PDA

View Full Version : Lag 4 seasons



renier
22 december 2006, 11:46
Hey mensen,

ik ben op zoek naar een leuke semi-acoustische gitaar van tussen de 300 - 400 euro. mijn wensen:

-licht bespeelbaar (ik ben electrisch gewend en hou niet van een hoge actie)
-cutaway (goeie upperfret access is wenselijk ivm soleren)
-full depth body, geen apx achtigen. ik gebruik de gitaar voornamelijk onversterkt.
-geen dikke laklaag, dat stoort me vreselijk bij acoustische gitaren.

qua geluid zoek ik een gitaar met een lekkere "rinkel" in het hoog: niet te veel mid, maar een lekker transparante toon, beetje ala de jumbo van de gitarist van raccoon.

nu heb ik een paar dagen geleden op een Lag 200DC (summer) gespeeld; een in japan gebouwde serie van de franse gitaarbouwer lag.

klikkerdeklik (http://www.lag.fr/tek.php?reference=GLA%20200BCE&choix_marque=271&codesg=GLA*66066)

solid spruce top, rosewood zijkanten. mooie houten binding, en speelde erg lekker. volume was wat aan de lage kant, maar dat is wellicht standaard bij een baby jumbo.


een paar vraagjes:

1. wie kent de acoustische gitaren van Lag en wat is jullie mening erover?

2. wat is tonaal het verschil tussen een dreadnought en een (baby)jumbo?

3. wat zijn voor 350 euro alternatieven gezien mijn wensen?

alvast bedankt!

$hifter
22 december 2006, 16:55
Ik zelf heb ook een LAG summer, prima gitaar voor die prijs.

renier
22 december 2006, 18:04
Ik zelf heb ook een LAG summer, prima gitaar voor die prijs.

vertel er eens wat meer over? ik wil hem morgen graag gaan kopen (330 euro) en vraag me af of dit een goede keus is.

alvast bedankt!

Bart_
22 december 2006, 20:23
Grappig, ik heb exact dezelfde wensen voor mij nieuwe (semi-) acoustische gitaar. Op die laklaag na dan, daar heb ik weinig verstand van.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn mocht je hem kopen.

Azrael
22 december 2006, 20:25
LOL , ik dacht LAG = Leuke Akoustische Gitaar

Kaboemba
22 december 2006, 22:59
Kijk ff goed hier ergens onder is net een topic over geweest, incl mijn reactie die op de jack aansluiting na zeer positief is.

renier
22 december 2006, 23:09
Kijk ff goed hier ergens onder is net een topic over geweest, incl mijn reactie die op de jack aansluiting na zeer positief is.


heb ik gezien inderdaad, dat was het enige topic waar wat (summiere) info te vinden was.

nouja, ik heb erop gespeeld, de mini jumbo uitvoering, en was ontzettend gecharmeerd van de feel en bespeelbaarheid. van het geluid ook, al was hij niet heel erg luid, maar dat hoort nu eenmaal bij een minijumbo lijkt me.

renier
22 december 2006, 23:10
Grappig, ik heb exact dezelfde wensen voor mij nieuwe (semi-) acoustische gitaar. Op die laklaag na dan, daar heb ik weinig verstand van.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn mocht je hem kopen.

zal ik doen, wellicht met foto's, want als hij bevalt neem ik hem morgen mee.

qua laklaag: ik hou niet van acoustische gitaren met teveel lak, het speelt minder en ik vind ze ook altijd veel minder klinken, veel doffer en vlakker. hoe minder rotzooi op het hout, hoe beter.

$hifter
24 december 2006, 16:34
Tjah zoals je zelf al gezegd hebt: de feel,bespeelbaarheid en geluid van de gitaar zijn goed.

Vooral de hals speelt lekkerder naar mijn mening vergeleken met andere akoestische gitaren.

Reigor
24 december 2006, 17:24
Waar heb jij hem gekocht renier?

renier
25 december 2006, 01:22
ietwat andere wending, maar toch:

s'ochtends even gebeld of de gitaar er nog was, antwoord was ja, dus ik naar roermond.

daar aangekomen: gitaar weg! bleek dat de jongedame me verkeerd begrepen had en dacht dat ik wilde weten of ze uberhaupt acoustische gitaren hadden. de lag 200 was net die ochtend verkocht!

eigenaar verontschuldigde zich en stelde wat extra korting in het vooruitzicht mocht ik nog iets anders vinden dat de moeite waard was.

nog even gezocht, en kwam al snel bij een lag 300 autumn jumbo uit: geen cutaway, geen electronica, maar DAMN! wat een geluid! hard, gearticuleerd, warm en kristalhelder tegelijk! na wat side by side testen met de verkoper samen was het voor mij een duidelijke zaak. Mijlen beter dan alles in z'n prijsklasse, en ook tegenover gitaren van 600 a 700 euro stond hij makkelijk z'n mannetje.

vanwege het misverstand nog 2 pakjes elixers (a 24,00 euro per stuk!) en een handje plectra meegekregen. wat dat betreft kan ik alleen maar zeggen dat ze bij reijnen niet lullig doen. aardige lui, goeie service en niet te beroerd om een foutje recht te zetten!

nog geen foto's gemaakt, maar het is deze:

LAG Autumn 300J (http://www.lag.fr/tek.php?reference=GLA%20300J&choix_marque=271&codesg=GLA*67067)

top van rode ceder, gevlamde koa zij- en achterkant.

Eko
25 december 2006, 10:08
In Geestern (gld) hangt bij Penterman ook een Autumn van LAG met electronica. Hij klinkt inderdaad veel beter dan z`n prijsklasse doet vermoeden. We hebben hem laatst over m`n AER laten klinken en dan blijkt het zeer volwassen geluid te zijn. De electronica doet z`n werk zeer goed.
Keurig afgewerkt en uitstekend afgesteld af fabriek. Z`n geld zeker waard.

Merc Wiersma
29 december 2006, 06:51
In Geestern (gld) hangt bij Penterman ook een Autumn van LAG met electronica. Hij klinkt inderdaad veel beter dan z`n prijsklasse doet vermoeden. We hebben hem laatst over m`n AER laten klinken en dan blijkt het zeer volwassen geluid te zijn. De electronica doet z`n werk zeer goed.
Keurig afgewerkt en uitstekend afgesteld af fabriek. Z`n geld zeker waard.
Kun je aangeven hoe de Shadow electronica, waar de LAG gitarten mee uitgerust is, is t.o.v Fishmann.

Kaboemba
29 december 2006, 08:01
Ik vond juist de elektronika wat tegen vallen, althans het volume.

Het volume van een fishman is veel hoger, ik moest toch flink wat verder open over de p.a. vergeleken met de andere gitarist.
Het geluid is prima vind ik, elke schuif doet wat het moet doen en je kan de shape ook nog veranderen. Met de juiste instellingen geen feedback.