijn gitaar voluit heb staan klinkt het lekker heavy met een grom vanuit het laag. Zalig!Als ik het volume een fractie dicht draai en ik sla iets zachter aan wordt een soort zalig transparant bijna clean maar nog altijd met een heerlijk randje!
Ik kan dit element ook nog single coil schakelen en dat wordt het geluid nog cleaner. Dus met n enkelkanaals versterker van bijna clean naar crunch en naar een grommende hardrocksound. Op het voorste single coil element klinkt ie ook geweldig; Met de gitaarvolume niet helemaal open twinkelend clean en met het gitaarvolume helemaal open als een bijna zingende jankende Hendrix of SRV Strat en toch weer met een lekkere rauwe rand.
Maar het hout van je gitaar blijf je horen!

Josdevos
22 januari 2007, 16:56
Hmmz zo geweldig vond ik hem nu ook weeral niet, de slet. :sneaky: Had hem nog maar net en van't weekend al ingeruild op een Heritage Colonial ministack... :hippie:

Jaja, deze zou ik niet snel verkopen... Yeah right! :chicken:

Gas victim hé! Hij was wel wat luid voor in de band eerlijk gezegd.

http://users.pandora.be/brike/Heritage/DSC00187.JPG

jerome
22 januari 2007, 19:21
Jezus, wat zonde... :???:

Josdevos
22 januari 2007, 19:37
Jezus, wat zonde... :???:

Nouja, de Heritage is toch nét iets vetter...

GuitarMaster
22 januari 2007, 19:39
Nouja, de Heritage is toch nét iets vetter, plus was een killer deal!

Soundclips!!

Josdevos
22 januari 2007, 19:47
Clips komen als ik eens luid kan opnemen.
De Heritage is te luid voor een appartement, maar wel draagelijker in de band als een crunchende 2203, die al ver open moet om echt lekker te klinken.

Meer info:

http://www.heritageamplifiers.com/colonial.html

De Colonial is een mengeling van die amps die het min of meer gelijkaardige schema hebben van blonde Bassman, JTM45, Plexi, Superbass etc.
Vele verschillende tones zijn mogelijk door US/UK voicing op de poweramp (2 OTs), US/UK voicing op de toneregeling en Sillicon/Diode rectifier. 't Is een 50 watter, single channel, waar je op draagbaar volume GEEN echte overdrive uitkrijgt. Amp is ook PTP zonder master volume of fx loop, wel 2 gewone volumes, 1 normal en 1 bright. Het leuke aan deze amp is dat hij echt elk pedaaltje goed pakt. Hij is ook erg licht. Heeft externe bias pots en bias meetpunten. Kan gebiased worden per buis, dus geen matched set nodig.

De cab is ook erg licht, maar klinkt goed. Is ported, en is met een V30 en een G12H.

Meer foto's, incl. guts shots:

http://www.vilo.net/heritage_colonial/index.html

Toaster
22 januari 2007, 20:07
Hmmz zo geweldig vond ik hem nu ook weeral niet, de slet. :sneaky: Had hem nog maar net en van't weekend al ingeruild op een Heritage Colonial ministack... :hippie:

Jaja, deze zou ik niet snel verkopen... Yeah right! :chicken:

Gas victim hé! Hij was wel wat luid voor in de band eerlijk gezegd.




BOEEEEERRRRRR!!!!!!

Dat ding klinkt altijd goed!!!!

zat hier nu al wel of niet een master volume op???

Ik heb een superlead met mastervolume en kan daar werkelijk ALLES mee.
Voordeel van de Marshall vind ik ook dat als je hard aanslaat hij (hard)rockt en als je zacht aanslaat dat hij cruncht.

Als ik jouw was had ik je mede band leden exinors laten vreten en was ik gaan kijken hoe ik die marshall kon temmen.

Maar goed. Ik ken die bak die je nu hebt niet, dus laat maar eens snel soundclips horen.

Tristan
22 januari 2007, 20:10
Ik heb die amp ook eens getest, maar dan alleen op een Bogner 4x12 Straight cab met Vintage 30's...
Wat ik niet helemaal begrijp is dat die JMP voor je te hard ging en je nu deze Colonial hebt gekocht, want die heeft als ik het goed heb helemaal geen master volume en moet helemaal kneiterhard om er crunch uit te halen...
Toen ik hem testte vond ik een bepaalde setting van die US/UK switches duidelijk het beste klinken, ik weet niet meer wat het nou was, switch 1 op US en switch 2 op UK of andersom en dan de standby schakelaar op punch...
Vintage 30's zijn naar mijn idee niet de lekkerste speakers met Marshall achtige amps, G12H's en G12M's enzo zijn toch wel favoriet...

Toaster
22 januari 2007, 20:56
G12H's en G12M's enzo zijn toch wel favoriet...

Inderdaad.

Chris Winsemius
22 januari 2007, 21:10
Clips komen als ik eens luid kan opnemen.
De Heritage is te luid voor een appartement, maar wel draagelijker in de band als een crunchende 2203, die al ver open moet om echt lekker te klinken.

Meer info:

http://www.heritageamplifiers.com/colonial.html

De Colonial is een mengeling van die amps die het min of meer gelijkaardige schema hebben van blonde Bassman, JTM45, Plexi, Superbass etc.
Vele verschillende tones zijn mogelijk door US/UK voicing op de poweramp (2 OTs), US/UK voicing op de toneregeling en Sillicon/Diode rectifier. 't Is een 50 watter, single channel, waar je op draagbaar volume GEEN echte overdrive uitkrijgt. Amp is ook PTP zonder master volume of fx loop, wel 2 gewone volumes, 1 normal en 1 bright. Het leuke aan deze amp is dat hij echt elk pedaaltje goed pakt. Hij is ook erg licht. Heeft externe bias pots en bias meetpunten. Kan gebiased worden per buis, dus geen matched set nodig.

De cab is ook erg licht, maar klinkt goed. Is ported, en is met een V30 en een G12H.

Meer foto's, incl. guts shots:

http://www.vilo.net/heritage_colonial/index.html

Ik zie 1 (MM) OT . (Qua Bassman: ik vermoed eerder 'n tweed dan 'n blondie)
Ben zeer benieuwd naar de klank en het "gedrag op lager volume", ziet er mooi uit!

Josdevos
22 januari 2007, 21:35
Omdat deze amp zeer goed pedalen pakt.

Het opzet van deze amp voor mij is ook om hem echt met pedalen op een clean kanaal te gaan gebruiken. Daar is ie ook voor ontworpen. De ontwerper van deze amp is niet voor niets Paul Cochrane van de Tim/Timmy pedalen.


The Colonial is kind of a big stew made up of the plexi super lead,super bass,JTM45 and tweed bassman circuits. It's not a clone of any of these. It's more like a base circuit that can be turned into these with some simple switching options. The goal of the amp was to get those four classic amps into one head since they're about 80% the same thing to begin with. There's also some inbetween sounds you can get like having a JTM45 front end with a superlead tone stack, or a superlead with a tweed bassmans ouput and pwr supply.

All of those amps are crank it to 10 type of amps with classic rock levels of overdrive. The amp is about 40 to 60 watts depending on what pwr supply setting and choice of output tubes you're using. It is loud, but then so were the amps it's based around.


The amp has two different pwr supplies in it. The sag mode has it's own transformer winding feeding a tube rect with low filtering. This is a pwr supply like what you'd find in a bassman/JTM 45. The punch mode has a higher voltage transformer winding with solid state rectifiers and high filtering. This one's for the punchy plexi stuff. There's also a change made to the preamp supply, and a change to the bias supply to keep the tubes biased right with both settings. We've got a patent applied for on this circuit.


Paar samples: Niet van mij maar van mensen van The Gear Page

http://www.patchwerkz.com/uploads/Colonial_sample.mp3

http://www.patchwerkz.com/Uploads/Colonial_Sample2.mp3

Hier staan ook een paar clips:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=343910

jerome
23 januari 2007, 00:34
Nouja, de Heritage is toch nét iets vetter, plus was een killer deal!

Vond de verkoper ook.... :cooler:

Josdevos
23 januari 2007, 00:40
Vond de verkoper ook.... :cooler:

Dan zijn we beiden tevreden hé! :)

Tristan
23 januari 2007, 00:47
@Josdevos:
Die eerste twee clipjes geven het karakter van de amp naar mijn idee aardig weer, ik hoor daar in ieder geval ongeveer hetzelfde op als wat ik hoorde toen ik de amp zelf testte...
Clean vond ik hem ook beter klinken dan overstuurd...

GuitarMaster
23 januari 2007, 11:08
Klinkt lekker zeg, die soundclick clip van de Heritage icm de Brotech fatpipe pro is ook de moeite waard zeg, vette sound.

heavy-metal-thunder
23 januari 2007, 12:19
Ik heb die amp ook eens getest, maar dan alleen op een Bogner 4x12 Straight cab met Vintage 30's...
Wat ik niet helemaal begrijp is dat die JMP voor je te hard ging en je nu deze Colonial hebt gekocht, want die heeft als ik het goed heb helemaal geen master volume en moet helemaal kneiterhard om er crunch uit te halen...
Toen ik hem testte vond ik een bepaalde setting van die US/UK switches duidelijk het beste klinken, ik weet niet meer wat het nou was, switch 1 op US en switch 2 op UK of andersom en dan de standby schakelaar op punch...
Vintage 30's zijn naar mijn idee niet de lekkerste speakers met Marshall achtige amps, G12H's en G12M's enzo zijn toch wel favoriet...

idd, Tristan, ik heb een JMP 50W, zonder MV, en die is veel minder bruikbaar dan de 2203. Maar als je hem hard kan zetten, met een GB-cab onder. TONE!

Het is zoals Jos schrijft, een GAS-aanval. De vorige eigenaar v/d Heritage verandert graag es van gear, idem met Jos en de nieuwe eigenaar van de 2203 houdt ook eens van een verandering op tijd en stond. Deze laatste gaat hem trouwens niet lang houden, omdat het te veel een 1-trick-pony is. Geen verwijt hoor, ik kan zelf ook flink gassen.

Negative K3 fan
23 januari 2007, 12:21
Klinkt lekker zeg, die soundclick clip van de Heritage icm de Brotech fatpipe pro is ook de moeite waard zeg, vette sound.

jep, waar slaat de naam eigenlijk op? is de brotech fatpipe pro een pedaaltje ofzo?

GuitarMaster
23 januari 2007, 12:46
jep, waar slaat de naam eigenlijk op? is de brotech fatpipe pro een pedaaltje ofzo?

Ja, schijnt een hele brute overdrive/distortion te zijn, die van bluesy od tot een hele dikke high gain distortion kan gaan.
http://www.brotechelectronics.com/effbox/effbox.htm
Soundclips van hun site zijn niet zo geweldig vind ik, maar zoals je in die clip icm de heritage hoort kan hij een stuk meer.

Josdevos
23 januari 2007, 13:08
idd, Tristan, ik heb een JMP 50W, zonder MV, en die is veel minder bruikbaar dan de 2203. Maar als je hem hard kan zetten, met een GB-cab onder. TONE!

Het is zoals Jos schrijft, een GAS-aanval. De vorige eigenaar v/d Heritage verandert graag es van gear, idem met Jos en de nieuwe eigenaar van de 2203 houdt ook eens van een verandering op tijd en stond. Deze laatste gaat hem trouwens niet lang houden, omdat het te veel een 1-trick-pony is. Geen verwijt hoor, ik kan zelf ook flink gassen.

:)

Ik ben er iig heel blij mee! Heeft iig een veel lekkerder clean als de 2203, en is zeer goed met pedalen.
Met de Colonial kan je nog giggen met pedalen, en laten klinken. Hij is bovendien lekker compact, net als de cab.
Een stock 2203 moet echt gewoon te hard, en ik had geen zin om nog geld aan mods te geven etc. Was zeer tevreden van de sound op mezelf, maar werd ook min of meer teruggefloten door m'n bandmates.

En verder, tja GAS hé... Jullie kennen het allemaal... 8-)

heavy-metal-thunder
23 januari 2007, 15:13
Ik ken de Heritage niet. Zelf heb ik een Marshall JMP zonder MV, met de 4 inputs. Hierdoor kan ik een naar Marshall normen heel mooi clean behalen. Beter dan mijn makker zijn 2204’s. Maar mijn overdrive is dan veel minder, of laat ons zeggen niet haalbaar zonder iedereen buiten te knikkeren.

Zelf vind ik dat mijn Marshall beter reageert op pedalen, als hij met een héél klein randje staat. Ik weet niet of dat geldt voor de Heritage?

Ach ja, dat GAS, hé. Begin dit jaar een AC30 gekocht en nu ging ik echt niets meer kopen/verkopen. En sinds gisteren mag ik me de gelukkige eigenaar prijzen van een 1971 greenback cab voor onder mijn even oude Marshall top. En om dat te financieren heb ik een strat verkocht en een jaren 2000 GB cab. Nu heb ik nog flink wat cash en dat zal binnenkort weer aanzetten tot GAS-vorming, vrees ik…

Tristan
23 januari 2007, 15:33
Jongens, jongens, wat een GAS toch allemaal hier...
En ik maar denken dat de GAS stopt als je eenmaal een goede Marshall hebt, maar ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik ook in de markt ben voor een Vox (achtige) amp...
Die Marshall zal bij mij echter niet zo snel meer weggaan denk ik, ik ben er best wel aan gehecht geraakt...
Ik vind zelfs de cleane sound mooi, open en dynamisch, en je hoort jezelf heel goed in de bandmix, pedalen pakt hij ook heel goed...

markieray
15 februari 2007, 15:18
Ik kan maar één ding zeggen : na wat onderhandelingen en via mijne goeie maat Freddie ben ik nu voor een prikje de trotse eigenaar van de '77 JMP 2203 van Josdevos geworden ! Volgens mij heeft Joris een doodzonde begaan door deze JMP (in volledig originele staat !) weg te doen ... maar goed, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik weet alleen dat ik de JMP een dijk van een amp vind, met een ongelofelijke dynamiek, een warme volle sound, strakke bassen die je onderbroekske lekker doen trillen, een mega-coole look en een overheerlijk vintage-geurtje ! :) Hier kan geen enkele Marshall vanaf de JCM reeks aan tippen. Te luid ? No way, met de master en je gitaarvolume kan je namelijk spelen zoals in "de goeie ouwen tijd" maar hoe luider hij gaat, hoe beter hij klinkt ... da's wel waar. Clean is ok, overdrive is de zevende hemel...

Bijgevolg : dank je duizendmaal Joris en succes met je hypercleane Heritage ! Ik speel liefst zonder pedalen en heb de pest aan od/disto pedalen ... ik ben het GAS-stadium (gelukkig) ook al een tijdje doorgesparteld en heb er één ding uit geleerd : LESS IS MORE ! Mijn SG'ke, de JMP met 4 greenbacks, een goeie gitaarkabel en scheuren maar ... de rest zit allemaal in de vingers. Vraag het maar aan Angus ... na een paar jaartjes intensief snarenplukken leren we het allemaal !

Ah ja, een fotooke van de JMP + cab vind ge hier ... onderaan de page.
http://users.telenet.be/vits/anacronic/id21.htm

Gitaristieke groeten,

Marky

www.anacronic.tk
www.bluescats.tk

jerome
15 februari 2007, 19:35
gefeliciteerd man!!!
Een top top is het..... :cooler:
Hier ga Jos de Vos nog spijt van krijgen....

heavy-metal-thunder
15 februari 2007, 21:41
Iik ben het GAS-stadium (gelukkig) ook al een tijdje doorgesparteld en heb er één ding uit geleerd : LESS IS MORE ! Mijn SG'ke, de JMP met 4 greenbacks, een goeie gitaarkabel en scheuren maar ... de rest zit allemaal in de vingers. Vraag het maar aan Angus ... na een paar jaartjes intensief snarenplukken leren we het allemaal !

Ah ja, een fotooke van de JMP + cab vind ge hier ... onderaan de page.
http://users.telenet.be/vits/anacronic/id21.htm

Gitaristieke groeten,

Marky

www.anacronic.tk
www.bluescats.tk

ik kan het haast niet geloven dat je volkomen genezen bent van het GAS-virus :-)

Josdevos
15 februari 2007, 23:21
Ik kan maar één ding zeggen : na wat onderhandelingen en via mijne goeie maat Freddie ben ik nu voor een prikje de trotse eigenaar van de '77 JMP 2203 van Josdevos geworden ! Volgens mij heeft Joris een doodzonde begaan door deze JMP (in volledig originele staat !) weg te doen ... maar goed, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik weet alleen dat ik de JMP een dijk van een amp vind, met een ongelofelijke dynamiek, een warme volle sound, strakke bassen die je onderbroekske lekker doen trillen, een mega-coole look en een overheerlijk vintage-geurtje ! :) Hier kan geen enkele Marshall vanaf de JCM reeks aan tippen. Te luid ? No way, met de master en je gitaarvolume kan je namelijk spelen zoals in "de goeie ouwen tijd" maar hoe luider hij gaat, hoe beter hij klinkt ... da's wel waar. Clean is ok, overdrive is de zevende hemel...

Bijgevolg : dank je duizendmaal Joris en succes met je hypercleane Heritage ! Ik speel liefst zonder pedalen en heb de pest aan od/disto pedalen ... ik ben het GAS-stadium (gelukkig) ook al een tijdje doorgesparteld en heb er één ding uit geleerd : LESS IS MORE ! Mijn SG'ke, de JMP met 4 greenbacks, een goeie gitaarkabel en scheuren maar ... de rest zit allemaal in de vingers. Vraag het maar aan Angus ... na een paar jaartjes intensief snarenplukken leren we het allemaal !

Ah ja, een fotooke van de JMP + cab vind ge hier ... onderaan de page.
http://users.telenet.be/vits/anacronic/id21.htm

Gitaristieke groeten,

Marky

www.anacronic.tk
www.bluescats.tk

Haha, cool hoor! :) Heb je hem toch te pakken gekregen... :rockon:

Ik blijf zeer tevreden met de Heritage. Hij is luid, maar niet hyperclean. Werkt zeer goed met een THD Hot Plate en dit pedalboardje. No regrets here!

http://img250.imageshack.us/img250/2184/dsc00261ob8.jpg

Toaster
16 februari 2007, 01:00
He Jos,

Ik ben op zoek naar goede distortie pedalen.
Waarmee kun je de sounds vergelijken die je daar hebt en waarvoor gebruik je ze?

Josdevos
16 februari 2007, 14:15
De CB zorg voor mijn basic crunch op een versterker die zeer licht cruncht, die ik dan kan aanvullen/combineren met de FD met of zonder boost.

Als je wil weten hoe de CB klinkt moet je de search maar eens gebruiken, is al veel over neergeschreven dacht ik.

markieray
2 maart 2007, 09:18
@ Heavy-Metal-Thunder : ja ja Rafke, ik ben (hopelijk) volledig genezen van het GAS-virus ! En ik heb hiervan zelf een tevreden getuige namelijk mijn echtgenote. Eindelijk kan ZIJ nu terug het geld gaan opsoeperen aan sjakosjes, parfum, schoenen enz enz ...

@ Josdevos : Ja, inderdaad Joris ... via een "omwegje" heb ik hem dan toch te pakken gekregen hè ! ;-) Ik wist dat Freddie 'm niet lang zou bijhouden "becos' he is the King of GAS" en nu ik met hem in een leuk bluesbandje speel (www.bluescats.tk) was de deal vrij snel rond ...

Mijn SG Standard was ook al een tijdje op vrijersvoeten maar het ziet er naar uit dat hij nu toch z'n ideaal vrouwke gevonden heeft in de vorm van de JMP !
Laatste optreden had ik een dijk van een live-sound, never heard before ... op het podium wordt het kaf van het koren gescheiden zo blijkt.

De Heritage is zeker en vast ook een heel goeie en kwalitatieve amp maar niet echt "my cup of tea", omdat ik met zo'n amp verplicht zou zijn om te veel pedaaltjes te gebruiken en ik hou niet zo van tapdansen. Ik heb lang op allerhande cleane Fenders gespeeld maar ben al een paar jaren volledig bekeerd tot het Marshalldom.

Nu, ik heb wel wat (voornamelijk Boss)pedaaltjes liggen hoor : SG Standaard --> TU-2, LS-2, Vox Wah, DD-3 en CE-2 (analoog) --> JMP. De LS-2 gebruik ik als "clean booster" en werkt perfect als solo-booster : geen verkleuring van de basissound, alleen de JMP wordt wat harder op z'n taartje getrapt en begint dan te brullen en te grommen als een wild beest ! De CE-2 en DD-3 sklinken goed samen en ideaal om bijvoorbeeld U2 te spelen. Vox Wah gebruik ik wel vaak en is een leuk speeltje tijdens solo's ... supergoeie wah trouwens, heb 'm al jaaaaren (heb er wel een voedinkje in gebouwd zodat hij geen pillen meer fret). En de rest ... tja, dat zit in de vingers hè ...

Alleszins proficiat met je Heritage en veel leute ermee !

Groeten,

Markie

Josdevos
2 maart 2007, 10:32
@ Heavy-Metal-Thunder : ja ja Rafke, ik ben (hopelijk) volledig genezen van het GAS-virus ! En ik heb hiervan zelf een tevreden getuige namelijk mijn echtgenote. Eindelijk kan ZIJ nu terug het geld gaan opsoeperen aan sjakosjes, parfum, schoenen enz enz ...

@ Josdevos : Ja, inderdaad Joris ... via een "omwegje" heb ik hem dan toch te pakken gekregen hè ! ;-) Ik wist dat Freddie 'm niet lang zou bijhouden "becos' he is the King of GAS" en nu ik met hem in een leuk bluesbandje speel (www.bluescats.tk) was de deal vrij snel rond ...

Mijn SG Standard was ook al een tijdje op vrijersvoeten maar het ziet er naar uit dat hij nu toch z'n ideaal vrouwke gevonden heeft in de vorm van de JMP !
Laatste optreden had ik een dijk van een live-sound, never heard before ... op het podium wordt het kaf van het koren gescheiden zo blijkt.

De Heritage is zeker en vast ook een heel goeie en kwalitatieve amp maar niet echt "my cup of tea", omdat ik met zo'n amp verplicht zou zijn om te veel pedaaltjes te gebruiken en ik hou niet zo van tapdansen. Ik heb lang op allerhande cleane Fenders gespeeld maar ben al een paar jaren volledig bekeerd tot het Marshalldom.

Nu, ik heb wel wat (voornamelijk Boss)pedaaltjes liggen hoor : SG Standaard --> TU-2, LS-2, Vox Wah, DD-3 en CE-2 (analoog) --> JMP. De LS-2 gebruik ik als "clean booster" en werkt perfect als solo-booster : geen verkleuring van de basissound, alleen de JMP wordt wat harder op z'n taartje getrapt en begint dan te brullen en te grommen als een wild beest ! De CE-2 en DD-3 sklinken goed samen en ideaal om bijvoorbeeld U2 te spelen. Vox Wah gebruik ik wel vaak en is een leuk speeltje tijdens solo's ... supergoeie wah trouwens, heb 'm al jaaaaren (heb er wel een voedinkje in gebouwd zodat hij geen pillen meer fret). En de rest ... tja, dat zit in de vingers hè ...

Alleszins proficiat met je Heritage en veel leute ermee !

Groeten,

Markie

Mooi zo Angus! :cooler: