PDA

View Full Version : Italia gitaren... supercool maar niemand heeft ze ?



Dude
22 december 2006, 17:14
http://www.tommysguitars.com/images/254.jpg

http://www.otheroom.com/namm05/images/Guitars/Italia2.jpg

zag dr net een in de gitaawinkel hangen, supercool om te zien, babyblauw en een glittergroene, ERG surf achtig jaren 60 stijl allemaal, maar toch modern.

Heeft iemand ervaring met het merk ? Volgens mij een plastic body, grappig spul en leuke prijzen.

Squier4ever
22 december 2006, 17:17
schijnt echt baggerslecht te spelen.... vind ze er ook supercool uitzien

datsun
22 december 2006, 17:27
heb er een paar uitgeprobeerd in keymusic in sint-niklaas. Ik vond het echt niks. De eerste had humbuckers, klonk ongelooflijk dof. De tweede mini-humbuckers, iets beter, maar nog steeds te dof voor mij, zelfs op het brugelement. Niks voor mij alleszins. Ik vond ze er wel erg vet uitzien

wietse
22 december 2006, 17:50
schijnt echt baggerslecht te spelen.... vind ze er ook supercool uitzien
dat is een kwestie van afstellen, de fabrieksafstelling is gewoon beroerd bij italia.
de kwaliteit wisselt enorm dat is iets wat ik heb gehoord dus eerst goed testen.
ze zijn volgens mij trouwens gewoon van hout hoor dude.

Mitch
22 december 2006, 18:34
Ik heb er al een paar keer erg 'lovend' over geschreven; ik heb toen een Italia Mondial gestest, met twee hb's én een piëzobrug. Ik dacht: misschien leuke backup voor mijn De Gier. Nou, niet dus.

-de looks vielen erg tegen in het echt. Het plastic zag er erg goedkoop uit (alsof het al verkleurd was, ken je dat ?)
-de meterialen waren bagger: slechte toets, slechte pickups, slechte piëzobrug, slechte brug sowieso, niet te intoneren....
-speelde ongelofelijk slecht. Rare halsafmetingen.

Moet ik nog doorgaan ? Een lachertje voor te veel geld.

EDIT: die Mondial was overigens niet van hout, ten minste: de body niet. De hals ben ik niet zeker van, maar dat is vast wel op de Italia-site te vinden.

Krull
22 december 2006, 18:50
Ze zien er idd cool uit, maar bij die waar ik op heb gespeeld leek het wel of hij van plastic was gemaakt. Ook vond ik 'm een beetje stagg achtig, zegt wel genoeg denk ik.

Tupelo
22 december 2006, 19:52
Ken ze zelf niet, maar heb er alleen maar slechte dingen over gehoord.
Beetje dezelfde dingen als Mitch opmerkt.
Maar goed, uiteindelijk moet je het gewoon zelf uitproberen, dat weet jezelf ook goed.
Dacht trouwens dat het een Reverend zou worden..?

LostHighway
22 december 2006, 20:00
Sommigen zijn trouwens echt van kunststof, acustiglass ofzo heet het.

Dude
22 december 2006, 20:13
Dacht trouwens dat het een Reverend zou worden..?

ja dat plan gaat wel door, mits de levertijden en prijzen een beetje schappelijk blijven, helaas krijg ik lastig contact met de belgische importeur, reageerd niet op mail enzo dus zo lang ik die vragen blijf houden schiet mijn gas alle kanten op.

Rormo
22 december 2006, 21:44
Heb er bij Feedback op eentje gespeeld. Wilde ik altijd al een keer doen. Geluid vond ik wel ok. Fretboard en fretten voelde lekker aan, lekker om op de soleren. Maar ik vond de hals niet lekker qua vorm (te bol) dus ben er vrij snel mee opgehouden. Lekker gitaartje voor blues of rock n roll. Vond hem in het echt minder mooi trouwens.

blademan
22 december 2006, 22:35
ja dat plan gaat wel door, mits de levertijden en prijzen een beetje schappelijk blijven, helaas krijg ik lastig contact met de belgische importeur, reageerd niet op mail enzo dus zo lang ik die vragen blijf houden schiet mijn gas alle kanten op.

die Belgische importeur is idd. een ramp als het op beantwoorden van de mail aankomt. Er schijnt daar maar 1 persoon te werken, ene Edwin, die is wel okay trouwens en erg behulpzaam over de telefoon, dus mijn tip: bellen met Groove Street in Brussel, want mailen duurt veel te lang

stumpy
23 december 2006, 10:27
Mijn gitaar leraar heeft er een paar en verkoopt ze ook. Dus ik heb mijn lessen op die gitaren. Nou heeft hij zoiezo niet de moeite gedaan hem fatsoenlijk af te stellen. Maar een loslatende ijzerkabel met plastic eromheen rondom een strat model. Wie verzint het? Ik vind ze (een paar uitzonderingen daargelaten) afschuwelijk, zowel optisch als klanktechnisch.

omni
23 december 2006, 11:33
Bij keymusic in R'dam heb ik er een hele boel gezien.

Renoud
23 december 2006, 11:39
Ik heb ze ook gezien bij feedback (utrecht). En ben er niet echt weg van.. Hij oogt erg goedkoop in het echt, als speelgoed.

sjoerd5
23 december 2006, 12:51
Nu begrijp ik waarom ze bij feedback zo snel een stagg in je handen duwen.

brunodb
23 maart 2007, 17:01
ik heb vandaag een Italia Maranello 61 gekocht bij de guitarshop gent en ik ben er supertevreden over. klinkt en speelt fantastisch. was op zoek naar een gitaar die wat minder schel klinkt dan mijn strat en dat heb ik gevonden. en toch een stuk warmer dan mijn les paul.

Ik ben een tevreden man. deze gitaar kost maar een fractie van mijn andere gitaren maar is van klank minstens even goed. over de kwaliteit kan ik nog niks zeggen aangezien ik ze net nieuw gekocht heb. dat zal de toekomst uitwijzen.

ze staat ook perfect afgesteld. lekker lage actie maar toch geen fretbuzz, perfect geïntoneerd. lekker ding man.

Rooftop
23 maart 2007, 17:14
Jawel Franz Ferdinand heeft ook zo'n gitaar gehad of nog steeds in bezit
en ik dacht ook de gitarist van N*E*R*D :D

Jay75
23 maart 2007, 23:32
Ik heb er een gehad maar ingeruild tegen een andere, vond m wel erg vet maar hou zowieso van rocknroll fifties/sixties looks. De sound was echter voor mij te dof inderdaad, zoals ook al hierboven beschreven, ik vond m wel lekker spelen, die Piezo vond ik dan weer minder, maar verder best okay, mits je van de sound houdt. Er zit een flink stuk hout in geloof ik maar ze zijn van plastic ofzo. Ik zou er geen meer kopen denk ik, maarja, smaken verschillen.

Reverends zijn ook te koop in duitsland, evenals de Eastwoods en Italia bij Coolguitars.de, die reageert wel en is snel met opsturen, misschien een tip voor je?

Grtz

ExRxIxC
23 maart 2007, 23:40
ik vind het maar lelijk en net op speelgoed lijken :(

Fenndangoband
24 maart 2007, 02:55
ja dat plan gaat wel door, mits de levertijden en prijzen een beetje schappelijk blijven, helaas krijg ik lastig contact met de belgische importeur, reageerd niet op mail enzo dus zo lang ik die vragen blijf houden schiet mijn gas alle kanten op.

Dat is wel vreemd... is een fijne vent en reageert bij mij steeds snel op mails.
Zet eens Dringend in onderwerp. Succes alvast met de Reverend, vette gitaren... ook al eens gas gehad maar niet gedaan.

cardinal
24 maart 2007, 09:42
BMI in den haag importeert ze volgens mij. Rockpalace in den haag zou er gemakkelijk aan moeten kunnen komen.

hansies
30 juli 2007, 14:15
ik heb vandaag een Italia Maranello 61 gekocht bij de guitarshop gent en ik ben er supertevreden over. klinkt en speelt fantastisch. was op zoek naar een gitaar die wat minder schel klinkt dan mijn strat en dat heb ik gevonden. en toch een stuk warmer dan mijn les paul.

Ik ben een tevreden man. deze gitaar kost maar een fractie van mijn andere gitaren maar is van klank minstens even goed. over de kwaliteit kan ik nog niks zeggen aangezien ik ze net nieuw gekocht heb. dat zal de toekomst uitwijzen.

ze staat ook perfect afgesteld. lekker lage actie maar toch geen fretbuzz, perfect geïntoneerd. lekker ding man.

ik heb ook een Italia Maranello classic in bestelling staan bij de guitarshop in Gent, ben benieuwd hoe die klinkt, ik heb er al zeer veel goeds van gehoord.
greetz,
Hansies

Pepe
30 juli 2007, 14:48
weer een van de vele ideetjes van meneer Wilkinson die dit ondertussen al heeft laten vallen en nu in de weer is met het merk Vintage, chinese relicdingen.

Ik vond ze wel grappig totdat ik de gitarist van BZN in zo'n exotische special van ze erop zag playbacken.

hansies
15 december 2007, 18:12
ik heb vandaag een Italia Maranello 61 gekocht bij de guitarshop gent en ik ben er supertevreden over. klinkt en speelt fantastisch. was op zoek naar een gitaar die wat minder schel klinkt dan mijn strat en dat heb ik gevonden. en toch een stuk warmer dan mijn les paul.

Ik ben een tevreden man. deze gitaar kost maar een fractie van mijn andere gitaren maar is van klank minstens even goed. over de kwaliteit kan ik nog niks zeggen aangezien ik ze net nieuw gekocht heb. dat zal de toekomst uitwijzen.



ze staat ook perfect afgesteld. lekker lage actie maar toch geen fretbuzz, perfect geïntoneerd. lekker ding man.

Hallo, en hoe denkt u nu (15/12/2007)over deze gitaar, ik ben benieuwd want ik heb deze gitaar reeds enkele maanden geleden besteld bij de guitarshop Gent.
greetz ,
Hansies