PDA

View Full Version : afdempen



hns
22 december 2002, 13:12
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zolang bezig om bas te leren spelen en misschien daarom problemen met de snaren goed af te dempen.
Woont iemand in de buurt van Ermelo die mij van tijd tot tijd even wil helpen? Soms heb ik het idee dat ik geen steek verder kom.

basswasp
22 december 2002, 13:45
Wat is het probleem met afdempen? Misschien kunnen we je vanuit hier helpen... :smile:

Als je trouwens denkt dat je geen steek verder komt, lijkt me het een goed moment les te nemen...

AntY
22 december 2002, 15:12
hij klinkt als iemand zonder geld, dat kan ik hier al ruiken :smile:

basswasp
22 december 2002, 15:31
Of iemand die veel onderweg is...

bathmutz
22 december 2002, 16:53
of iemand die alleen van tijd tot tijd leeft.

hey trouwens er is ook veel; op internet te vinden over bassen, video's text enzo, kijk maar eens op http://www.activebass.com of iets via bassist.pagina.nl

Dahheej, BathmutZ

hns
25 december 2002, 17:29
'hij klinkt als iemand zonder geld, dat kan ik hier al ruiken'

Ken jij een muzikant met geld dan?
Als je echt les neemt moet je uit boeken gaan leren. Op zich niets mis mee, maar ik kan mezelf verder goed redden. Af en toe even een beetje hulp van iemand uit de praktijk is ook niets mis mee.

Afdempen: Als ik naar de baspartij op een cd luister, klinkt dat heel strak; geen bijgeluiden bedoel ik. Bij mij hoor je steeds wat gerommel van andere snaren.

Semafoor
25 december 2002, 18:51
Sorry maar hier sla je de plank een beetje mis. Weinig leraren zullen je een boek verplichten als je dat zelf niet wilt.
Met een goede leraar ga je tenminste 3x zosnel vooruit, leer je de verschillende technieken goed aan en leer je ook de theorie. Onontbeerlijk om verder te komen.
De meeste mensen die zeggen dat les niet nodig is hebben zelf nooit (goed) les gehad. Dus..... grote tip: neem les.

dikkie dik
25 december 2002, 19:01
ik heb nooit les gehad, ik geef het wel, en die is er tevreden over :smile:

Semafoor
25 december 2002, 21:03
Dan ben je zeker zijn eerste leraar :grin:, (sorry, flauw).
Goed... les is geen vereiste, maar tis zeker zeer handig, daar moet mijn verhaal van hierboven zo ongeveer op neer komen.

hns
25 december 2002, 21:28
Ik zou het leuker vinden door een goede bassist geholpen te worden.
'Ervaring is de beste leermeester', toch?