PDA

View Full Version : budda??



qwertyuiop
22 december 2006, 15:25
zijn hier mensen die op budda spelen? en zo ja....tell me all about it!

ik zit te denken over de aanschaf van een 2x12 van budda voor mijn rackje, maar daar zitten geen celestions in, maar echte home-made budda-phat speakers!
ben ook wel benieuwd naar hoe de versterkers klinken.

hoe klinkt dat? iemand?

Negative K3 fan
22 december 2006, 16:28
blok182 moet je hebben...

Ootsfield
22 december 2006, 17:01
Hey,

Ikzelf speel over een 80 watt Budda superdrive en een 2x 12 closed cabinet.
En ik ben er helemaal verliefd op! Echt een te gekke sound, een super dynamiek die zich perfect aanpast aan je spel. Weinig poespas erop, maar oh wat een sound! Vet, warm, elke keer weer kicken om erop te spelen.
Gaat echt keihard, zo'n 80 watter, maar goed, heb er dan ook een hotplate tussen staan, wanneer ik een iets gematigder volume moet hebben.
De speakers klinken voor mij gewoon erg goed, maar dat kan mischien wel veranderen als je er een andere versterker voor zet.
Budda is natuurlijk een bedrijfje dat zijn eigen spullen, specifiek op de eigen produkten aanpast, maar goed, mischien pakt het heel goed uit.
De 2x 12 cabinet is, vindt ik, ook erg mooi om te zien!

Het 18 watt combootje schijnt ook te gek te zijn en natuurlijk ook wat meer geschikt voor thuis en oefenruimtes. Ga ik voor sparen! Voor mij is Budda de perfecte amp!

Maar goed net als de keuze van een gitaar, is ook je keuze van een versterker heel persoonlijk. Dus uitproberen is het beste middel! En als je het niet zeker weet, later nog eens proberen.
Ze zijn niet goedkoop, maar als je het geld er voor over hebt, en je wilt een goede, betrouwbare amp, waar allerlei stijlen goed mee uit de verf komen, en dan niet het hele hele heavy werk, hoewel ik dat niet heb uitgeprobeerd, en als je ook nog iets bijzonders wilt. Go for it!!!!

Mocht je nog meer vragen heben, hoor ik het wel!

pieter25
24 december 2006, 01:15
ik vind ze niet zo gaaf. De cabinetten klinken erg schel in verhouding tot een bogner met V30's. De superdrive 45 heeft te veel hoog en is te krasserig naar mijn smaak. De 80er gaat zo verschrikkelijk hard dat hij zonder power attenuator onbruikbaar is. Ik snap niet wat mensen hier zo mooi aan vinden. IK zou voor een Bogner of Brunetti cabinet gaan met V30's, echt vele malen beter...

pieter25
24 december 2006, 01:18
ow ja, over betrouwbaar wil ik ook nog iets kwijt. Ik heb er eentje gehad en die was na een paar dagen al kapot. Viel zomaar ineens uit. Ik heb dit verhaal van meer bezitters gehoord. Ik heb hem door een erkende technicus open laten schroeven en die zei dat hij niet veel bijzonders is wat er qua onderdelen in zit. In iedergeval rechtvaardigd het niet de torenhoge prijs die je ervoor moet neertellen...

Ootsfield
24 december 2006, 11:28
Tja, ik persoonlijk vind de bogner dus helemaal niets aan! Veel te mainstream!
(uiterlijk ziet er trouwens ook niet uit, hoewel dat natuurlijk niet het belangrijkste is)
Heb ook over Bogners vele slechte verhalen gehoord, dus......!
Ik heb geen enkel probleem gehad met mijn Budda, en ga er toch niet bepaald met fluwelen handschoentjes mee om!
En watt is mooi aan 80 keiharde buizen Watts? Ideaal voor grotere podia, voor kleinere gebruik je een Hotplate en je klinkt nog te gek!
En met name op hardere volumes, blijft clean gewoon clean.

Maar zoals ik al zei smaken verschillen en zelf uitproberen is de beste methode!

pieter25
24 december 2006, 12:33
snap dat je je amp verdedigd idd. Tis geen slechte versterker, maar geloof me, een bogner is een stuk beter in elkaar gezet. Ik heb ze allebei gehad en open gehad. Of de klank van bogner jou aanspreekt maakt me niet zo uit, mainstream vind ik ze iig niet. Een marshall ofzoiets, das mainstream. Ik niemand die bijvoorbeeld op de bogner duende speelt, jij wel? Het ging mij ook meer over de speakercabinetten van Budda. Ik heb deze uitvoerig getest naast een aantal bogner cabs. De 2x12 van bogner blies die 4x12 Budda al compleet weg. Echt geen vergelijk, sorry. Dat moest zelfs de importeur beaamen. Van wie heb je trouwens slechte verhalen over betrouwbaarheid van bogner gehoord dan? Volgens mij is dit een schot in de lucht... Ben al 4 jaar in bezit van 2 bogners, nooit ellende mee gehad.

Orpheo
24 december 2006, 21:41
ik ben geen fan van budda. ik snap dat mensen het lekker vinden. ik vergeleek het met een jcm800, maar waar de punch en kloten uitgesloopt waren. het is zeg maar de lazymans jcm800. als je een clean kanaal wilt hebben. maar ik vind het niet lekker. ik ga liever voor de marshall jcm800, JMP2203. of iets dergelijks.

of als je lichte crunch gebruikt, de 2061x.

ik ben van mening dat de meeste marshall/vox rippoffs t altijd net niet zijn. de marchless phoenix moet ik nog testen,(evenals een paar anderen).

de cabs:ik vind de budda cabs vergeleken bij bogner wat droog. neit echt vloeiend, dreunend, knallend.

Ootsfield
24 december 2006, 23:38
over verdedigen gesproken............!

Ik heb in ieder geval 2 kennissen die allebei slechte ervaringen hebben met een Bogner en deze ingeruild hebben. Dus ook bij deze amps ziten "rotte appels", die het zomaar begeven. dat komt nu eenmaal voor in onze wondere wereld van de electronica. Ik heb nooit bij mijn "ampdokter" gevraagd of de inhoud beter is dan die van een Bogner, vindt ik niet interessant en zegt naar mijn idee lang niet alles! (sommige rammelende auto's rijden verder dan menige super moderne wagens, dus....)

Ikzelf heb een Bogner 2x 12 combo geprobeerd, naast een Budda en vond de Bogner gewoon helemaal niks! En met mainstream bedoel ik dat ik het geluid gewoon te alledaags vindt. Je klinkt als vele, vele anderen doen, en ik zoek wat meer een eigen sound! Daarvoor is de Budda beter geschikt, vindt ik!

Dit heeft niks met verdedigen te maken, maar met persoonlijke smaak en voorkeur. Mijn reactie op jou verhaal had meer te maken met de gefrusteerde
toon van jou over je slechte ervaring met een Budda. Balen en kut voor je, maar dat maakt niet, dat het allemaal niks is! Dat vind ik te kortzichtig gesteld. Net zo min dat alle Bogners slecht zouden zijn.

shredneck
24 december 2006, 23:52
Ik ken Budda wel, mooi spul. Ben erg benieuwd hoe het in een band overeind blijft, want daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Ik speel zelf op 3 versterkers, een '74 fender twin, een '63 ac30 en een '83 jcm800 combo(1 kanaals).......en ja, ik speel met enige regelmaat als in 5 keer per maand. Ik ben lang op zoek geweest naar een meerkanaalsamp die mijn oren tevreden zou stellen.....Koch,HenK,Bogner,Brunetti en Diezel konden me tot nog toe niet bekoren, Mesa ook niet overigens.

Toch zitten er tussen die laatstgenoemnden perfecte versterkers voor anderen, dat is logisch, alleen niet voor mij.

Met dit verhaal wil ik aangeven dat wat voor de 1 perfect is, voor de ander echt onbruikbaar kan zijn.

Ik wil een metalhead wel eens met mijn Vox aan het werk zien gaan haha!

Anyway, die Budda's behoren kwalitatief tot de besten dus dat kan niet heel slecht zijn.

Ik ga maar eens een Divided by Thirteen setje testen.

matto
26 december 2006, 10:45
Ik ken Budda wel, mooi spul. Ben erg benieuwd hoe het in een band overeind blijft, want daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Ik speel zelf op 3 versterkers, een '74 fender twin, een '63 ac30 en een '83 jcm800 combo(1 kanaals).......en ja, ik speel met enige regelmaat als in 5 keer per maand. Ik ben lang op zoek geweest naar een meerkanaalsamp die mijn oren tevreden zou stellen.....Koch,HenK,Bogner,Brunetti en Diezel konden me tot nog toe niet bekoren, Mesa ook niet overigens.

Toch zitten er tussen die laatstgenoemnden perfecte versterkers voor anderen, dat is logisch, alleen niet voor mij.

Met dit verhaal wil ik aangeven dat wat voor de 1 perfect is, voor de ander echt onbruikbaar kan zijn.

Ik wil een metalhead wel eens met mijn Vox aan het werk zien gaan haha!

Anyway, die Budda's behoren kwalitatief tot de besten dus dat kan niet heel slecht zijn.

Ik ga maar eens een Divided by Thirteen setje testen.

En zo is dat!:rockon:

Punt
26 december 2006, 12:32
Wat een kul argument om een amp of wat dan ook niet te willen hebben omdat het te 'Mainstream' is.
Klinkt heel snobistisch.

Ootsfield
26 december 2006, 13:46
Als je de betekenis van "snobistisch" niet kent, kan je dat woord beter niet gebruiken!

ateng
26 december 2006, 14:06
Ikzelf heb een Bogner 2x 12 combo geprobeerd, naast een Budda en vond de Bogner gewoon helemaal niks! En met mainstream bedoel ik dat ik het geluid gewoon te alledaags vindt. Je klinkt als vele, vele anderen doen, en ik zoek wat meer een eigen sound! Daarvoor is de Budda beter geschikt, vindt ik!

Bogner zie of zag je wel wat vaker (Krezip, Leendert Haaksma, Rob Winteren en nog meer nederlandse bandjes) maar het geluid vind ik niet echt te alledaags. Steve Vai klinkt toen hij nog op Bogner speelde echt niet op Leendert of Krezip. Wat noem je alledaags. Bogners zie je nou eenmaal vaak op de buhne maar is qua sound zekers niet alledaags.

Punt
26 december 2006, 14:11
Als je de betekenis van "snobistisch" niet kent, kan je dat woord beter niet gebruiken!

Een snob is een persoon die het gedrag, de opvattingen en de levensstijl imiteert van een hogere sociale klasse waartoe de snob toegang poogt te krijgen.

Iemand die een super amp als een Bogner af doet als mainstream om zodoende uit te stralen dat hij wel bij de echte jetset hoort :)

Het is een argument dat niets met muziekmaken te maken heeft lijkt me.

Je kan het ook opschepperig, poenerig, ijdeltuiterig of wat dan ook noemen.
Ik ben in voor iedere heldere kwalifikatie :)

Tristan
26 december 2006, 14:26
Ik vind Bogner ook wel een specifieke sound hebben, veel low midrange, een beetje gecompressed en soms ook rafelig, dat is ook precies wat ik er niet mooi aan vind, maar het is wel een specifieke sound...

Ik heb laatst een Budda Superdrive 45 getest en dat was wel een aardig ding, het eerste kanaal klonk wel okee, maar het tweede kanaal vond ik echt waardeloos, heel gecompressed en redelijk dun van sound...
Het eerste kanaal klonk een beetje als een combi tussen Vox en Marshall maar dan wat dunner, had ook wat minder belletjes dan een Vox...
Joe Bonamassa schijnt ze niet meer te gebruiken, omdat ze niet zo betrouwbaar bleken te zijn, de onderdelen die erin gebruikt worden schijnen niet super van kwaliteit te zijn...
Tsja, ik vind het een beetje een nutteloze amp, vlees noch vis en niet eens echt goed in een specifiek ding, dat tweede kanaal hadden ze wat mij betreft net zo goed weg kunnen laten, is echt waardeloos i.m.o...
Aan de andere kant, als iemand van de sound van een VHT houdt, maar dan met een wat lossere, minder klinische (gate achtige) feel, dan zou dat tweede kanaal wel weer wat voor hem of haar kunnen zijn, wat betreft gain en zangerigheid doet het het wel goed, het is alleen zo "nep" voor mijn gevoel, een opengedraaide Marshall met G12M's doet dat trucje nog een hele stap beter met veel meer punch, definitie en ballen i.m.o...

De Budda Superdrive 18 heb ik in een verleden ook wel eens getest en dat was met name de reden dat ik Budda daarna altijd links heb laten liggen, dat ding was echt verschrikkelijk slecht, er kwam alleen maar een heel dun (en dan bedoel ik echt heel dun) en rafelig, scheterig, mug in een jampot geluid zonder ballen uit, vreselijke amp...

pieter25
28 december 2006, 11:57
ik ben het voor het grootste gedeelte met tristan eens wat betreft de klank en kwaliteit van de Budda's.
Ik vind alleen niet dat je alle Bogners over één kam moet scheren als je het over midrange, compressie en raffeligheid hebt. Als er iets niet rafelig en gecompressed klinkt is het de shiva wel. Als je dat middengebied zo los niet mooi vind kan ik me wat bij voorstellen, maar bespeel hem maar eens in een band en hij valt op zijn plek...
VHT heeft ook veel verschillende modellen, de meeste zijn idd op de wat meer heavy muziekstijlen gericht, maar de pittbull 45 is een prachtige bluesrock amp die én goed clean én een heerlijke romige overdrive heeft. Niet alles over één kam scheren van een merk dus. Ik heb de budda 30 geprobeerd, die vond ik donker en iel klinken. De 45er vind ik te schel en te weinig laag hebben. De 80 klinkt eigenlijk het beste, maar gaat zo verschrikkelijk hard dat ik hem niet voorbij 2 kreeg in een zeer luide rockband. Ik heb alle amps ook uitvoerig live getest trouwens, dit zijn dus geen slaapkamerverhalen.

Tristan
28 december 2006, 12:47
Hmm, dan zijn we het toch op een aantal evidente punten niet met elkaar eens, dat kan natuurlijk...
Die klinische, gated sound/feel van de VHT vind ik met name zeer duidelijk aanwezig in de Pitbull 45, wat mij betreft dus een vreselijke amp voor lekker ouderwets klinkende Blues en Rock muziek...
Die zingende VHT solosound zoals de Budda Superdrive 45 ook had zat meer in de VHT Fifty CL die ik heb getest...
Als er naar mijn idee een Bogner is die rafelig klinkt, dan is het wel de oude Shiva en dan met name op het tweede kanaal, met de boost aan wordt het nog erger...
Wat betreft die low midrange, daar hou ik inderdaad niet van, maar ik denk dat menig geluidsman daar ook niet echt blij mee is hoor, het is juist een frequentiegebied dat gauw in de weg zit van andere instrumenten en er is bij veel Bogners zo'n overschot van aanwezig dat het de sound meer ter ziele helpt dan dat het het beter maakt i.m.o, zeker in combinatie met een Bogner kast is het vaak te veel van het goede...

Punt
28 december 2006, 15:06
Ach welnee, hoe meer mid hoe beter! :)
En dat wat jij rafelig noemt vind ik super (lekker vet en toch open en luchtig).

Grappig die verschillen in beleving.

Je moet echter wel, zoals ik al eerder meldde de tubes vervangen, die zijn hard van toon en kunnen het idee van rafelig geven....
.
Met een Shiva zit je nooit iemand in de weg, die komt overal doorheen.

pieter25
29 december 2006, 00:58
ik vind de meeste marshalls eerder rafelig klinken. De Pittbull 45 klinkt absoluut niet zoals jij het beschrijft, ik vraag me dan ook af hoe je hieraan komt. De Bogner klinkt erg dik in het middengebied en zijn totaliteit, maar rafelig is echt niet de goede beschrijving. Als ik hem opendraai kan ik er een amerikaanse aerosmith achtige sound uithalen. Ik moet wel zeggen dat het geen makkelijke amp is om op te spelen. Hij is erg direct en je moet echt toon maken voordat hij iets moois doet. Ik ben er zeker een jaar mee bezig geweest hem onder de duim te krijgen, en mijn marshall plexi 50 watt is echt veel vlakker rafeliger en gecompresseder. Zo zie je maar weer dat deze begrippen voor iedereen verschillen ;-)

Punt
29 december 2006, 09:42
Hij is erg direct en je moet echt toon maken voordat hij iets moois doet. Ik ben er zeker een jaar mee bezig geweest hem onder de duim te krijgen

Dit herken ik helemaal. Is trouwens wel goed voor je speeltechniek. :satisfie:

Dude
29 december 2006, 10:55
Hoe zit het met de pittbull 45 qua kanalen ? heeft dat ding 2 kanalen en een instelbare soloboost ? ik kreeg van de week namelijk een leuk aanbod.

pieter25
29 december 2006, 11:08
Ja, 2 kanalen met een schakelbare boost op elk kanaal. Er komt iets volume bij en wat extra gain. Ik vind de verhouding tussen boost en gewoon erg goed uitgekozen van VHT. Die klinische, gated sound/feel waar tristan het over heeft heb ik nog nooit ervaren. Zo'n sound hoor ik wel in bijvoorbeeld de Diezel VH-4 of Engl versterkers ofzo, maar daar heeft deze amp absoluut geen last van. Een lekkere losse feel, klasse A of a/b schakelaar. Ik kan me wel voorstellen dat je de bogner shiva geen lekkere crunch vindt hebben. Dat heeft ie ook niet. Met te lage gain standen gaat ie idd iets rafelen. Het is clean of een pittige overdrive. Voor clean met een randje gebruik ik wat verschillende pedalen die het er allemaal goed op doen. Maar serieus, de shiva is geen amp die je even probeert en meteen afschrijft. Er een tijd op spelen geeft je een veel beter inzicht in wat ie allemaal kan. Je moet er zelf ook een beetje naar gaan spelen om er alles uit te halen, maar geloof me, ik krijg na elk optreden goede reacties over mijn sound.

Dude
29 december 2006, 11:12
ik zie anders ERG veel "nieuwe" shivas op marktplaats gaan de laatste tijd hoor...




maar goed, je kan de solo boost dus niet instellen ? qua volume bedoel ik ? da's wel jammer.

Tristan
29 december 2006, 14:19
@Pieter 25:
Die sound die je nu omschrijft van de Engl amps bedoel ik niet, dat is meer een soort compressie...
Die VHT Pitbull 45 klinkt gewoon heel kil, heeft geen sustain, omdat deze je toon al afkapt voordat 'ie echt tot bloei kan komen, een zeer klinische amp met ook nog eens een van de slechtste en platst klinkende cleane kanalen die ik ooit heb gehoord...

Punt
29 december 2006, 15:27
ik zie anders ERG veel "nieuwe" shivas op marktplaats gaan de laatste tijd hoor...
maar goed, je kan de solo boost dus niet instellen ? qua volume bedoel ik ? da's wel jammer.

Gewoon beter lezen, dan kom je er wel achter :)

pieter25
29 december 2006, 20:44
@Pieter 25:
Die sound die je nu omschrijft van de Engl amps bedoel ik niet, dat is meer een soort compressie...
Die VHT Pitbull 45 klinkt gewoon heel kil, heeft geen sustain, omdat deze je toon al afkapt voordat 'ie echt tot bloei kan komen, een zeer klinische amp met ook nog eens een van de slechtste en platst klinkende cleane kanalen die ik ooit heb gehoord...

goed deze discussie heeft geen zin joh. Laat maar...

De versterker wordt oa gebruikt door mensen als Arnold van Dongen (ilse de lange), Dennis van Leeuwen (Kane) en Dave Rensmaag (van dik hout). Maar goed, zij zullen het wel allemaal mis hebben ;-)

Orpheo
29 december 2006, 23:26
goed deze discussie heeft geen zin joh. Laat maar...

De versterker wordt oa gebruikt door mensen als Arnold van Dongen (ilse de lange), Dennis van Leeuwen (Kane) en Dave Rensmaag (van dik hout). Maar goed, zij zullen het wel allemaal mis hebben ;-)

en imo hebben die allemaal geen fijne tone :) Dennis nog wel een beetje, maar ook niet superchill. Ik vind die VHT ook koud en kil. Geef mij maar mijn CMW ampie, kan ik veel meer mee.

Chris Winsemius
29 december 2006, 23:51
en mijn marshall plexi 50 watt is echt veel vlakker rafeliger en gecompresseder.

Uit welk jaar komt die plexi en welk type (pa, organ, bass of lead) is het?

Tristan
30 december 2006, 19:25
goed deze discussie heeft geen zin joh. Laat maar...

De versterker wordt oa gebruikt door mensen als Arnold van Dongen (ilse de lange), Dennis van Leeuwen (Kane) en Dave Rensmaag (van dik hout). Maar goed, zij zullen het wel allemaal mis hebben ;-)

Dat klopt, maar Arnold is op zoek naar iets anders en wil hem wegdoen, ik spreek hem regelmatig...
Arnold speelt tegenwoordig veel meer op zijn oude Blackface Fender Showman, veel betere sound ook...
Dennis Van Leeuwen vind ik niet super, niet als gitarist en zijn sound ook niet...
Dave Rensmaag speelt volgens mij niet op VHT, op tv zie ik hem meestal op ouderwetse Marshalls spelen, goede gitarist, goede sound...
Maar daar gaat het allemaal niet om, die VHT Pitbull 45 is naar mijn idee gewoon een vreselijke kut versterker met een waardeloos clean kanaal en een vreselijke, klinische feel en geen sustain, strak is hij wel...
Tsja, smaken verschillen...

BLOK182
31 december 2006, 00:49
Wow, wat een drukte:p Nja, heb dus ook een Budda, een superdrive 30 met 2x12" closed back. Over de cab: die speakers zijn van Eminence, en gevoiced op Budda. Ze kwamen nog het dichtst in de buurt van Eminance governors. Wat je dan inderdaad hoort is dat die speakercabs niet met elke andere amp lekker werken, ik vond bijv. een Diezel VH4 lekker klinken op een Bogner 2x12" v30 dan op mijn Budda 2x12 "soort-van-v30":-) Is op zich niet erg, met mijn Budda klinkt het lekker, daar gaat het om. Verder moet je denk ik gewoon van de sound houden, Bogner en Koch doen mij bijvoorbeeld niks, de ander vind een Budda weer te dun of de krasserig, smaken verschillen. Zelf vind ik het een superprettige amp, vooral icm humbuckergitaren (LP's/PRS), en dan vooral op scheurterrein. Het eigen karakter (de ander noemt het een zwakke ripoff) stond mij erg aan, genoeg gain voor een moderne scheur, maar niet zoveel gain dat het verzoop, gewoon lekker hard rocken. Heb de mijne nu al een halfjaar meerdere keren per weer van hot naar her gesleept, grote zalen, kleine kroegen, de Doelen, outdoor, indoor, studio, you name it:-) 30 watt is altijd genoeg geweest om de show te coveren. Betrouwbaarheid is nog geen issue geweest, zelfs niet na zware oververhitting van 2 uur en na een felle brand. Amp uit elkaar gehaald, casing vervangen, en voor de rest niks aan het handje:-) Verder vond ik de 45 ook net te schel, en had ik laatst de 80 aanstaan, die was wel heeeeeel luid:-) Tja, smaken verschillen, ik heb iig erg enthousiast, en vind het een leuke amp!

pieter25
31 december 2006, 02:13
Tja, tone zit ook voor een groot gedeelte in je vingers...

BLOK182
31 december 2006, 11:29
Dat ook. Wat me wel opviel is dat een Budda vaak een directe match of mismatch is. Je zet em aan en je vindt het te gek, of helemaal niks. Maar goed, dat hebben veel amps:-)

Tristan
31 december 2006, 11:38
Tja, tone zit ook voor een groot gedeelte in je vingers...

Maar dan moet je gear er ook maximaal uit laten komen wat je doet en dat doen de meeste amps en gitaren niet...

BLOK182
31 december 2006, 11:43
Mwah, ligt er ook weer net aan hoe je speelt, de een klinkt beter door een specifieke amp dan door de ander.

pieter25
31 december 2006, 11:47
Mwah, ligt er ook weer net aan hoe je speelt, de een klinkt beter door een specifieke amp dan door de ander.

Precies! Kijk Tristan, wat voor jou werkt hoeft voor mij niet te werken en andersom. Gelukkig maar, anders zou iedereen op dezelfde amp spelen. Ik vind dat je jouw mening op een soms nogal ongenuanceerde en negatieve manier opdringt aan anderen. Voor mij is die Pittbull mijn droomamp, en heb niet zo'n zin om hem door jou af te laten kraken.

BLOK182
31 december 2006, 12:01
+1, sommige amps doen gewoon mijn ding, terwijl ik met andere topamps gewoon veel minder uit mijn spel haal, dat heeft iedereen. Er zullen ook best mensen zijn die een 2061x weinig aan vinden:-)

Tristan
31 december 2006, 12:06
Ik begrijp jullie argument hoor en ik ben het ook wel me jullie eens, maar op een gegeven moment telde dat voor mij niet meer, dan wil je gewoon horen wat je doet inplaats van een amp die altijd prettig klinkt voor je oren...
Veel amps compressen gewoon behoorlijk en zijn daardoor makkelijker te bespelen, je hoort minder je foutjes en het geluid wordt wat meer gladgestreken, ook heb je minder ballen en dynamiek en over de gehele linie gewoon een wat minder vette sound waarover je zelf minder controle kan uitoefenen...
De VHT is, net als sommige andere boutique amps, helemaal een vreemde eend in de bijt, omdat deze juist het tegenovergestelde doet, maakt je geluid extra strak en droog waardoor het lijkt alsof je meer ballen hebt, maar als je hem naast een goede ouderwetse amp zet dan merk je pas het verschil...
Tsja, ik zou zeggen, test die VHT nog maar een keer, luister naar dat ongelofelijk platte cleane kanaal, die afgekapte feel waar mijns inziens niet mee te spelen valt en beslis dan, misschien is het wat voor je, dat kan, maar ik vind het in ieder geval helemaal niets, een aantal mensen die hem hebben gekocht komen er ook van terug...
Hij klinkt in ieder geval niet natuurlijk, geeft niet weer wat jij en de gitaar doen...
Sorry...
Nu zal ik erover ophouden, het topic ging over Budda amps...