PDA

View Full Version : Vox Ac 50



heavy-metal-thunder
22 december 2006, 21:18
Vandaag kwam ik ergens een vox AC50 head tegen. Zou van jaren 60 zijn, als ik me niet vergis, is de serial nr = 054... heeft 4 inputs. Veel meer kan ik er niet over zeggen. Ik kon hem helaas niet testen, want er was geen cab voorradig. Alles zou nog werken, maar de pot's zouden wat kraken.
Graag wat meer info, hoe klinkt dit, heeft dit wat gewmeen met zijn bekende broer (want deze draait op EL34's). Waar kunnen er problemen zijn, wat is dit zo al waard indien in goede staat? Alle info is welkom.

beus
24 december 2006, 17:08
de AC50 is inderdaad het minder bekende broertje van de AC30 en onterecht want het is een hele goede versterker; wat meer laag en hoog en strakker als een AC30 en toch helemaal VOX. de voorversterker is vergelijkbaar met het topboost kanaal van de AC30, de eindtrap heeft 2xEL34 met een mix van fixed- en cathode bias en daarmee een heel eigen en uniek karakter. de bouw is vergelijk met de AC30's uit de 60er jaren en ze zijn gemaakt van '64 tot ergens halverwege de 70er jaren. qua constructie is er weinig veranderd in die tijd, volgens mij altijd een tagstrip en PTP. (itt tot de AC30 die nog wel eens printplaatachtige conctructies heeft gehad).
prijzen varieren van E700 voor een 2 kanaals model uit de 60er jaren tot E500 voor een 70er jaren model.

Aart

heavy-metal-thunder
24 december 2006, 17:47
Bedankt. Zeker de moeite om uit te proberen, lijkt me. Het is er eentje met 4 inputs en zou van half jaren 60 zijn.

beus
24 december 2006, 18:30
ik zou het ook zeker proberen! halverwege de 60er jaren moet er in iedergeval JMI op de faceplate staan en Jennings musical industries LTD achterop. als de hoekjes met 1 spijkertje vast zitten is die van voor '66 - ongeveer - daarna hebben ze hoekjes met 2 spijkertjes.

Aart

ACSlater
24 december 2006, 19:02
en het is DE Beatles-versterker!

imlikeajungle
24 december 2006, 22:51
R, moest jij 'm niet willen... Let me know!