PDA

View Full Version : Een Muziekwinkel in 1982 van binnen



Wouter J
21 december 2006, 20:23
http://www.youtube.com/watch?v=V15u9v-oP4g

Dit clipje van het nummer "Hi Fidelity" uit de TV series van Fame laat prima zien wat je toendertijd nieuw in een muziekwinkel aantrof. Als je goed kijkt zie je een hele hoop Kramers met aluminium halzen, Rickenbackers, Yamaha BB bassen en Yamaha versterkers.

Zoveel coole instrumenten die toen nieuw waren,

Harry
22 december 2006, 09:25
+ veel oudere gitaren die ze toen aan de straatstenen niet kwijt konden en waar nu fortuinen voor betaald worden....

Kim Wilson
22 december 2006, 09:26
Japanse Squiers en zo...

hoofd
22 december 2006, 09:31
Toch vind ik de mensen die vandaag de dag de muziekwinkels bezoeken een stuk aangenamer.. Wat een stel kneuzen zeg!

Baker
23 december 2006, 00:44
Haha, typisch jaren 80:
Je ziet wel gitaren maar je hoort ze niet!

Wouter J
23 december 2006, 03:13
Haha, typisch jaren 80:
Je ziet wel gitaren maar je hoort ze niet!

Luister wat beter, er is wel degelijk een gitaar met distortion te horen in dit nummer, je hoort hem nog het best tijdens de refreinen, geen solo gewoon een slag partij maar wel een integraal gedeelte van het nummer.

Eko
23 december 2006, 11:14
Voor degene die denken dat distortion gemaakt is in de laat 90`s . In begin 80`s speelde ik in een band muziek van o.a. Saxon en Michael Schenker. Op vette HB`s en met een London City bak met 4x12 inch ( volledig open gezet).
Gecombineerd met een Big Muff gaf dat effecten waar men nu ongeveer een groot bedrag voor neer moet tikken.
BTW Squiers waren er nog niet in `82. De produktie kwam toen net op gang.

Baker
23 december 2006, 15:32
jahaa.
Ik ben niet doof. Alleen het is een feit dat in de jaren 80 de gitaar behoorlijk naar de achtergrond werd gedrukt. Al dan niet vervangen door synths.

En dan was er ook nog de opkomende metal in de jaren 80.
Gitaren genoeg dus. Hoewel zelfs Iron Maiden gitaar synths gebruikte eind jaren 80.

Maar inderdaad, je hoort wel een gitaar.
Ik had dan misschien moeten zeggen: Typisch jaren 80 popmuziek, je ziet wel een gitaar maar je hoort hem bijna niet.

vibro
29 december 2006, 20:56
Tja, dat is nu natuurlijk ook alweer een hele tijd aan de gang met die Hip-Hop.
Wat Eko wil zeggen is dat er niks nieuws onder de zon is, alleen denken de jonkies van nu dat ze het uitgevonden hebben. Helaas mannen, wij hadden het al uitgevonden. Dwz Eko en ikzelf, haha (dachten we).