PDA

View Full Version : USA gitaar laten meebrengen, kan het ?



ccc
21 december 2006, 23:22
Volgend jaar komt er weer wat volk uit de USA op bezoek.
Met de steeds lager wordende dollar wordt het weer wat interessanter om gear aan te kopen daar.

Kunnen Amerikanen problemen krijgen als ze een gitaar meebrengen en "hier" verkopen ?

vulvasonic
22 december 2006, 00:32
Ja, maar er zijn anderen die je daar meer over kunnen vertellen.
Alles met een waarde van boven de zoveel wordt in principe geregistreerd en kom je dan met niks terug, dan betalen zij de exportkosten (waarschijnlijk). En jij moet de invoerrechten gaan betalen (waarschijnlijk), tenzij............. (en hier komt de rest in actie.....)

Chrizzz
22 december 2006, 00:33
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat als je op Ebay je product als "gift" markeert, je geen invoerrechten hoeft te betalen. Ik weet niet of dit ook op gaat voor dergelijk hoog geprijsde producten zoals gitaren.

guitardude
22 december 2006, 00:37
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat als je op Ebay je product als "gift" markeert, je geen invoerrechten hoeft te betalen. Ik weet niet of dit ook op gaat voor dergelijk hoog geprijsde producten zoals gitaren.
Denk je dat ze daar bij de Douane echt nog intrappen? Ze kunnen met de post gewoon niet alles controleren dus dat is gewoon geluk hebben.

Echter wil ccc een gitaar meelaten nemen. Ik denk dat het wel kan. Als de personen niet pas geleden richting Amerika gevlogen zijn zal het niet echt opvallen lijkt me :)

Chrizzz
22 december 2006, 00:43
Denk je dat ze daar bij de Douane echt nog intrappen? Ze kunnen met de post gewoon niet alles controleren dus dat is gewoon geluk hebben.

Echter wil ccc een gitaar meelaten nemen. Ik denk dat het wel kan. Als de personen niet pas geleden richting Amerika gevlogen zijn zal het niet echt opvallen lijkt me :)

Daar heb je een punt, ik heb er dus echt geen verstand van zoals ik zei en had ook niet hoeven posten.