PDA

View Full Version : Radio uit mn ENGL!



Koekjes zijn lekker
20 december 2006, 20:25
Ik was net bezig met het testen van wat microfoonopstellingen, en had even wat ingespeeld en opgenomen. Ik legde mijn gitaar neer, en hoorde ineens een radio ergens, wat me verbaasde want we hebben nooit radio aanstaan bij ons thuis. Bleek het geluid dus uit de m'n Kock 1*12 te komen! Ik heb genoeg rare geluiden uit mn gitaar gehaald, maar dit is me nog nooit overkomen. Na een beetje aan volumeknoppen draaien en kabels trekken, bleek het uit mn Engl rackhead afkomstig te zijn. Als ik de amp harder zette veranderde er niks aan het volume van het radiosignaal (was overigens een Engelse zender, ze spraken tenminste engels)

Ik heb t gelijk opgenomen, maar ik heb nu geen serverruimte op internet om t te posten. Misschien dat ik t morgen ff online pleur.

Hebben jullie enig idee hoe t kan komen? Ik vond t wel grappig eigenlijk, en het lijkt me niet dat t schade aanricht. Of wel?

AART
20 december 2006, 20:30
slechte kabels.

Had ik ook een tijdje, maar sinds ik planet waves/tasker+neutrik gebruik niet meer.

Squier4ever
20 december 2006, 20:45
komt vaker voor, ligt niet alleen aan kabels, amps zelf vangen dit soms ook op...
een meter verplaatsten helpt soms al...

Koekjes zijn lekker
20 december 2006, 21:00
Ja precies, als ik recht voor mn versterker is t al opgelost.
Ik zal ns kijken of een nieuwe kabel helpt.

ColourofFire
20 december 2006, 22:50
K denk niet dat t zin heeft om dure kabels te gaan kopen. K heb altijd vrij goedkope kabels gebruikt. K heb ook wel ens een marokkaanse zender onvangen. Gewoon een beetje rommelen met je opstelling en dan ben je er zo vanaf.

casper innosence
20 december 2006, 23:48
alleen al je kabels even verleggen wil schelen, tenminste dat heb ikhier thuis. (Zit je toevallig bij de grens met DLD, een beetje in de buurt van nijmegen, daar wil je nog wel es een engels station ontvangen voor engelse millitairen in DLD)

Harry
21 december 2006, 09:32
de andere gitarist uit mijn band had het laatst ook met zijn Engl Souvereign. En nog hard en duidelijk ook!

Rutger
21 december 2006, 09:38
ik kan in een bepaalde oefenruimte zelfs het signaal van de PA-speakers met m'n gitaar opvangen en over m'n eigen versterker horen, heb ik gelijk mn eigen monitor. :D als ik van de speaker wegdraai is het signaal ook weg.

je gitaarelementen kunnen in principe alle electromagnetische straling opvangen, en dus ook als een 'antenne' werken die radiosignalen opvangt. je versterker werkt dan gewoon als een versterker van dit signaal.

idd gewoon van plek veranderen, waar je dit signaal niet opvangt

habberdoedas
21 december 2006, 10:12
Gaaf man Radio Moskou over je amp. Dat is echt nostalgie. Vroeger (toen ik net begon) altijd last van radio Moskou over mijn amp. Dat kwam vooral omdat er gebruik werd gemaakt van slechte kabels, half bakken effectpedaaltjes en aardlussen. Ook was het meestal niet zo best gesteld met de stroomvoorziening in de oefenruimtes waar we vroeger repeteerde. Je kent het wel, zingen en dan lichte stroomprik op je bek via de mic. Maar ja we waren jong, onervaren en groen. In de loop van de tijd veel geleerd, meegemaakt en opgestoken. Heb helemaal geen last meer van dit fenomeen maar toen ik dit zo las dacht ik....hé het komt nog steeds voor. Jongens bezuinig nooit op kabels en snoeren. Check altijd de stroonvoorzienning van het repetietiehok en pas op met aardlussen etc. Als je er geen verstand van hebt ga niet zelf kloten en laat het aan een kenner over. Voor de rest suc6, kijk uit, prettige feest dagen en een muzikaal 2007.....

Meadow
21 december 2006, 13:21
Het ligt niet aan de kabel, ik kan op sommige plaatsen ook radio ontvangen, terwijl ik een dure planet waves kabel heb :S

ME.
22 december 2006, 17:06
Ik heb het gehad met dure planet waves kabels. Op verschillende versterkers met verschillende gitaren.

Had twee van die kabels. Terug gebracht, eigen kabels gemaakt, Neutrik + Tasker.

Probleem opgelost

pol
22 december 2006, 19:46
yup, met planet waves kabels had ik hier ook last van.
Nu met belden kabel en neutrik pluggen niet.