PDA

View Full Version : fender marauder



jimihattricks
21 december 2006, 16:13
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/27/Fender_Marauder.JPG&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Marauder&h=530&w=195&sz=15&hl=nl&start=13&tbnid=J-32KtjGnE-WTM:&tbnh=132&tbnw=49&prev=/images%3Fq%3Dfender%2Bmarauder%26svnum%3D10%26hl%3 Dnl%26lr%3D%26sa%3DN

volgens wikipedia zijn er slechts 8 van deze gitaren gemaakt.. toch heb ik ze in een oude fender catalogus zien staan, in een paar sexy kleurtjes... what's up with that?

Orpheo
21 december 2006, 16:54
jemig wat een LELIJK ding :chicken:

fred dons
21 december 2006, 17:27
fender heeft dat een paar keer eerder gehad, prototypes werden gebruikt voor de catalogus en na de eerste reakties van de winkels te hebben gehad werd besloten het product vevolgens niet in serie te maken
een paar keer zijn ook een aantal modellen gemaakt van rest onderdelen van discontinued series die dan niet in de catalogi stonden

Vonk
21 december 2006, 18:11
Voor de echte buttonfreaks... Goddank zijn er maar 8 van gemaakt...

jimihattricks
21 december 2006, 18:41
fender heeft dat een paar keer eerder gehad, prototypes werden gebruikt voor de catalogus en na de eerste reakties van de winkels te hebben gehad werd besloten het product vevolgens niet in serie te maken
een paar keer zijn ook een aantal modellen gemaakt van rest onderdelen van discontinued series die dan niet in de catalogi stonden

ja idd, dat klopt, necks van twaalfsnaren en bodies van jazzmasters werden omgetoverd tot een soort frankensteins

zie hier bv. een musiclander / swinger:
http://media.vivastreet.com/v1/6/7/5/photo_1343883

Han S
21 december 2006, 19:00
Heu, ik dacht dat alleen Gibson een Marauder had en die hangt bij mij aan de muur.

http://img4.imageshack.us/img4/6662/untitled6rq.png

Best een lekker gitaartje met als bizonderheid een single coil brugelement en een super humbucker bij de hals, waarbij je traploos kunt instellen tussen beide elementen.

hendrix_appendix
21 december 2006, 19:01
jemig wat een LELIJK ding :chicken:

Zijn er uberhaupt Fenders die je wel mooi vind?

p604p603
21 december 2006, 19:46
Zou willen dat ik een Marauder kon kopen. Vind het de mooiste Fender die ooit gebouwd is. Net zoals de Jazzmaster en de Jaguar, dat zijn veel mooiere Fenders dan de Stratocaster en de Telecaster. Er hebben alleen minder beroemdheden op gespeeld. In de jaren 60 waren de Jaguar en de Jazzmaster veel duurder dan de stratocaster en de Telecaster.

vulvasonic
21 december 2006, 19:52
Het prototype van de typische, niet zichtbare Marauder-elementen zijn trouwens gemonteerd onder een stratocaster slagplaat op een stratocaster.

Maar dat terzijde.....

p604p603
21 december 2006, 19:58
Heb je er een foto van. Nooit gezien

p604p603
21 december 2006, 20:00
Volgens mij heeft iemand op gitaarnet een Marauder. Ik dacht uit Alphen aan den Rijn. Een Marauder is $ 10.000 waard en dat is niet duur voor een gitaar waarvan er maar 8 gemaakt zijn. Prijs staat niet in verhouding tot een stratocaster

vulvasonic
21 december 2006, 20:03
Heb je er een foto van. Nooit gezien

Ja, in een boek. Niet op m'n pc.

p604p603
21 december 2006, 20:09
Zou een droom voor mij zijn om een keer een Marauder in mijn handen te hebben als Jazzmaster en Jaguar fanaat

Orpheo
21 december 2006, 20:10
Zijn er uberhaupt Fenders die je wel mooi vind?

:o het idee dat ik een fender niet mooi zou vinden! hoe absurd :D ik vind strats mooi en tele's ook! jazzmasters ook mooi, iets minder dan strats/tele's, maar jags en mustangs zijn ronduit lelijk :)

p604p603
21 december 2006, 20:13
Waarom zijn Jaguars en Mustangs lelijk. Het zijn echte Fenders. De Jaguar was de duurste Fender gitaar in de jaren 60. Ik vind de Jaguar prachtig met dat chroom. Fiesta Red met matching headstock is een perfecte combinatie

Orpheo
21 december 2006, 20:30
Waarom zijn Jaguars en Mustangs lelijk. Het zijn echte Fenders. De Jaguar was de duurste Fender gitaar in de jaren 60. Ik vind de Jaguar prachtig met dat chroom. Fiesta Red met matching headstock is een perfecte combinatie

ik weet niet. het is zo'n grote logge plank. alsof een kleuter tegen een raam gespuugd heeft, en leo fender, tijdens een vlaag van verstandsverbijstering dacht, ja daar ga ik een gitaar van maken.

de mustang omdat ie gewoon niet af is imo.

p604p603
21 december 2006, 20:35
ik weet niet. het is zo'n grote logge plank. alsof een kleuter tegen een raam gespuugd heeft, en leo fender, tijdens een vlaag van verstandsverbijstering dacht, ja daar ga ik een gitaar van maken.

de mustang omdat ie gewoon niet af is imo.


Smaken verschillen. Ik vind alle Fenders mooi behalve de Telecaster.

Orpheo
21 december 2006, 20:38
Smaken verschillen. Ik vind alle Fenders mooi behalve de Telecaster.

lol, imo is de telecaster (een 52, een 63 custom en een thinline) de mooiste :) met of zonder bigsby; i don't care.

Fenndangoband
21 december 2006, 22:46
Smaken verschillen. Ik vind alle Fenders mooi behalve de Telecaster.

Zou willen dat ik een Marauder kon kopen. Vind het de mooiste Fender die ooit gebouwd is. Net zoals de Jazzmaster en de Jaguar, dat zijn veel mooiere Fenders dan de Stratocaster en de Telecaster. .
Daar geef ik je meer dan 100% gelijk in!!! Het is de eerste keer dat ik een Marauder zie (waarvoor hartelijk dank jimi hattricks) en ik moet zeggen "too much gass to handle", maar het prijskaartje brengt me terug op de grond... jammer. Het is echt een droomstuk. Ik heb zelf een Jaguar (helaas is het een USA re-issue en niet vintage, maar ik zou dit schatje toch niet meer kunnen missen) en dacht dat dit de meest sexy gitaar was die Fender ooit gemaakt had en dan... komt de Marauder... de openbaring.
Aan strats ben ik nooit geweest... echt niet mijn ding alhoewel ze zeer goed klinken... respect voor iedereen die er wel van houdt (om misverstanden te vermijden). Ik was nooit aan Tele's, die lelijke dingen met die kutkop, zo dun, en dat saaie single coiltje... oh my God... 6 jaar terug toevallig één gezien, bij een kennis zijn pa, die te koop was. Eens naar gekeken (het was toch een Fender, dus een blik waard)... een tele met een wijde stratkop....vreemd, een tele met 2 hummies... vreemd, een Fender Deluxe maar jammer van dat vuil bruin kakkleurtje. Ze speelde lekker dus kocht haar voor 20000 Bef. (ik gebruik zo graag de afkorting Bef... vandaar) = 500 euro met de idee om haar na termijn terug te verkopen. Na een week had ik uitgevist dat het om gitaar uit '73 ging, volledig origineel. Wat bleek... hoe langer ik haar had en heb... hoe liever ik ze zie... het modelletje, zelfs dat kakkleurtje is nu een streling voor het oog, de bespeelbaarheid en de sound... een topstuk. Ik heb nu dan ook een grote belangstelling voor alle tele's (ook met die kleine kop... die er echt wel bijpast)... wat ik ooit graag nog zou willen is een lekkere Thinline met Bigsby. Zo zie je maar... op een dag zal je ook nog van tele's houden en ik misschien van strats :p :hippie:

Orpheo
21 december 2006, 22:49
aaaah een 73 tele deluxe! ubergeil!


wel grappig, vlak voor Leo fender overleed, kreeg hij weer een ouwe tele te horen. een '52. zijn hele leven probeerde hij gitaren te maken, waarbij de nieuwste beter was dan het vorige exemplaar. toen hij die tele hoorde, zei hij iets in de strekking van 'wat was alles dan zinloos, de afgelopen jaren'. de tele is gewoon de OERgitaar.

Luke-wannabe
22 december 2006, 01:00
Kijk zo mag ik het horen!
Tele Deluxe is gewoon fokking vet!!

Orpheo
22 december 2006, 01:02
Kijk zo mag ik het horen!
Tele Deluxe is gewoon fokking vet!!

ja dit forum is een HEL voor mij. ik ga gewoon (weer) op strats spelen, en dankzij dit forum op tele's.



en dankzij the scorpions op xplorers en Vee's. MET emg's natuurlijk :stop:

hendrix_appendix
22 december 2006, 01:39
:o het idee dat ik een fender niet mooi zou vinden! hoe absurd :D ik vind strats mooi en tele's ook! jazzmasters ook mooi, iets minder dan strats/tele's, maar jags en mustangs zijn ronduit lelijk :)

Oo, dus het valt nog wel mee met jou! Ikzelf ben ook meer een Les Paul modellen type, vind deze specifieke gitaar niet echt mooi maar zo'n jazzmaster of mustang kan ik vaak wel waarderen.

p604p603
22 december 2006, 06:18
De Jazzmaster en de Jaguar blijven na de Marauder de moiste Fenders. Ben jaren op zoek naar een betaalbare iaren 60 Jazzmaster en Jaguar dus als iemand wat te koop weet, hoor ik het wel.