PDA

View Full Version : Elementen opschuren



MxPx_Jos
21 december 2002, 23:05
Op mijn gitaar zijn de elementen iets gaan roesten. Ze werken nog goed, maar het ziet er wel lelijk uit. Is dat makkelijk weg te halen? Mag ik daar gewoon met een stukje schuurpapier langs gaan of beschadig ik hem dan???

Ohja, poetsen jullie je gitaar wel eens?? Die van mij kan wel een poetsbeurt gebruiken, maar ik weet niet of ik er wel met poetsmiddel overheen mag? Is het mogelijk om gewoon met turtlewax eroverheen te gaan??

basswasp
21 december 2002, 23:16
Elementen zitten meestal onder beschermingskapjes... zijn 't de polen (de metalen rondjes die door het kapje heen komen) die roesten ofzo?

MxPx_Jos
21 december 2002, 23:42
Ja, die rondjes ja. Daar zit wat roest op...

basswasp
22 december 2002, 09:29
Ik vraag me af hoe dat erop komt, maar waarom zou je dit niet met wat schuurpapier weg kunnen halen? (als je niet te grof schuurt)

dikkie dik
22 december 2002, 11:37
kheb mijn bass ook met turtle wax gedaan, gaat ie wel lekker van glanzen :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dikkie dik op 2002-12-22 11:38 ]</font>

MikeDirnt
22 december 2002, 12:53
een vriend van me heeft dat ook op ze elementjes. Dat kwam bij hem omdat ze gitaar in een vochtige schuur had gestaan. Zijn elementen doen het ook nog gewoon. Hij wil het er ook niet af hebben ofzo.. :smile:

Ruud
22 december 2002, 15:47
Is toch niks ruiger dan roestige elementen?, zolang ze het nog goed doen..., probeer het er gewoon af te krabben, spuiten enz zou ik absoluut niet proberen..,

basswasp
22 december 2002, 16:02
Roestig spul is niet mooi... niet voor elementen/bruggen/stemmechanieken enz... en ook niet bij vintage bassen

emielow
22 december 2002, 17:12
wat zijn nou precies vintage bassen?

basswasp
22 december 2002, 17:25
Bassen met een verzamelaarswaarde... voornamelijk oud spul dus...

flearulez
22 december 2002, 18:19
Vintage is soeper!!

jazz met mooie kappen, zo'n ding uit 60-70.

kwijl...

Laus
22 december 2002, 22:21
uit zo'n p-bass element, als daar die pooltjes inzitten en geroest zijn... zijn die dr makkelijk uit te krijgen om schoon te maken?

basswasp
22 december 2002, 23:34
In P-bass elementen zitten niet van die rondjes (polen) toch?

Overigens is 'polen' een beetje verwarrend woord: een element werkt met magneten, deze magneten hebben uiteraard een noord- en een zuidpool. Maar ook de eventuele rondjes op de elementen worden polen genoemd...

flearulez
23 december 2002, 12:54
In een P element zitten zeker pole pieces.

ja het zijn polen, de uiteinden van een magneet heten toch polen>>??

Eternal Despair
23 december 2002, 12:56
Maar om nog even terug te komen op dat poetsen... Dat kan je (wat je zelf al zei) heel goed met turtle wax doen. Heb ik zelf ook gedaan. Hij gaat dat mooi glimmen en je kan daarna de vingerafdrukken op je gitaar er makkelijker afkrijgen.

dbasemoine
26 december 2002, 20:59
Ja maar als je zoon bas zo mooi vindt, waarom ga je er dan ook niet goed mee om???
En als hij zo oud is, is roest natuurlijk wel cool :smile: maar je kan er coole overheen gooien :razz: (het werkt wel) dan gaat de roest wel weg (ik weet alleen niet of je bas dan nog wel speel)

Btw als je het doet...
IK HOU ME EIGEN NIET VERANDWOORLIJK OVER WAT IK GEZECHT HEB!!!!

dbasemoine
26 december 2002, 20:59
coole = COLA