PDA

View Full Version : Waar kan ik een doos plectrums kopen??



Archenemy
21 december 2006, 19:53
Wie weet een online shop waar je een doos plectrums kan kopen ik zoek namelijk de dunlop 0.83 mm en 1.5 mm plectrums want die spelen gewoon het lekkerst ,

iemand tips

gr Tim

Krull
21 december 2006, 19:58
Hier (http://www.groove-factory.nl/catalog/index.php?cPath=508_175_264&osCsid=6d2dfd552ab95af823cd3416479804f2) kan je 72 stuks in een keer kopen.

p604p603
21 december 2006, 20:10
Kijk eens op Markplaats. Worden plectrums aangeboden

Soulpower
21 december 2006, 20:47
go to feedback maaan

vulvasonic
21 december 2006, 21:51
Hier (http://www.groove-factory.nl/catalog/index.php?cPath=508_175_264&osCsid=6d2dfd552ab95af823cd3416479804f2) kan je 72 stuks in een keer kopen.

De mijne staan er niet bij! :dontgeti:

FruscianteFan
21 december 2006, 22:00
thomann.de heeft een uitgebreide collectie, zij tellen alleen wel €8 per bestelling. Tonefactory.nl heeft van Dunlop alleen de tortexen.

DarknessAwaits
21 december 2006, 22:07
In het algemeen geldt dat des te meer plectrum men heeft, des te meer er kwijtraken. Die dingen verdwijnen sneller dan een konijn uit een hoed.

Flipkoos
21 december 2006, 22:11
Hahah..maar wat moet je met 72 van die dingen?

vulvasonic
21 december 2006, 22:16
Hahah..maar wat moet je met 72 van die dingen?

Die krengen slijten hè?
Ik gebruik altijd de zwarte Jazz III plectrums met een zo spits mogelijke punt. En dat spitse gaat er redelijk snel af. Ik zou voor het gemak best een hele doos willen hebben. Nu moet ik er steeds speciaal voor naar de stad. Als ik de benzinekosten erbij optel, kom ik op een duur plectrumpje uit.

Soulpower
21 december 2006, 22:20
gast waar woon je?? heaheh :p maar ja hij heeft gelijk... fuck wat raken die dingen snel kwijt.. ik kocht ze eerst per zakje.. nu koop ik ze los stuk of 4 ofzo.. en dan ben je er ineens heel zuinig op.. hehehe maarja vandaag zat ik dus zonder een plectrum tijdens gitaarles :S alles was kwijt.. maar ik heb wel langer erover gedaan dan een zakje.. hehehae wel zwaar versleten waren ze

hoofd
21 december 2006, 22:37
vandaag zat ik dus zonder een plectrum tijdens gitaarles

Hahahaha, 't scheelt dan wel dat ik bij gitaarles alles met de vingers speel, plectrum is 'not done' :D

Maar omdat ik thuis graag, naast de jazz/bluesmeuk, ook graag een potje punk of ska rag koop ik om de zoveel tijd een zooi plectra. Gewoon een handje. En die smijt ik dan meteen de hele kamer rond, zodat er overal wel een plectrum ligt. Ik heb die dingen nooit in mijn broekzak, want thuis draag ik zelden een broek, maar met deze methode heb ik altijd wel een plectrum binnen handbereik, mocht het nodig zijn. :satisfie:

vulvasonic
21 december 2006, 22:39
Hahahaha, 't scheelt dan wel dat ik bij gitaarles alles met de vingers speel, plectrum is 'not done' :D

Maar omdat ik thuis graag, naast de jazz/bluesmeuk, ook graag een potje punk of ska rag koop ik om de zoveel tijd een zooi plectra. Gewoon een handje. En die smijt ik dan meteen de hele kamer rond, zodat er overal wel een plectrum ligt. Ik heb die dingen nooit in mijn broekzak, want thuis draag ik zelden een broek, maar met deze methode heb ik altijd wel een plectrum binnen handbereik, mocht het nodig zijn. :satisfie:

Steek een plectrum in je rectum!

Kim Wilson
21 december 2006, 22:48
Hahaha!! :seriousf:

Ik heb een hele poos (echt wel een half jaar of zo) met één enkele groene Tortex gedaan!

Tegenwoordig heb ik de Big Stubby's van 2 mm. Daar heb ik er 7 van. Dat is meer dan genoeg. Ik raak ze nu al kwijt...

almarvk
21 december 2006, 23:06
Ik heb 2 kleine snoepdoosjes. Die aluminiumblikjes die je kan inklikken. Daar heb ik dan een aantal verschillende Dunlops in zitten. 1 doosje in de gitaar tas en 1 bij m'n versterker thuis. Heb je altijd wat mee :)

ledzeppelin
21 december 2006, 23:16
zou je niet in een willekeurige muziek winkel een doos kunnen bestellen?

ik gebruik dunlop stubby 3 mm

SDMF_Lispel
21 december 2006, 23:39
Ik heb ook een shitload van die JAZZ III's nodig ... wel Rood want die vallen nog een beetje op op de vloer hehe

Orpheo
21 december 2006, 23:42
Hahaha!! :seriousf:

Ik heb een hele poos (echt wel een half jaar of zo) met één enkele groene Tortex gedaan!

Tegenwoordig heb ik de Big Stubby's van 2 mm. Daar heb ik er 7 van. Dat is meer dan genoeg. Ik raak ze nu al kwijt...


:o EEN HALF JAAR?! je doet zeker nooit een pickslide ofzo? :) nee ik doe ongeveer een set van 4 songs met een plectrum (normaal gesproken). ik gebruik tortex 1.14 mm. die klinken ook het lekkerst :)

vulvasonic
22 december 2006, 00:30
Ik heb ook een shitload van die JAZZ III's nodig ... wel Rood want die vallen nog een beetje op op de vloer hehe

Maar de zwarte glijden niet zo snel uit de hand!
Per saldo zal het verlies tegen elkaar afwegen.

Ik raak ze trouwens maar zelden kwijt. Ik stop altijd een stuk of 8 Jazz III plectrumpjes in m'n kleinste broekzakje. En als ik een andere broek aantrek, dan verhuizen de plectra mee. Ik raak ze alleen af en toe kwijt op het podium, maar ook daar heb ik een heel setje extra in m'n broek zitten.

Het gaat me dus vooral om de slijtage.

Veekeren
22 december 2006, 01:32
go to feedback maaan

Voor dozen plectrums toch het verkeerde adres...

Ga ook maar eens op die sites rondneuzen, vind het ook altijd bruut irritant om er achter te komen dat ik geen verse plectrum meer heb en mijn type net dan uitverkocht is...

Kim Wilson
22 december 2006, 08:51
:o EEN HALF JAAR?! je doet zeker nooit een pickslide ofzo?
...
Een pickslide? Met onze muziek!? :o

Luister voor de grap even onze demo's op onze site. :)

hoofd
22 december 2006, 08:58
Een pickslide? Met onze muziek!? :o

Luister voor de grap even onze demo's op onze site. :)

Blues moet je sowieso niet met plectrum spelen.. Gewoon je vingers laten bloeden!

Kim Wilson
22 december 2006, 09:01
Blues moet je sowieso niet met plectrum spelen.. Gewoon je vingers laten bloeden!
Akoestische blues ja, maar ik wil mijn plectrums voor onze muziek nog niet missen.

Harry
22 december 2006, 09:15
:o .................................................. ..nee ik doe ongeveer een set van 4 songs met een plectrum (normaal gesproken). .................................

huh ????

Kim Wilson
22 december 2006, 09:17
Ja, idd, korte setjes spelen jullie! Wij spelen 3 sets van ruim 12 nummers...

almarvk
22 december 2006, 09:42
:o EEN HALF JAAR?! je doet zeker nooit een pickslide ofzo? :) nee ik doe ongeveer een set van 4 songs met een plectrum (normaal gesproken). ik gebruik tortex 1.14 mm. die klinken ook het lekkerst :)

Geweldige uitspraak weer, maar ik geloof er geen ruk van. Dunlops/Tortex gaan echt niet zo maar kapot.

Ik vraag me dan echt af hoe jij gitaar speelt!

Azrael
22 december 2006, 09:44
Geweldige uitspraak weer, maar ik geloof er geen ruk van. Dunlops/Tortex gaan echt niet zo maar kapot.

Ik vraag me dan echt af hoe jij gitaar speelt!

+1

Typisch geval van stoere gitaristen praat. Stel......je zou zo hard plectrums slijten dan moet je techniek extreem fout zijn. Dan ben je bezig ze in je body te raggen ofzo....

schizo910
22 december 2006, 11:08
Dat dacht ik nu ook. Ik gebruik ook tortex 1.14 (de paarse) en degene die me hebben gezien weten dat ik echt wel mijn gitaar misbruik en een enorm fout etechniek heb :D Ik ben een zeikerd wat plectrumslijtage betreft, maar ik doe er toch echt wel langer mee dan Orph.

Ik verwissel wel redelijk snel. Ik vind dat stugge gevoel van een nieuwe pick wel erg lekker. En als ik tijden seen gig al verwissel is dat gewoon omdat ik de plectrums verlies of omdat ik het leuk vind om de gebruikte pick het publiek in te schieten 8-)

bass blom
22 december 2006, 11:33
stubby, 2.0 mm, die kleintjes, heerlijk gemeen knerpen en piepen kan je ermee.
maar subtiel ook prima.
en ze gaan jaren mee :D

Michael AE
22 december 2006, 11:38
1 optreden of repetitie en mijn plectrums zijn versleten. Mensen die mij hebben zien spelen, weten dat ik echt veel te hard aansla. Misschien een verkeerde techniek, maar je krijgt er wel een betere sound van.

Bovendien speel ik altijd ultra snel, dus dan slijt de boel natuurlijk ook weer iets meer. :D

Zonder gekheid, thanks voor de tip van die 72 stuks website...

Ze hebben ook Ultex zie ik...cool...die klinken het beste, vind ik.

Michael AE
22 december 2006, 11:40
Oh, plectrums zijn net als snaren ondergewaardeerd in de quest voor tone. Hele volksstammen gitaristen zouden heel wat geld uitsparen als ze ipv die nieuwe gitaar of versterker eens met andere plectrums en andere snaren zouden experimenteren.

Sidesmile
22 december 2006, 11:47
http://saitenkatalog.de/catalog/

hendrix2
22 december 2006, 11:49
Ik koop steeds een stuk of 50 plectra in een keer. Daar kan ik een hele poos mee verder.
Ik doe ook wel een poosje met 1 plectrum. Thuis maakt het mij sowieso niet veel uit en neem ik steeds wat oudere afgeragde plectra. Op repetities neem ik dan steeds een nieuwe (optredens uiteraard ook). Ik doe ook soms wel meerdere repetities met 1 plectrum vermoed ik, maar ik kijk nu niet of ik niet toevallig dezelfde als de week ervoor uit m'n doosje gehaald heb...

Ik geef Michael ae wel gelijk als hij zegt dat plectra heel belangrijk zijn voor de tone. Ik ontdekte dit zelf niet erg lang geleden en was echt verbaasd...

almarvk
22 december 2006, 11:55
Ik heb ook ergens nog de aanbieding om plectrums zeer goedkoop te laten bedrukken per gros.

Misschien leuk voor wat bekendere bands :)

nopster
22 december 2006, 11:57
Meestal gebruik ik die zwarte van Dunlop, maar ik speel heel graag met mijn vingers. Ik hou van dat snappy geluid die je krijgt als je aan de snaren trekt.

Heeft er al eens iemand met zo'n plectrum gespeeld die van geldstukken gemaakt is?

Meer info hieronder:

http://cgi.ebay.com/3-Types-Silver-Genuine-MOJO-Guitar-PICKS-Legendary-Tone_W0QQitemZ260065989851QQihZ016QQcategoryZ38074 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

hendrix2
22 december 2006, 12:19
Dit is pas een plectrum!
http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/waspeldgitaar.jpg

Brammibal
22 december 2006, 12:28
maar weet er nou iemand waar je een doos zwarte dunlop Jazz III plectrums kan kopen ?

Hector_Tsolodimos
22 december 2006, 14:16
Wie weet een online shop waar je een doos plectrums kan kopen ik zoek namelijk de dunlop 0.83 mm en 1.5 mm plectrums want die spelen gewoon het lekkerst ,

iemand tips

gr Tim
éven voor de goede orde:
meervan van plectrum is plectra

Veekeren
22 december 2006, 14:27
éven voor de goede orde:
meervan van plectrum is plectra

Is het niet meervoud? En is het niet zo dat je net als bij centra / centrums, ook plectra en plectrums allebei kan gebruiken?

Trocar
22 december 2006, 14:33
Is het niet meervoud? En is het niet zo dat je net als bij centra / centrums, ook plectra en plectrums allebei kan gebruiken?

Inderdaad. Het meervoud van plectrum is plectra óf plectrums. Evenzo mag je als meervoud van museum en datum resp. museums en datums gebruiken. Of het mooi is laat ik in het midden...

hendrix2
22 december 2006, 14:34
inderdaad zowel plectra als plectrums mag gebruikt worden.
Centrum, museum,... zo zijn er een hele boel voorbeelden

edit: trocar was mij net te snel af!

Kim Wilson
22 december 2006, 14:39
Ik ben hier niet zo consequent in. Ik zeg bijvoorbeeld wel musea, maar geen data. Data kan ook wat anders betekenen, dus om onduidelijkheid te voorkomen, gebruik ik datums. Ik zeg ook plectrums, omdat ik plectra niet vind klinken.

Trocar
22 december 2006, 14:41
Ik weet nog dat ik (een flinke tijd terug alweer) een dropje van mijn gitaarleraar kreeg omdat ik wist dat het allebei mocht :dance:

Hector_Tsolodimos
22 december 2006, 16:08
Is het niet meervoud? En is het niet zo dat je net als bij centra / centrums, ook plectra en plectrums allebei kan gebruiken?
ooh kut, ik maak zélf een sottme spelfout
we zullen maar zeggen dat het komt omdat het vanavond gala is.. en ik flink aan de drank ben
:D

hendrix2
22 december 2006, 19:12
Ik weet nog dat ik (een flinke tijd terug alweer) een dropje van mijn gitaarleraar kreeg omdat ik wist dat het allebei mocht :dance:
Strafte hij jou???
Drop is echt niet te vreten!!!!

Orpheo
22 december 2006, 19:41
Geweldige uitspraak weer, maar ik geloof er geen ruk van. Dunlops/Tortex gaan echt niet zo maar kapot.

Ik vraag me dan echt af hoe jij gitaar speelt!

ik zal nuanceren: na 4 songs ofzo vind ik dat het tijd is vooor een nieuw plectrum; ik heb er graag een met punt, en na 4 songs is de punt weg.

en hoe ik speel? hard! ik heb 012-056 als snaren, en ik sla echt hard aan. geeft een tone die ik lekker vind.

maar ik speel niet constant zo. soms ook gewoon iets minder 'wild' maar soms is t gewoon even flink los gaan, en dan vliegen de plectra in het rond, en gaan mijn vingers bloeden, omdat ze openhaal aan de brug en snaren. wellicht verkeerde techniek, maar tis mijn techniek, en het levert een tone die IK wil.

LostHighway
22 december 2006, 20:04
Haha, best een beetje ziek, nee :D

Azrael
22 december 2006, 20:19
Oh, plectrums zijn net als snaren ondergewaardeerd in de quest voor tone. Hele volksstammen gitaristen zouden heel wat geld uitsparen als ze ipv die nieuwe gitaar of versterker eens met andere plectrums en andere snaren zouden experimenteren.

+1 , ik ben de laatste tijd heel erg met mijn "tone" bezig en gebruikt echt verschillende plectrums om te testen.Onwijs verschil qua sound.

Krull
22 december 2006, 20:25
Zelf heb ik sinds kort Wegen picks en die zijn echt geweldig.
FF wennen aan de dikte, maar na een tijdje wil je niet anders. Je past trouwens ook wel op dat je ze niet kwijtraakt, ze zijn nogal prijzig namelijk.

Mitch_mashinguard
22 december 2006, 23:57
Ik wil graag plectra met aarbeiensmaak, iemand suggesties?

DarknessAwaits
23 december 2006, 00:03
Ik heb wel een paar suggesties voor je :mad:!




:sssh:->:seriousf:

vulvasonic
23 december 2006, 00:05
Ik wil graag plectra met aarbeiensmaak, iemand suggesties?

Die kun je zelf maken van gebruikte (of nieuwe) beflapjes met aardbeismaak. Uit 1 lap voor de groter geschapen vrouw, kun je een heel leuk plectrumpje vouwen mbv een weinig lijm.

JCG
23 december 2006, 04:32
Ik heb ook ergens nog de aanbieding om plectrums zeer goedkoop te laten bedrukken per gros.

Misschien leuk voor wat bekendere bands :)

Gitaarnet.nl plectrums? ;)