PDA

View Full Version : Vox ad15VT = Korg ampworks+speaker?



hanzeman
21 december 2006, 22:13
Eh is dat het?
Is een Vox AD15VT eigenlijk een Korg Ampworks-in-a-box met een speaker?

11 amps, 11 effects, waar hoorde ik dat eerder?

Kocht Korg niet Vox?

Een Korg Ampworks heb ik al, is het nu nog nuttig om een Vox AD15VT te kopen, of volstaat iedere no-name amp die goed clean kan leveren?

Help!!?

johantipker
22 december 2006, 12:38
Eh is dat het?
Is een Vox AD15VT eigenlijk een Korg Ampworks-in-a-box met een speaker?

11 amps, 11 effects, waar hoorde ik dat eerder?

Kocht Korg niet Vox?

Een Korg Ampworks heb ik al, is het nu nog nuttig om een Vox AD15VT te kopen, of volstaat iedere no-name amp die goed clean kan leveren?

Help!!?

eigenlijk wel, maar dan plus de vox valvereactor mini tube eindtrap en die pept t geheel toch een flink end op... de VOX ampjes hebben dus wel degelijk meerwaarde, ik zou dan wel voor de AD50VT gaan, zit een fatsoenlijke 12" speaker in.... en dat is een bakkie met veel balls voor het geld... en dat klinkt toch een stuk lekkerder dan de meeste ampjes uit die prijsklasse...

dr.distortion
22 december 2006, 14:54
Ik zit sinds kort te snuffelen voor een oefenversterkertje voor thuis, en deze voxjes interesseren me toch heel erg. terugschakelbare wattage, dus thuis lekker rustig en toch de lekkere sound tot podiumsterkte...zat mogelijkheden, geen gezeul met effekten uit de oefenruimte en blablabla..Alleen lees ik nergens dat er een cd ingang op zit...of zie ik nu iets over het hoofd. Iemand?

hanzeman
23 december 2006, 08:26
Ik twijfel tussen de AD15 en de AD30. Qua volume maakt het me nog niet eens zo veel uit (het is voor thuis) maar de 30 heeft een 10" speaker ipv een 8". Is misschien toch net weer wat voller en bovendien is een 10" wat makkelijker te upgraden, 8" speakertjes daar is niet zo heel veel keus in...

guitartub
23 december 2006, 10:59
Alleen lees ik nergens dat er een cd ingang op zit...of zie ik nu iets over het hoofd. Iemand?

Op mijn AD60 zit GEEN cd ingang, dus als je dat erg belangrijk vindt dan denk ik dat je naar iets anders op zoek moet.

Kim Wilson
23 december 2006, 11:05
Ik twijfel tussen de AD15 en de AD30. Qua volume maakt het me nog niet eens zo veel uit (het is voor thuis) maar de 30 heeft een 10" speaker ipv een 8". Is misschien toch net weer wat voller en bovendien is een 10" wat makkelijker te upgraden, 8" speakertjes daar is niet zo heel veel keus in...De AD30, zonder twijfel. 8" is echt te kleín om overtuigend over te komen, zeker op laag volume.

JorikDekkers
23 december 2006, 14:18
er zitten idd geen cdingangen op die versterkers. Als je dat per se wil moet je idd naar iets anders op zoek. Aan de andere kant klinken ze wel veel beter dan versterkers die dat wel hebben (mening).

guitartub
23 december 2006, 18:07
Aan de andere kant klinken ze wel veel beter dan versterkers die dat wel hebben (mening).

RIGHT!
Die ampjes met cd ingang zijn vaak niet meer dan studieversterkertjes die niet echt super klinken. Mijn Vox gebruik ik zowel thuis, in de oefenruimte als on stage.