PDA

View Full Version : Fender kopen, ibanez weg?



ben vanhoof
22 december 2006, 17:54
Ik heb thuis een ibanez rg320 waar ik niet veel meer op speel, gewoon omdat ze vrij kut klinkt en ook omdat de hals me niet echt meer ligt. Je kan met deze gitaar wel wat genres aan, maar wil je een beetje specifiek gaan komt hij op alle vlakken tekort vind ik.

Zou het een goeie zet zijn om deze te verkopen en een fender lite ash (zie http://www.kapaza.be/detail/3965255/Te_Koop_Fender_Lite_Ash.html ) in de plaats te kopen? Is deze gitaar een goeie fender, en is de prijs redelijk?

Is een fender eigenlijk veelzijdig? Deze gitaar zou ik gebruiken voor softere muziek, maar ik denk er ook wel aan om deze live te gebruiken voor cleane stukjes gevolgd door ietwat metalachtige riffs (bv fade to black van metallica)

Danny Drug
22 december 2006, 17:59
je zou het kunnen trekken met je singelcoils.. maar dan heb je nog steeds een gitaar die metal niet trekt..

kan je beter mooier klinkende pups in je ibanez gooien.. als je metal speelt... maar ja.. je zal ook wel andere dingen spelen .. wat weet ik niet..

AART
22 december 2006, 18:26
die pickup in die rg320 zuigt behoorlijk aars, de gitaar is opzich wel aardig ok.
Ik heb zelf een backup RG470, en nadat ik daar de stockpickups van vervangen had klonk ie echt stukken beter.

metalriffs trekt die fender namelijk echt niet.
Misschien is een dimarzio tonezone wat voor in je ibbi.
Echter, als je de feel niks vind moet je misschien eens een lp proberen, die zijn beter geschikt voor clean met een beetje metal.

ben vanhoof
22 december 2006, 20:49
die pickup in die rg320 zuigt behoorlijk aars, de gitaar is opzich wel aardig ok.
Ik heb zelf een backup RG470, en nadat ik daar de stockpickups van vervangen had klonk ie echt stukken beter.

metalriffs trekt die fender namelijk echt niet.
Misschien is een dimarzio tonezone wat voor in je ibbi.
Echter, als je de feel niks vind moet je misschien eens een lp proberen, die zijn beter geschikt voor clean met een beetje metal.

Lp kan, maar is te duur. En ik vind het cleane sound van een fender zo prachtig mooi !! Metal moet ze niet kunnen, eerder hardrock. een beetje scheur, niet te veel. Is het ook niet mogelijk om er andere elementen in te steken zodat de single coil toch een beetje scheurt (natuurlijk niet zo als een emg etc maar toch...)

Ik wil de ibanez eigenlijk niet meer houden, kben ze moe gespeeld. De fretten zijn veel te dik, mn vingers doen er soms zeer van...

Squier4ever
22 december 2006, 21:00
doen!
ik zeg koop een strat, zoek evt een HSS strat... dan kun je en cleane single coils sounds en scheurende solos maken...

grayfink
22 december 2006, 23:31
De lite ash (made in korea) is wel goed. Seymour Duncan elementen, goede hardware. Maar... die in die link, is dat wel een LA? Ik weet niet beter dan dat ze naturel of zwart zijn. Wie weet dat?

DarknessAwaits
23 december 2006, 00:02
De fretten zijn veel te dik, mn vingers doen er soms zeer van...

Erhmz... Door die dikke fretten is het spelen juist zo licht mogelijk.

FruscianteFan
23 december 2006, 00:05
Erhmz... Door die dikke fretten is het spelen juist zo licht mogelijk.Als hij dikke fretten nou niet fijn vindt, dan mag dat.

ventje
4 januari 2007, 23:39
ik denk dat het zonde is om andere elementen in je ibanez te steken, het zal wel beter worden, maar de kwaliteit van de gitaar is gewoon te laag om er het uiterste uit te halen (door bijv, andere elementen erin te steken)


fender lite ash strat is idd een lekker gitaartje goed voor clean en je ken er nog leuk mee rocken ook, (geen metal dan)

ik zit zelf te denken om daar de telecaster versie van te kopen.

maar op de lite ash zitten trouwens ook jumbo frets volgens mij.
dat je vingers pijn doen heeft volgens mij nikt te maken met dat de frets zo dik zijn, misschien door de afwerking van de hals (scherpe randjes)
of dat de vorm van de hals je gewoon niet ligt.
of misschien moet je wel gewoon wat vaker spelen :P (eelt kweken)

Luke-wannabe
5 januari 2007, 00:13
Ik zeg JA, JA en nog eens JA. Des noods, zoals iemand al zei een met een HSS cofig.

DarknessAwaits
5 januari 2007, 00:21
Als hij dikke fretten nou niet fijn vindt, dan mag dat.

Tuurlijk mag hij dat, ik merkte enkel op dat zijn redenatie mij ietwat vreemd overkwam. Chill hombre.

Het zal inderdaad eerder zoiets zijn als ventje zegt.

Maar als je weg bent van de Fender sound, volg dan zeker het advies van Luke-wannabe op. Ik heb ze beiden; de ibanez en de fender. Het zijn gewoon compleet verschillende gitaren, maar juist daarom zo leuk om beide te hebben.