PDA

View Full Version : Nagels en Urticalcin.



Jedeel
22 december 2006, 09:17
Het lukt mij niet de nagels van mijn rechterhand op de gewenste lengte te houden. Er gebeurt altijd wel weer iets waardoor één van de nagels scheurt of afbreekt. :-(
Vervolgens kan ik de andere nagels weer terug vijlen tot gelijke lengte.
Ik denk dus dat mijn nagels gewoon te bros zijn.

In een ander 'draadje' uit november, "Vingerplectrums voor flamenco", heb ik in een reactie van Gert de Meijer gelezen over Urticalcin (Dr. Vogel).
Ik heb het aangeschaft en sinds enkele dagen kauw/slik ik nu een aantal tabletten.

Zijn er meer mensen hier die dat slikken?
Doorgaans werken homeopatische produkten wat langzamer.
Hoe lang duurt het voor je welke resultaten kan zien?
Vermoedelijk toont het resultaat zich voor het eerst bij de nagelriem? Kleurverschil bij de uitgroei?

Alvast bedankt voor de reacties.
(Kan haast niet wachten dat de nagels sterker worden :-) )

Jos

Azrael
22 december 2006, 09:42
Homepathie? Gooi maar gelijk in de prullenbak.......werk toch niet. Veeeeeeeel te weinig werkzame stoffen (als ze uberhaupt al zouden werken that is).

Don Capo
22 december 2006, 09:43
En je baseert deze mening op?

Azrael
22 december 2006, 09:46
En je baseert deze mening op?

Op het feit dat door de manier van verdunning er geen bal over blijft. Maar mensen blijven graag in de placebo effecten hangen.......dan werkt het dus wel voor hun gevoel maar doet het in werkelijkheid geen barst , of zijn de klachten geestelijk en worden die op die manier " genezen ". Vrij bekend iets in de geneeskunde.

ps. Om die reden wordt homepathie dan ook bijna nooit erkend. Dubbel blind onderzoeken vangen vaak bot.

Don Capo
22 december 2006, 09:53
We hebben het hier ook niet over genezen. Bepaalde vitamines en niet-medische stoffen helpen absoluut bij het sterker maken van je nagels. Ik denk niet dat je het advies van Gert, zomaar zonder enige kennis van zaken over dit specifieke product, in de wind kan slaan.

Ik heb het ook thuis staan, ben er nog niet mee begonnen maar zal mijn adviezen en bevindingen nog meedelen. Misschien dat dat enig licht op de zaak werpt. Verder ben ik geneigd de proefondervindelijke argumenten van Gert serieuzer te nemen dan de jouwe.

freekick
22 december 2006, 10:34
kalk in welke vorm dan ook helpt uitstekend bij slechte nagels maar
natuurlijk alleen als de oorzaak van het probleem kalkgebrek is.
waarheid als een koe maar er zijn ook andere oorzaken mogelijk.

ik brak en scheurde vanwege werkzaamheden voortdurend nagels.
ik denk er iets op gevonden te hebben.
het viel mij op dat ik zomers veel minder problemen en betere nagels
had dan in de winter terwijl mijn voedingspatroon (enigszins mediterraan)
nauwelijks seizoengevoelig is.
met 1 uitzondering ! ik hou niet erg van melk en melkproducten.
drink normaal geen melk maar zomers gebruik ik karnemelk.
dit jaar ben ik karnemelk door blijven drinken in de herfst en winter.
1 hele liter per dag en bewijzen kan ik niets maar ik heb supernagels.

is echt het proberen waard. resultaat mag je niet in een paar dagen
verwachten maar na 3/4 weken moet je duidelijk verschil merken.

Azrael
22 december 2006, 19:56
We hebben het hier ook niet over genezen. Bepaalde vitamines en niet-medische stoffen helpen absoluut bij het sterker maken van je nagels. Ik denk niet dat je het advies van Gert, zomaar zonder enige kennis van zaken over dit specifieke product, in de wind kan slaan.

Ik heb het ook thuis staan, ben er nog niet mee begonnen maar zal mijn adviezen en bevindingen nog meedelen. Misschien dat dat enig licht op de zaak werpt. Verder ben ik geneigd de proefondervindelijke argumenten van Gert serieuzer te nemen dan de jouwe.

Ik ben een voorstander van vitamines en voedingssupplementen. Dat wil nog niet zeggen dat ik homeopathie ga goedpraten. Dat zit in een totaal andere hoek. Homeopathie zien in hetzelfde daglicht als voedingssupplementen als vitamines is fout. Erg fout....en een groot probleem waardoor homeopathie weer zo populair is geworden.

Maar als je proefondervindelijke argumenten intressanter vindt be my guest. Als er namelijk iets is wat je niet kunt vertrouwen is het dat wel. Ik heb erg fanatiek aan sporten gedaan maar als je ziet wat die gasten allemaal wel niet slikken aan zogenaamde wondermiddelen.....pure geldverspilling 9/10 keer. "Ja , man geweldig spul werkt echt super!"
In dubbel blind onderzoeken gaan dat soort middelen ook bijna altijd op hun bek. Simpelweg omdat er geen verschil tussen beiden groepen is op het einde. Dat terwijl de mensen juist vaak denken erg vooruit te zijn gegaan door het product. Maar omdat beiden groepen gelijk zijn daarin , heb je dus het bekende placebo effect.

Maargoed , als het net werkt , dan heeft het ook geen bijwerkingen en andersom. Dus gevaarlijk is het niet (d'r zit immers waarschijnlijk geen werkzame stof in), hoogstens zonde van je geld.

Wat Freekick's opmerkingen betreft. Het probleem ligt inderdaad gewoon vaak in goede voeding. En das ook een vak apart en ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik er aardig wat over weet , ik zelf er ook eigenlijk niks mee doe wegens tijdgebrek. Een vette hap is nu eenmaal lekker snel.

renier
22 december 2006, 20:04
We hebben het hier ook niet over genezen. Bepaalde vitamines en niet-medische stoffen helpen absoluut bij het sterker maken van je nagels. Ik denk niet dat je het advies van Gert, zomaar zonder enige kennis van zaken over dit specifieke product, in de wind kan slaan.

Ik heb het ook thuis staan, ben er nog niet mee begonnen maar zal mijn adviezen en bevindingen nog meedelen. Misschien dat dat enig licht op de zaak werpt. Verder ben ik geneigd de proefondervindelijke argumenten van Gert serieuzer te nemen dan de jouwe.

volgens mij ben jij degene die geen kennis van zaken heeft. weet je eigenlijk wel wat homeopathie betekent?

homeopathie is net zo'n onzin als astrologie, ontvoeringen door aliens en elvis-sightings. zo'n beetje elk wetenschappelijk onderzoek wijst dat uit.

spaar je geld dus, zou ik zeggen.

Don Capo
23 december 2006, 08:25
Het gaat mij ook niet om de term homeopatisch. En inderdaad daar heb ik geen verstand van, ik speel liever gitaar dan dat ik me in de kennis der medicijnen stort. Maar aangezien er hier een vraag wordt gesteld over een specifiek product zou het fijn zijn als daar dan ook op gereageerd wordt zonder af te gaan geven op homeopathie in zijn algemeenheid.

In jullie posts komt nog steeds niet naar boven waarom dit specifieke product niet zou werken.

freekick
23 december 2006, 10:26
urticalcin= calcium. en helpt dus wel degelijk bij slechte nagels.
vooropgesteld dat kalkgebrek oorzaak van het probleem is.

er is niets tegen om calcium als voedingssupplement te nemen
homeopatisch of anders. maar omdat het in veel voedingstoffen aanwezig is
kan het ook heel goed via normale voeding. voor mij was dat karnemelk.

Pais
23 december 2006, 10:43
Mijn nagelkwaliteit is aanzienlijk slechter geworden sinds ik amper nog melk drink. Ik vermoed dat een calcium-tekort dan ook de oorzaak is.

Goed idee, dat urticalcin :)


Trouwens, sinds ik nagelversterker gebruik, is het er ook niet op vooruit gegaan. Als ik de nagelversterker verwijder, houd ik een hele droge nagel over met allerlei oneffenheden langs mn nagelriem. Ik denk maar dat ik met dat spul ophoud. Gesmeer met spul waar oplosmiddelen als Aceton in zit kan nooit gezond zijn.

JanB
23 december 2006, 17:18
Het gaat mij ook niet om de term homeopatisch. En inderdaad daar heb ik geen verstand van, ik speel liever gitaar dan dat ik me in de kennis der medicijnen stort.

Homeopathie heeft niets te maken met medicijnen. Daarom mogen ze immers op iedere hoek worden verkocht. Ik ben het helemaal met vorige schrijvers eens dat H'pathie niets te maken met vitaminen, natuurlijke producten e.d.. Het is geloof in het onmogelijk. Werkt per definitie niet.

Uberhaupt een nagelversterker via orale inname werkt niet.

Het enige middel wat mij (en een ieder) aan stevige nagels helpt is een nagelverharder op formaline basis. Er zijn meerdere merken die het wel hebben. Ik gebruik altijd deze (http://www.herome.nl/producten/gebruiksaanwijzingennl/nagelverhardersterk.htm).
Er zijn ook nog twee lichtere varianten, daar zou ik eerst mee beginnen. Verkrijgbaar bij iedere drogist/parfumerie e.d..
Lees de handleiding, dus eerst een kuur van twee weken (2 dagen op, eraf, en nieuwe erop, etc.) Daarna eens per 2 weken eraf, nieuwe erop, en je hebt loeiharde nagels.

Jan

Azrael
23 december 2006, 17:21
urticalcin= calcium. en helpt dus wel degelijk bij slechte nagels.
vooropgesteld dat kalkgebrek oorzaak van het probleem is.

er is niets tegen om calcium als voedingssupplement te nemen
homeopatisch of anders. maar omdat het in veel voedingstoffen aanwezig is
kan het ook heel goed via normale voeding. voor mij was dat karnemelk.

Helemaal met je eens. Verschil is dat dit dus geen homeopathisch middel is. Foutje van de topic starter. Het is een voedingssupplent wat planten extract bevat (er zit gewoon brandnetel in) waarvan de werkzame stof onder andere calcium is. Dus het kan in theorie werken. Feit is dat ik liever een goed calcium/magnesium supplement aanraad maargoed , dat moet ieder voor zich weten. En dan durf ik nog te betwijfelen of dat werkt voor je nagels....maargoed.

Overgens is mijn mening over homepathie nogsteeds eentje waar ik 100% achter sta en die ik op elk punt kan staven. Maar het heeft dus geen betekenis bij dit middel wat niks met homepathie te maken heeft maar onder het gedeelte "voedingssuplementen" valt.

Picker
23 december 2006, 23:05
Het lukt mij niet de nagels van mijn rechterhand op de gewenste lengte te houden. Er gebeurt altijd wel weer iets waardoor één van de nagels scheurt of afbreekt. :-(
Vervolgens kan ik de andere nagels weer terug vijlen tot gelijke lengte.
Ik denk dus dat mijn nagels gewoon te bros zijn.

In een ander 'draadje' uit november, "Vingerplectrums voor flamenco", heb ik in een reactie van Gert de Meijer gelezen over Urticalcin (Dr. Vogel).
Ik heb het aangeschaft en sinds enkele dagen kauw/slik ik nu een aantal tabletten.

Zijn er meer mensen hier die dat slikken?
Doorgaans werken homeopatische produkten wat langzamer.
Hoe lang duurt het voor je welke resultaten kan zien?
Vermoedelijk toont het resultaat zich voor het eerst bij de nagelriem? Kleurverschil bij de uitgroei?

Alvast bedankt voor de reacties.
(Kan haast niet wachten dat de nagels sterker worden :-) )

JosUrticalcin helpt bij veel mensen wel ja. Maar het duurt wel een hele poos voor je het merkt. Maanden. Elke dag een paar glazen melk helpt overigens ook. Ik drink mijn hele leven al veel melk, zelfs nu nog minstens een liter per dag, en mijn nagels zijn prima.

Wat overigens ook helpt is gewoon je nagels veel korter houden en je techniek aanpassen.

Don Capo
24 december 2006, 11:06
Homeopathie heeft niets te maken met medicijnen. Daarom mogen ze immers op iedere hoek worden verkocht. Ik ben het helemaal met vorige schrijvers eens dat H'pathie niets te maken met vitaminen, natuurlijke producten e.d.. Het is geloof in het onmogelijk. Werkt per definitie niet.


Jan
Tjee wat een gezeur over medicijnen, homeopathie en wat al niet meer.

Ik deel je mening wel over herome overigens. Ik gebruik het zelf al jaren en ben er erg tevreden mee. Ik heb 1 keer die kuur gedaan, maar smeer het er nu gewoon 1 x per week op. Niet zaligmakend, heel af en toe breekt er nog een nagel af. Er zijn nog veel meer methodes om je nagels harder te maken. Zijde en secondelijm bijv. Gebruik ook even de zoekfunctie, er staat ook nog ergens en onderwerp over je nagels versterken mbv een een ping pongballetje :D, dat was geloof ik puur voor reparatie.

Jedeel
26 december 2006, 10:38
Verschil is dat dit dus geen homeopathisch middel is. Foutje van de topic starter.
Allen bedankt voor de reacties!
Ik heb geen discussie willen starten of iets nu wel of niet een homeopathisch produkt is. Zeker geen discussie of homeopatische produkten in het algemeen wel of niet werken. :-)

Ik heb voldoende 'ondersteuning' om het produkt Urticalcin de komende maanden te blijven gebruiken; ik drink erg weinig melkprodukten (om andere redenen).

Ik denk dat het geen schade kan opleveren. (Al duurt het even vóór je resultaten kan zien/merken.)

Overigens ga ik ook driftig lezen naar de produkten van Herome!

Jos

Jedeel
4 januari 2007, 00:15
Ik gebruik altijd deze (http://www.herome.nl/producten/gebruiksaanwijzingennl/nagelverhardersterk.htm).
Er zijn ook nog twee lichtere varianten, daar zou ik eerst mee beginnen.
Jan

Weet iemand hier wat er mis is met de site van Herome?

Net nadat ik voor zo'n 20 euro nagelspullekes heb besteld (en betaald) gaat
de site uit de lucht. :-(

Nu maar afwachten of ik er iets van terug zie.

Jos

Azrael
4 januari 2007, 02:26
verkeerde post

guhlenn
4 januari 2007, 09:36
hehehe, recent heeft onderzoek aangetoond dat veel melk drinken eerder de bloed calcium concentratie verlaagd door verstoorde opname vanuit de darmen (en een liter melk is veel, al zegt onderzoek natuurlijk ook lang niet alles). Daar zie je hoe sterk placebo effecten zijn. Tevens zou de verhoogde calcium concntratie direct merkbaar moeten zijn, of toch iig evenredig aan de snelheid waarmee je nagels groeien. Derde argument is dat we sowieso geneog kalk binne krijgen met eeen normaal voedingspatroon.

en homeopathie is niet per definitie uitverdunt tot onwerkzame concentraties helaas. Was het maar zo.

freekick
5 januari 2007, 16:02
hehehe, recent heeft onderzoek aangetoond dat veel melk drinken eerder de bloed calcium concentratie verlaagd door verstoorde opname vanuit de darmen (en een liter melk is veel, al zegt onderzoek natuurlijk ook lang niet alles). Daar zie je hoe sterk placebo effecten zijn. Tevens zou de verhoogde calcium concntratie direct merkbaar moeten zijn, of toch iig evenredig aan de snelheid waarmee je nagels groeien. Derde argument is dat we sowieso geneog kalk binne krijgen met eeen normaal voedingspatroon.

en homeopathie is niet per definitie uitverdunt tot onwerkzame concentraties helaas. Was het maar zo.

Daar gaat mn karnemelktherapie??
Maar ik heb wel resultaat .Nagels waarmee ik kan schroeven indraaien en
ogen uitkrabben. En dat kan allemaal van pas komen .
Heb er ook plezier van bij het gitaarspelen.

Pais
5 januari 2007, 16:39
Derde argument is dat we sowieso geneog kalk binne krijgen met eeen normaal voedingspatroon.
Bij een normaal voedingspatroon, wordt waarschijnlijk uitgegaan van wat voedingscentrum met ons voorheeft? 3 maatlijden, brood en zuivel, vlees en groente?


Dan heb ik, en velen met mij, zeker geen normaal voedingspatroon, en lijkt me een bewuste bron van calcium nemen geen slechte optie.

JanB
8 januari 2007, 20:27
Weet iemand hier wat er mis is met de site van Herome?

Net nadat ik voor zo'n 20 euro nagelspullekes heb besteld (en betaald) gaat
de site uit de lucht. :-(

Nu maar afwachten of ik er iets van terug zie.

Jos

Waarom fiets je niet gewoon even naar Kruitvat?

guhlenn
9 januari 2007, 11:39
Bij een normaal voedingspatroon, wordt waarschijnlijk uitgegaan van wat voedingscentrum met ons voorheeft? 3 maatlijden, brood en zuivel, vlees en groente?


Dan heb ik, en velen met mij, zeker geen normaal voedingspatroon, en lijkt me een bewuste bron van calcium nemen geen slechte optie.

Nee hoor. HEt voedingsburo veranderd per jaar van gedachte over wat nou gezond is. Dus per defintie schwachsin, zoals de duitsers zo mooi zeggen. Normaal gezond is precies wat u en ik daarbij voorstellen; eten wanneer je honger hebt, gevarieerd en wat fruit en groente. Een macdonalds dieet is natuurlijk ongezond. Maar verder kan veel hoor. JE hebt eerder een tekort aan zon dan aan kalk. beide zijn belangrijk voor nagelhardheid. Wat neit wil zeggen dat individuen geen baat kunnen hebben bij kalk supplementen. Net als vrouwen in de overgang ;). Maar in het algemeen is het een geval van baat niet en schaadt niet.

freekick
9 januari 2007, 15:58
Met kerst kalkoen gegeten. Moet voor een jaar genoeg zijn!

guhlenn
10 januari 2007, 10:30
maar... krijg je dan naast harde nagels niet een lager IQ?

freekick
10 januari 2007, 11:03
maar... krijg je dan naast harde nagels niet een lager IQ?

niet als je regelmatig een liter brandnetelsap drinkt.
alleen op oneven dagen. maar dat spreekt vanzelf.