PDA

View Full Version : A New Day (Jazz)



Voidhead
23 december 2006, 00:38
Ben de laatste tijd veel met jazz bezig, en had dit stuk geschreven:
"A new day" - je kunt hem beluisteren op: www.myspace.com/bluecoalition

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Voidhead
26 december 2006, 12:04
anyone ? ;)

guitartub
26 december 2006, 12:15
Mooi sfeervol stuk!

Strat uber alles
26 december 2006, 12:22
lekker stukje hoor!

Voidhead
27 december 2006, 22:39
bedankt ! :)

guitartub
29 december 2006, 20:28
Maar vertel eens welke gitaar, welke amp met welke settings en hoe opgenomen? Ook daar ben ik best benieuwd naar!!

Voidhead
30 december 2006, 01:15
Gitaar is een Gibson Les Paul Special met p90's, brug pickup met tone knob half dicht. Door een peavey classic 30 buizenamp en daar een microfoon voor geplaatst. De rest heb ik gemaakt met Fruity Loops.

guitartub
30 december 2006, 14:13
Leuk hoor, het geluid vind ik super en naar mijn smaak ook met voldoende bite. Waarom zou je voor een "echte" jazz gitaar gaan als je op je plankie ook al zo goed klinkt?

-=JEROEN=-
30 december 2006, 14:20
hij laadt wel, maar ik hoor nix

Voidhead
30 december 2006, 20:07
Leuk hoor, het geluid vind ik super en naar mijn smaak ook met voldoende bite. Waarom zou je voor een "echte" jazz gitaar gaan als je op je plankie ook al zo goed klinkt?

Omdat dat gewoon mooie gitaren zijn en ik gewoon een nieuwe plank wil :P

@ Jeroen, vreemd, ik heb er nu idd ook last van. Myspace doet altijd moeilijk... Je kunt m ook proberen te downloaden, staat ook een knopje voor.

-=JEROEN=-
31 december 2006, 02:08
zelfs die download link werkte niet, en ook deze directe link niet:

http://mp3download.myspace.com/music.ashx?bandid=134715924&songid=39719940&name=134715924_9e984f20

maar ik heb em op een andere manier binnengehaald

't eerste wat me opviel, je gitaar staat iets te hard

verder heb ik niet zo verstand van jazz, klinkt wel sfeervol, lekker relaxed

:soul:

Voidhead
31 december 2006, 11:40
Daar heb je wel gelijk in ja, dat de gitaar te hard in de mix ligt. Ik heb dat wel vaker, als ik lange tijd heb gespeeld en het nummer eindelijk af is, wil ik de kwaliteit nog beter maken, maar op de een of andere manier hoor ik dan de volgende dag als ik terug luister bv. andere dingen als toen, en dan blijkt dus bv. dat de gitaar te hard staat :P

Link doet het nu weer wel trouwens! En bedankt, ik heb verder ook weinig verstand van jazz hoor, ben echt vrij newbie op dat gebied maar probeer me er meer in te verdiepen omdat ik het geweldige muziek vindt.

guitartub
31 december 2006, 16:25
Voor een Newbe in de jazz mag ik (als redelijk oudgediende) zeggen dat je er heel aardig "feel " voor hebt. Als jazz je ding is zou ik er zeker mee door gaan als ik jou was. Voor mij heb je een voorsprong op heel veel anderen! Ikzelf ben al een hele tijd aan het ploeteren maar sinds ik les heb van een gigant (Olaf Tarenskeen) gaat het wat beter en krijg ik er zowieso veel meer plezier in. Genieten van een goede jazzgitarist doe ik iig al mijn halve muziekleven. (Ik mag graag naar alle goede muziek luisteren, of dat nou jazz is of rock en alles wat ik onderweg tegenkom.)

sietze
4 januari 2007, 10:38
Klinkt leuk man!
Lekker melodisch. Is het geimproviseerd of een bedachte melodie?
Misschien zou je wat aan je ritmespel kunnen doen. Meer met metronoom spelen? Geluid wat warmer?
Maar normaals, melodisch is het heel sterk.
Nu nog wat meer met volume en ritme doen en je hebt de luisteraar van begin tot eind te pakken.

Groet sietze.

Jeroenvanhulsteijn
4 januari 2007, 10:51
Mooi geluid! Klinkt erg lekker ja!!! Lekker thema. De gitaar klinkt mss idd iets teveel op de voorgrond in vergelijking met de drums.

Voidhead
4 januari 2007, 10:59
Thanks man! Tot 1:00 is het thema zeg maar, dat heb ik vooraf uitgedacht, vanaf daar is het improvisatie. En op 't eind is het weer ff thema.
Je hebt wel gelijk wat betreft dat ritme, mag best wat meer varieëren, ik ga eraan werken :)