PDA

View Full Version : Pers



Harald
21 december 2006, 16:24
Sta je in het AD, spellen ze je naam verkeerd!
Kwilnietaaneenartiestennaam$^%*&^%$*^!!!

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article916560.ece

Opmerkelijk hoeveel varianten ik zie op die vier letters van mijn achternaam. Eens in de vijf jaar schrijft iemand het per ongeluk in een keer goed...

Maar het was een leuk festival, hopelijk doen ze het volgend jaar weer. Met Lex van Amsterdam, Gijs Lemmen, Arnaldo Lopez en mezelf aardig wat akoestische sologitaar.

FunkyFlamenco
21 december 2006, 16:35
Hee Harald wat leuk!! Wel jammer dat ze je naam verkeerd spellen, maar ja..... dat blijft soms moeilijk voor journalisten ;)

Picker
21 december 2006, 16:49
Ongelooflijk wat een sukkels zijn het toch. Hoe kun je zo stom zijn! Zulke mensen moeten gewoon met pek en veren afgevoerd worden, vind je ook niet, Harold? Ik bedoel, wie schrijft er nu zo'n simpele naam verkeerd?!!

Merc Wiersma
21 december 2006, 16:49
In mijn tijd als wielrenner werden mijn naam en woonplaats altijd verkeerd gespeld, ondanks het feit dat de younalist de namen eenvoudig uit het programmaboekje kon overnemen. Leg je er maar gewoon bij neer. Verder leuk om in het AD te komen toch!!

Flipkoos
21 december 2006, 17:36
Zelfs mijn naam, één van de meest voorkomende namen van Nederland, wordt vaak verkeerd gespeld.
Vaak zie ik> Peter Dijk of Peter van Dijken
Terwijl het Peter van Dijk is.

Ben op zich nog blij dat ik geen Peter van Deijck heet...

gijsbreghtgitaar
21 december 2006, 18:54
Ooo, maar dan kan ik ook nog wel even meedoen.

Mijn voornaam is Gijsbreght. Vooral het GHT op het einde gaat tegen elke spellingsregel in. Ik sta dus zelfs in programmaatjes verkeerd vermeld.
Enne...mocht mijn moeder er een keertje bij zijn. Dan stapt ze doodleuk op de organisatie af om deze storende fout onder de aandacht te brengen!
(Dat is dan wel weer leuk, vooral als ze i.p.v. de organisator de drummer als klankbord vindt. Drummers zijn doorgaans erg gesteld op correcte spelling)

Harald
21 december 2006, 19:15
Harold? Ik bedoel, wie schrijft er nu zo'n simpele naam verkeerd?!! Das opzet hé? :D Ga ik je gewoon weer eltjoh noemen ;)

Ben lang geleden al opgehouden me er druk om te maken. Blijft me alleen verbazen. Kan trouwens inderdaad verkeerd in het programma gestaan hebben. Op de poster deden ze het in ieder geval wel goed.

Makor1966
21 december 2006, 20:49
Was je zo dichtbij... tsss heb ik het weer gemist.... zit er nog niet zover in dat ik
al die akoestische festivals ken. Misschien in april in Raalte.
Heb zelf trouwens ook een hele tijd gedacht dat het Kroll was ipv Koll, zeker
door Erwin... maar de laatste weken gaat het goed hoor :D

Harald
21 december 2006, 21:06
Leiden Gorinchem is te doen, maar dichtbij is overdreven. In Februari speel ik in Alkmaar op het Alhambra festival. Dat is van Leiden waarschijnlijk vergelijkbaar. En April Acoustic Strings, sowieso zeer de moeite waard. Wil trouwens wel proberen wat te regelen in Leiden als mijn cd uit is, maar dan moet die eerst klaarliggen.

grayfink
21 december 2006, 21:08
Hareld Krol, wat kun je daar nu verkeerd doen:???:

Makor1966
21 december 2006, 21:29
Dacht dat Gorinchem dichterbij was, is een klein uurtje rijden, Raalte 2. Ik twijfel nog welke dagen ik ga, want ik wil zoiezo Tommy Emmanuel zien, die treed vrijdagavond (solo) & zondagavond op, en op zaterdag zijn er workshops, maar op de zondag is er ook een gitaarbeurs. Dus ik twijfel nog of het vrijdag/zaterdag of zaterdag/zondag wordt.
En als je een keer naar Leiden komt kom ik natuurlijk ook even kijken.

Flipkoos
21 december 2006, 22:09
Hareld Krol, wat kun je daar nu verkeerd doen:???:

Zo is dat, Gré Vink!

LaurentB
21 december 2006, 22:33
Sta je in het AD, spellen ze je naam verkeerd!
Kwilnietaaneenartiestennaam$^%*&^%$*^!!!

'Harald Kroll and the Weathermen' (oh nee, dat was Gerrit Krol)

Gelukkig ben ik nog niet bekend. Anders krijg ik weer Brunning, Brunink Bruninx en Bruining, terwijl het gewoon Bruning is. Zoals je het zegt.

Picker
21 december 2006, 23:18
Das opzet hé? :D Ga ik je gewoon weer eltjoh noemen ;)

Ben lang geleden al opgehouden me er druk om te maken. Blijft me alleen verbazen. Kan trouwens inderdaad verkeerd in het programma gestaan hebben. Op de poster deden ze het in ieder geval wel goed.Ik erger me toch wel een beetje aan mensen die gelijk de schuld bij anderen zoeken. Ben jij wel naar je geboorteplaats gegaan om je geboorteakte in te zien om te controleren of je wel echt Koll heet? Hm? Hm? Hm? :D

grayfink
22 december 2006, 00:19
Wat een kollder. Maar mijn naam wordt ook altijd verkeerd geschreven. Greevink is het. Het wordt altijd als Greving of Grevink geschreven. (Soms zelfs als Grayfink)

Buzz
22 december 2006, 09:00
Ben ik effe blij dat mijn gitaristische kwaliteiten niet van dien aard zijn dat ik daarmee in de krant kom. Dat zou met mijn naam, Raymond de Busschère een ramp zijn. Brieven en faxen op naam van - de Blessure, -de Brochure, de Busthière enz enz zijn geen uitzondering.


Maar het is beslist geen domheid, zoals hier wel wordt gesuggereerd. Nee, dit soort fouten, zoals bij Harald, zijn het gevolg van desinteresse en luiheid om de spelling te checken vóór publicatie.
Volgens mij in de journalistiek dodelijk...

Harald
22 december 2006, 10:39
Grappig trouwens dat hier zoveel reacties opkomen, raakt blijkbaar toch een gevoelige snaar, of in ieder geval een zere teen bij velen. Ben dus ook blijkbaar niet de enige die dat overkomt. Zou Frans Bauer dan eigenlijk stiekem Bob de Bouwer zijn?

freekick
22 december 2006, 10:45
ok Harald en wat voor weer krijgen we met de kerst?

HdR
22 december 2006, 10:45
Grappig trouwens dat hier zoveel reacties opkomen, raakt blijkbaar toch een gevoelige snaar, of in ieder geval een zere teen bij velen. Ben dus ook blijkbaar niet de enige die dat overkomt. Zou Frans Bauer dan eigenlijk stiekem Bob de Bouwer zijn?


Ik raak dagelijks een gevoelige snaar! :) :B :cool:

Kim Wilson
22 december 2006, 10:49
Ik heb geen gevoelige snaren. Zelfs met een Big Stubby hoor ik ze nog niet klagen...

LaurentB
22 december 2006, 11:37
Ben ik effe blij dat mijn gitaristische kwaliteiten niet van dien aard zijn dat ik daarmee in de krant kom. Dat zou met mijn naam, Raymond de Busschère een ramp zijn. Brieven en faxen op naam van - de Blessure, -de Brochure, de Busthière enz enz zijn geen uitzondering.


Maar het is beslist geen domheid, zoals hier wel wordt gesuggereerd. Nee, dit soort fouten, zoals bij Harald, zijn het gevolg van desinteresse en luiheid om de spelling te checken vóór publicatie.
Volgens mij in de journalistiek dodelijk...

Nou, in het geval van de spelfouten in jouw naam die je noemt lijkt het me ook geen luiheid, eerder boze opzet. Het je wellicht een postbeambte eens slecht behandeld?