PDA

View Full Version : Daisychains



OJJVZ
23 december 2006, 00:22
Ik las laatst, voor meerdere FX op 1 adapter, heb je daisychain nodig, wist dat t bestond, alleen niet dat t zo heette, alleen, WAAR VIND JE DIE :P k zie in elk topic over FX-boards wel links waar ze te koop zouden zijn, maar of de link is dood, of het staat niet op de site, zal een gemiddelde electro-shop ze hebben,en wat kost t? op tonika.nl (groningse zaak) kosten ze 18, eu, maar dan kan k nog beter 2 xtra adapters kopen :P

Otto


(by the way, liefst shops met weinig verzendkoste, of in groningen ongeveer)

vulvasonic
23 december 2006, 00:28
Iedere muziekzaak heeft ze en het kost maar een paar euro.

Dastard
23 december 2006, 00:58
Dirk Witte Amsterdam/Utrecht heeft er 2 van Ibanez, 1 voor 3 pedalen en 1 voor 5 pedalen.
De dc-3 is 11 euro
De dc-5 is 15 euro

maar aan die info heb je misschien niet veel omdat je in Groningen woont :-S

up-guitarman
23 december 2006, 01:11
Probeer zo eentje van viasual sound te fiksen !!!
Die hebben haakse dc jacks en kan je dus wat properder wegwerken over het algemeen !!!

OJJVZ
24 december 2006, 13:19
uhm, blijkbaar niet elke zaak voor maar een paar euro :P naja k ga nog wel ff langs n andere in grunn'n

tnx

Rinze
25 december 2006, 17:44
Westerhaven (naast Tonika tegenwoordig de enige in Grunn) heeft zulke snoertjes wel, kosten: iets van 12 euro meen ik me te herinneren.

OJJVZ
25 december 2006, 18:14
2e adapter is goedkoper :P k ga wel ff langs Okaphone, dichtbij waar tonika paar maand geleden nog zat.. electroshop

robert-gitarist
25 december 2006, 18:28
Geloof mij,een goeie adaptor(zoals Boss en Ibanez) heb je niet voor onder de 12 euro ;) Je kunt z'n goedkopie adaptor halen van 5,95 bij de elektroboer maare als je ruis wilt hebben... ;)

OJJVZ
25 december 2006, 18:57
k heb voor n tientje van de tonika n adapter met meerdere stroomsterktes, hoor dr nix van :P me pedaaltje is nogsteeds stiller dan distortion van me amp :P geen verschil tussen 9 volt blok en adapter... mss dat t uitmaakt als je meerdere aansluit?

ben vanhoof
25 december 2006, 22:38
Amperegehalte daalt... Een adaptor levert maar een bepaald aantal amperes en als je er meerdere pedalen op aansluit krijgen die logischerwijze minder, niet?

OJJVZ
25 december 2006, 22:55
zou wel es kunne ja, me adapter geeft 1000 mah... 500 is genoeg toch?gebruik nu me hot head, en wil n 7 bands EQ, zou wel moete werke toch?

OJJVZ
17 januari 2007, 18:13
heb al 1, deed t eerst niet, maakte geen goed contact, op ander plugje werkte ie wel, voor 5 FX pedaaltjes, 10 euro van 1spot.

(mag ook wel slotje op topic, k denk:P)
owja, kwam trouwes van westerhaven, voor de groningers die 1 zoeken:P
als t goed is hadden ze ook 1 voor 2 pedalen voor n vijfje, maar niet op voorraad iig toen ik dr was :P

Harry
18 januari 2007, 10:26
pfff misschien ben ik een ouwe lul, maar die breezertaal is echt onleesbaar.

OJJVZ
18 januari 2007, 14:41
dit viel toch nog mee?

maar k zal het voor je/u :P vertalen.

"Ik heb al één, deed hett eerst niet, maakte geen goed contact met adapter, op ander plugje werkte ie wel, voor 5 FX-pedaaltjes, 10 euro van "1spot".

(Er mag ook wel een slotje op topic, denk ik :P)
owja, kabeltje kwam trouwes van westerhaven, voor de groningers die er ook één zoeken:P
Als het goed is hadden ze ook één voor 2 pedalen voor n vijfje, maar iedergeval niet toen ik er was."

zo, hopelijk is dit beter

Fuhgawz
18 januari 2007, 14:57
Hou ook rekening met het feit dat je in de toekomst misschien meerdere pedalen gaat aanschaffen. Je kunt niet oneindig adapters bij blijven kopen. (Ja het kan natuurlijk wel, maar het is totaal niet praktisch en je bent veel duurder uit ;))

OJJVZ
18 januari 2007, 22:27
ja daarom vond k t ook niet erg dat ik de 5plugs had. ookal kan m'n 1000 mah adapter maar 2 pedaaltjes aan, ik koop nog wel eens een 1spot ofzo.
trouwens, tot nu toe vind k m'n setup wel goed zo :P distortion en een EQ, heel misschien een keer een wah, tot nu toe nooit nodig gehad, en misschien ooit een soort van booster voor solo's.