PDA

View Full Version : Ibanez TS-9 i.c.m Peavey Delta Blues



Bâh
22 december 2006, 11:35
Ik heb op het moment een TS-9 van de lokale muziekwinkel te leen om te testen.

Ik wil de clean en crunch van m'n versterker gebruiken en de TS-9 als boost gebruiken voor solo's e.d.

Nou is het probleem dat ik niet de tijd heb om alle mogelijkheden uit te testen dus vraag ik jullie advies:

- moet de TS-9 in de effectsloop of op de input?
- welke instellingen kan ik gebruiken?

Tnx!

Edit: het gaat uiteraard over een bluesy solo sound ;)

interessander
22 december 2006, 11:41
Absoluut in de input. Liefst enkel time-based en modulatie effecten in de fx loop, de rest in de input. Als boost kun je beginnen om de drive op 0 zetten en het level volop, tone naar smaak, als het niet genoeg boost dan kun je de drive nog wat opdraaien.

ateng
22 december 2006, 13:45
inderdaad in de input maar zet de volume op de helft en draai steeds meer volume totdat je tevreden bent met je sound. Ik gebruik zelf ook een TS9 als boost en heb mijn tone op een kwart staan want hoe meer tone je erin draait hoe meer laag je eruit haalt en hoe dunner je sound dus wordt. Als je dus een wat romige leadsound wil draai je de tone bijna dicht zeg maar maar wil je je crunch wat rauwer maken draai je er meer tone bij.

Kim Wilson
22 december 2006, 13:58
Ateng, je hebt PM. :)

Bâh
22 december 2006, 21:30
Goed, heb het beessie nu een beetje uitgetest.

Eerst even op het cleane channel. Beetje gain, 1/3 tone. Echt een geweldig mooie crunch! Niks op aan te merken.
Daarna lekker wat gain erbij. Klinkt ook erg lekker, leuk voor solootjes.

Toen geprobeerd als boost voor het overdrive channel.
Lekkere crunch op de versterker ingesteld (5/12). Level van het pedaaltje op 12 uur, gain op 0. Dit gaf iets meer dikte en gain eraan, maar het werd veel vlakker, beetje gecompresseerd en licht volumeverlies.
Daarna het volume helemaal open, opzich een grote verbetering, maar nog niet echt genoeg boost om m'n solo eruit te laten knallen.
Daarna ook maar wat gain erbij. En dit gaf me wel een geluid waar ik aardig tevreden mee ben, maar misschien toch nog net iets te weinig power voor de hardere blues.
Meer gain erbij draaien heeft geen zin want dat blijkt overkill te zijn voor m'n versterker.

Maargoed, nu heb ik dus ook nog een marshall guv'nor2 onder het stof liggen.
Die heeft echt power zat voor die hardere blues en boost m'n overdrive channel veel beter, maar ik vind hem niet echt geschikt voor een bluesy crunch, maarja die zit in m'n versterker.

Even voor mezelf de mogelijkheden op een rijtje:

Clean: versterker, geen pedaal, logisch
Cruch: versterker, geen pedaal
Solo op clean kanaal: TS-9 of GV2
Solo op overdrive kanaal: TS-9 voor bluesy, GV2 voor wat meer power

Wat ik verder nog wil testen is TS-9 voor crunch en GV2 daaroverheen voor solo, maar dat doe ik morgen.

Bedankt voor jullie reacties, ze zijn zeer welkom!

Bâh
23 december 2006, 12:27
Zo, net even de buren weer gepest.

Nu even m'n 2e kanaal buiten beschouwing gelaten.

M'n setup was: gitaar --> GV2 --> TS-9 --> Peavey DB

TS-9 op wollige crunch en bij de GV2 de bass en deep dicht en veel treble en mid. Gain op kwart voor en level kwart over.

De crunch is geweldig zoals ik al eerder had vernomen.

Maar nu de combo TS-9 en GV2...........GE-WEL-DIG!

Echt een knallende, schreeuwende, warme, volle solotone!

Het enige nadeel is nu dus dat ik m'n 2e kanaal niet meer gebruik en dat ik van clean naar solo 2 keer moet trappen.

Maar ik denk dat ik dit groene wonderkastje maar aan mezelf cadeau ga doen voor de kerst!

Bâh
23 december 2006, 12:34
Nog 1 vraagje.

Hoe presteert dit pedaaltje over een non-tube amp?

In de oefenruimte staat namelijk een fender stage 1000 (aargh).
En daar moet ik ook wel eens mee optreden.

Maar als ik nou de TS-9 voor crunch gebruik en de combinatie voor solo. En dat over het cleane kanaal van de stage 1000 gooi, heb ik dan ook die killer-sound?

Ik heb helaas niet meer de kans om dit te testen, aangezien ik donderdag weer ga repeteren en woensdag moet bepalen of ik het pedaaltje hou of niet.

Bâh
24 december 2006, 11:29
Niemand die ooit een TS-9 over een non-tube amp heeft geprobeerd?

interessander
24 december 2006, 11:51
Ik heb wel eens eentje over een transistor combo geprobeerd en vond het niet tegenvallen, maar ik gebruikte hem als booster voor een gain kanaal, en niet voor het subtielere werk op een clean kanaal, daar kan ik dus niks over zeggen.

e!
24 december 2006, 14:09
Ik heb zelf een TS-7. Die klinkt minder dan de 9, maar ik heb 'em over m'n thuisamp geprobeerd (een Fender Princeton Chorus) en dat klonk best goed. Toch een kwestie van uitproberen, maar Tubescreamers combineren in principe goed met Fender.