PDA

View Full Version : ervaringen met Tube King van Ibanez!?!



the sure thing
21 december 2002, 23:05
Hallo dan,

wie heeft er ervaringen met de Tube King (buizenbedaal) van Ibanez? Hoe klinkt 'ie? Is ' ie veelzijdig? Met welke versterkergeluid kan je 'm het beste vergelijken?

Mitch
22 december 2002, 10:45
Ik vind 'm werelds. Zoals ik al gezegd heb in het waarschijnlijk nog op deze pagina staande topic "Welk (buizen)pedaal voor solo's" gebruik ik 'm zelfs op mijn buizenversterker als extra kanaal, voor solo's. Een solid state of hybride als de Valvestate brengt -ie echt tot leven, daar voegt -ie veel aan toe!

Goede sound-vergelijking: ik kreeg er met mijn LP een perfecte Crossroads uit. Voor de duidelijkheid: de snelle versie van Cream, niet de langzame versie tijdens Derek and the Dominos.
Eric Clapton anno 1969 op LP en Marshall hebben we het dan over...

jorrit
22 december 2002, 15:03
mooi pedaal..goed geluid...t enige nadeel is dat ie op hoge volumes iets lawaaierig wordt...

Mitch
22 december 2002, 15:52
Ik prijs mij gelukkig: heb er één uit de eerste, Japanse serie: die hebben een perfect werkende noise-gate :grin:

the sure thing
23 december 2002, 21:17
... dan ga ik er eentje aanschaffen denk ik. Wat kost 'ie nieuw en wordt ' ie nog gemaakt?

Mitch
23 december 2002, 22:18
Volgens mij wordt -ie niet meer gemaakt. Ik heb er toevallig van de week één nieuw zien staan bij Peter Verspuy voor hou-je-vast: 260 euro.
Nou vind ik 't echt een erg goed pedaal, maar dit lijkt me wat veel. Check tweedehands dus, al staan ze niet bij bosjes te koop als een MT-2 of TS-9.
Geduld is een schone zaak....