PDA

View Full Version : Buizen vervangen bij deville



Shaggy
23 december 2006, 11:39
Kan ik de eindbuizen er gewoon uit trekken net zoals de voorbuizen? Ik heb er even voorzichtig aan getrokken maar hij zit muurvast.

Chris Winsemius
23 december 2006, 11:47
Kan ik de eindbuizen er gewoon uit trekken net zoals de voorbuizen? Ik heb er even voorzichtig aan getrokken maar hij zit muurvast.

Met 'n beetje beleid moet dat wel lukken.
Zitten er klemmen omheen? Indien ja: die ietsje naar beneden drukken en dan voorzicht de buis lostrekken. Heb even geen Deville hier staan om te vergelijken...

Succes!!!

Shaggy
23 december 2006, 13:12
Zo ziet het eruit en ook met beleid krijg ik hem er niet uit.

http://www.musix.nl/tijdelijke_troep/IMGA0292.jpg

mcannegieter
23 december 2006, 13:16
Heb een tijdje geleden ook voor t eerst de buizen vervangen bij mn DeVille. Ik was ook erg bang dat ik iets kapot zou trekken want ik moest best veel kracht zetten om de buizen eruit te krijgen. Die klemmen moet je ver opzij drukken door erop te duwen (dit leest mss raar, maar door op de zijkanten te duwen gaan de klemmen naar buiten). Dan rustig trekken aan de buizen. Als je de nieuwe erin zet hetzelfde doen. Ik kreeg het advies om de nieuwe buizen niet zo met mn vingers vast te pakken maar met een doekje. Ik weet niet meer precies waarom eigenlijk, maar het lukt uiteindelijk.

Squier4ever
23 december 2006, 13:17
zo te zien klemt die ijzeren ring je buizen vast, je moet die indrukken dan moet het wel lukken zo te zien....

Shaggy
23 december 2006, 13:31
oke thnx, ik heb het verwisseld, het is gelukt !!

LostHighway
23 december 2006, 13:55
Wel biassen die eindbuizen he, die Devilles hebben dacht ik een biaspotje?
Was ergens een hele site over die dingen, of was het de Hot Rod?

Shaggy
23 december 2006, 18:50
Ik heb een blues deville en deze heeft geen bias potmeter of trim o.i.d. Ik heb de eindbuizen vervangen met sovtek 6L6wgc 5881 en het werkt prima, maar ook niet meer. Als ik wat meer dynamiek en vleesch wil zal ik haar vroeg of laat moeten modden.

Wellicht bij een grote beurt een volgende keer.