PDA

View Full Version : Probleem met JMP-1 GP100 en Intellifex



mkootstra
21 december 2006, 18:53
Ik ben weer wat begonnen met gitaarspelen en mijn apparatuur iets verbeterd, maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb een Marshall 9100 poweramp die in wil voorversterken met de JMP-1, nu krijg ik die met de Intellifex flitstend aan de gang maar met de Roland GP-100 in de loop niet.

Het mooiste zou zijn dat ik de input van de GP-100 kan gebruiken omdat die aan de voor en achterkant zit (Nady RW-1 draadloos heeft output aan de achterzijde)

Is dit mogelijk?

Groeten Mark

BartT5R
21 december 2006, 19:57
Ik heb al een eeuwigheid een GP100, ik gebruik nu echter geen rack meer maar heb hem nog altijd.
Ik had destijds het beste resultaat met de preamp in de loop van de GP100 te zetten, dus net omgekeerd als je normaal zou doen. Je kan in de GP100 perfect zelf bepalen waar de loop zit, je kan er zelfs 2 preamps op aansluiten.
Ik heb destijds de GP100 nieuw gekocht omdat die mijn Peavey Rockmaster zelf kon laten schakelen.
Bijkomend voordeel door op deze manier te werken is dat je het clean van de GP100 gebruikt en dan de JMP er uit kan laten, die heet toch een verschrikkelijk clean.
Helpt je dit wat verder?

mkootstra
21 december 2006, 21:12
De clean van de JMP-1 vind ik op zich niet zo heel raar maar dat is smaak denk ik, die van de GP-100 is in ieder geval super. Wat ik geweldig aan die JMP-1 vind zijn de 2 OD kanalen. Die wil ik dus soieso gebruiken maw de buizen voortrap gebruiken

Kan ik die op deze manier wel gebruiken dan? Ik heb nu geluid, ik heb nu de volgende schakeling (misschien heel stom) en krijg nu geen OD1/OD2 geluid

NADY RW-1 Output --> Input GP-100 Send --> Inputs Intellifex Output --> Return JMP-1 Output --> Input9100

BartT5R
22 december 2006, 19:37
Moet lukken, alleen, waar heb je die Intellifex nog voor nodig dan?
De GP100 is op zichzelf toch al een goeie effectenbak?
Suc6

mkootstra
22 december 2006, 20:06
Moet lukken, alleen, waar heb je die Intellifex nog voor nodig dan?
De GP100 is op zichzelf toch al een goeie effectenbak?
Suc6

Toch krijg ik nu alleen clean geluid als ik de pre-amp van de JMP-1 gebruik, dus ik weet nu niet wat ik verkeerd doe.

De GP-100 is opzich wel een goede effectenbak maar doet toch wel onder voor de Intellifex icm de JMP-1, ik denk dat dit an de preamp ligt vandaar dat ik deze samen wil gebruiken als dat kan.

Iemand een idee?

BartT5R
22 december 2006, 20:50
De gainstages van de JMP1 zitten v oor de effects send, dus die ga je by passen zag ik op het schema van Dr Tube.
je zal dus wel de input vooraan de JMP moeten gebruiken vrees ik. Of je moet een nieuwe maken op de achterkant, dit is in principe niet moeilijk, alleen weet ik niet of je genoeg plaats zal hebben.