PDA

View Full Version : epiphone of hagstrom



altin
23 december 2006, 16:18
Yo mensen.
Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, en ik wiliets les paul achtig.
Nu was ik van plan de epiphone les pau standaard te kopen, maar ik kwam vandaag de Hagstrom Super Swede tegen.
De verkoper had de les pul niet in het zwart, dus zei me dat deze hagstrom minstens even goed was ( en 70€ duurder).
Wat is volgens jullie het beste? Ik veronderstel dat de verkoper wil verkopen, dus vertrouw niet zo op zijn woord.
Bedankt!

zeppo
23 december 2006, 16:34
Als je mij even PM't met je prive mail-adres, dan stuur ik je wat gegevens van een test toe.
Kort gezegd: de nieuwe Hagstroms zijn erg goed.

Lees ook bijv. even http://www.planetguitar.net/tests/hagstrom/index.html

En met een Hagstrom heb je naar mijn mening net even een bijzonderere gitaar.

En nog wat: wat was de prijs voor die Hagstrom?

altin
23 december 2006, 16:41
Ik was op mijn examen duits gebuist ...
heb wel ge pm't :rockon:

Is het trouwens een goede gitaar voor metal (rock)? (dus de iets hardere muziek)

zeppo
23 december 2006, 16:43
Ik was op mijn examen duits gebuist ...
Ah, België :D

altin
23 december 2006, 16:44
jep :p


Is het trouwens een goede gitaar voor metal (rock)? (dus de iets hardere muziek)

zeppo
23 december 2006, 16:48
jep :p
Is het trouwens een goede gitaar voor metal (rock)? (dus de iets hardere muziek)
Bij metal denk ik toch eerder aan Ibanez of Jackson, en niet meteen aan een LP-type. Maar wanneer je een goede amp hebt, moet dat wel kunnen denk ik

altin
23 december 2006, 16:51
Ik heb het over een superswede, voor 570€
En je ziet metallica toch ook af en toe met lp's spelen :p

zeppo
23 december 2006, 16:53
Hagstrom wordt veel, en relatief goedkoop aangeboden op Ebay.de
Allemaal handelaren, dus volgens mij is het wel zeker allemaal:

http://instrumente.search.ebay.de/hagstrom_Sonstige_W0QQcatrefZC6QQcoactionZcompareQ QcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfgtpZQQfposZPost leitzaQQfromZR2QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQg a10244Z10425QQlopgZQQsacatZ2384QQsadisZ200QQsaprch iZQQsaprcloZQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofo cusZunknown

Tho
23 december 2006, 16:57
Mijn mening over 'les paul voor metal?' is: JA! Een vetter geluid krijg je bijna niet, mits de goeie elementen. Echt super strak. Plaats er dan niet van die slappe dingen in, maar wel echte scheurmonsters. Ze moeten goed klinken bij het zware (mahonie) hout.

guitartub
23 december 2006, 17:57
In deze prijsklasse is wellicht ook de Gretsch Pro Jet het overwegen waard. Deze is goed geschikt voor heavy stijlen en ik krijg er iig een dijk van een geluid uit.

altin
23 december 2006, 19:53
dus deze hagstrom is ookgoed voor metal ?
De klank lijkt toch op die van de epiphone lp ?

DarknessAwaits
23 december 2006, 20:06
Ik vind het uiterlijk van Hagstoms toch net wat vintager aandoen dan de Epi's. Niet dat dat van enige invloed is op het geluid natuurlijk, maar dan zou ik als ik zo de keuze zou moeten maken kiezen voor Epiphone.

Wimvdb
24 december 2006, 09:23
Hagstrom !

Ze zijn duurder en wel degelijk beter
Zo'n Epi ST kan je in DE kopen voor 400 €. Die hagstroms zijn overal 550 € of daar iets rond

zeppo
24 december 2006, 10:56
Mijn argument om een Hagstrom te kiezen is ook: er zijn zo onzettend veel Epi's. Je onderscheidt je dan met een Hagstrom net iets meer.

zeppo
24 december 2006, 11:02
Ik zie dat er op EBay.de een demo-model van een Superswede wordt aangeboden, zwart dus geschikt voor metal :D
Prijs: 399 euro
Verzenden naar NL: 10 euro

Ben je klaar voor 409 Euro

altin
24 december 2006, 11:43
Is de klank van de uperswede vergelijkbaar met die van epi lp ?
Ik heb m gisteren geprobeert, en op clean, was hij prachtig, maar heb niet op distortion gelet ...
Dit is echt moeilijk :P

glacius
24 december 2006, 11:53
ik heb nog een heel bruut klinkende epiphone staan met degelijke stemmers erop gezet en voorzien van dimarzio pickups

je mag hem voor een heel mild prijsje hebben, moet je alleen zelf even opnieuw finishen , of je moet een kale relic top mooi vinden ;)

heb ook nog een SG staan

of ben ik nu te veel aan het spammen ;)

altin
24 december 2006, 12:24
ik wil een nieuwe kopen, want ik kan niks doen met gitaren behalve erop spelen (dus heb geen idee wat je beodelt :P)

zoon van Piet
24 december 2006, 12:57
zwart dus geschikt voor metal :D


Uitspraak van de week!

nautic3l
24 december 2006, 14:14
Ik heb zelf een nieuwe Hagstrom SuperSwede (in het zwart, maar speel geen metal) en ik ben er erg over te spreken. De hele feel van de gitaar is goed. Lekkere hals, mooi afgewerkt, en kilometers sustain, hij is alleen aan de zware kant.

De pick-ups zijn ok, maar als ik hem vergelijk met mijn 1979 Hagstrom Swede zijn ze nogal muffig. Ze snijden niet echt. Ik heb niet de orginele pick-ups in de mijn Swede zitten (volgens mij zijn het diMarzio's), maar deze ronken een stuk meer en klinken duidelijker dan die van de nieuwe SuperSwede.

Ik ben zelf van plan om t.z.t. (het is mijn back-up) nieuwe pick-ups in te plaatsen en er een benen kam op te zetten.

En als ik zou mogen kiezen tussen een Epi en Hagstrom zal ik altijd voor de Hagstrom gaan. Ze hebben gewoon iets!

Groet van de Naut

zeppo
24 december 2006, 14:19
Uitspraak van de week!
Hehe
Ik probeer m gewoon die Hagstrom aan te lullen :D
Vooral omdat ik dat zo'n fantastische gitaar vind. Voor mij is kiezen tussen een Epi en een Hag niet zo moeilijk, behalve als er 'Elitist' bij staat natuurlijk!

altin
24 december 2006, 16:48
het is een verdomd moeilijke keuze.
De vorm van de lp vind ik net iets mooier :p (hoewel ik de hagstrom voor een lp aanzag in de winkel)

Jay75
25 december 2006, 11:20
Hagstrom!!!

Bart_
25 december 2006, 15:37
Duidelijk de Hagstrom, alleen al om de naam eigenlijk. :)

wietse
25 december 2006, 15:54
hagstrom!

al zou het alleen om de headstock en tuners zijn, die zijn veel mooier dan die van gibson.
http://www.albinhagstrom.se/electric%20guitars/Super20Swede-8020B4.JPG

zeppo
25 december 2006, 21:04
hagstrom!

al zou het alleen om de headstock en tuners zijn, die zijn veel mooier dan die van gibson.
http://www.albinhagstrom.se/electric%20guitars/Super20Swede-8020B4.JPG
Jimmy d'Aquisto !

vulvasonic
25 december 2006, 21:06
Pak een Zweedse

altin
26 december 2006, 21:24
Pak een Zweedse

Ik denk dat het idd een Hagstrom wordt. Ik ga hem morgen wss gaan halen.

rickert
26 december 2006, 21:41
hagstrom!

al zou het alleen om de headstock en tuners zijn, die zijn veel mooier dan die van gibson.
http://www.albinhagstrom.se/electric%20guitars/Super20Swede-8020B4.JPG

Pfoehoe die zijn inderdaad mooi. Ik ben verliefd sinds ik in een van de eerste gitaarbladen die ik las een advertentie van hagstrom zag staan met alleen maar die headstock, echt mooi.

Wimvdb
27 december 2006, 09:13
Hebben die Hagstroms nu nog een 0 fret ?

zeppo
27 december 2006, 10:22
Op deze foto is nog wel een nulfret, maar de nieuwe hebben dat niet meer.

zeppo
27 december 2006, 10:38
Pak een Zweedse
Sorry, was even afgeleid :D ...

zeppo
3 januari 2007, 11:11
Ben ffe benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt, en of je al een gitaar hebt gekocht ...