PDA

View Full Version : piepen/feedback Marshall AVT 150



SL500
20 december 2006, 22:49
Hey,

ik heb nu al een paar jaar een Marshall AVT 150, echt een vet ding maar sinds een jaartje ofzo is tie niet helemaal goed meer geloof ik......
Als ik het volume ver (3/4) open draai dan kan ik de versterker niet eens meer op een overdrive kanaal zetten of hij begint al te piepen en feedback te geven. Bij de akoustische simulator en de clean heb ik minder tot geen last maar de overdrives dus wel.

Ik heb nu een andere gitaar dan een half jaar geleden, sterkers geaard/gewisseld en snoeren vervangen maar het maakt allemaal niets uit :-(

ik vroeg me af of een van jullie hier ervaring mee heeft en oook een oplossing voor weet. Ik hoor het graag!

vr. gr.,

Bram

Rormo
20 december 2006, 23:14
toevallig een gitaar met humbuckers en daarvoor eentje zonder of met mildere humbuckers?

Punt
20 december 2006, 23:34
Mogelijk is dat preamp buisje aan vervanging toe?

SL500
22 december 2006, 21:32
Ja klopt eerst een squire strat en nu een oude yamaha "les paul" met humbuckers idd....wat voor invloed heeft dat?

En kan het buisje in de voorversterker er ook voor zorgen dat de versterker minder hard kan? qua volume....

Bram

Punt
22 december 2006, 21:36
Tja het kan ook aan je elementen liggen, probeer eens een gitaar van een kennis. 3/4 open is wel ver voor die amp, daarmee gaatie ook sneller rondzingen. Zet de gain eerst eens wat lager...

SL500
25 december 2006, 14:57
Ik heb nu de gitaar van een vriend van me geprobeerd, helaas hetzelfde effect. De gain omlaag helpt wel maar piept nog steeds als ik de snaren loslaat. ik hoorde nu ook dat hij heel erg bromt als ik hem op clean of acoustic heb staan zonder dat het snoer erin zit(volume op 3/4)??

Wat zijn de verschijnselen van een versterker waarvan het buisje van de voorversterker kapot is? misschien kan ik het daar uit afleiden.

Gr. bram