PDA

View Full Version : 'n Delay Pedaal



LyCanthrope
20 december 2006, 16:52
Hallo Mensen!

ik heb een vraagje.
ik ben op zoek naar een goed delay pedaal zo rond de 150 euro

enige tips ?

mvg
Jurgen

Davidian
20 december 2006, 16:59
je mag die van mij wel kopen een zoom 508 lol zit nog een tuner in ook. Leuk ding maar beetje te lastig voor mij want ik heb de geduld van een gemiddelde counterstrike speler.

a darker shade of grey
20 december 2006, 17:03
Boss DD-6

10 tekens

dano
20 december 2006, 17:04
wat zijn je eisen?

yellowsun
20 december 2006, 17:04
Boss DD-3 (minder dan € 150, en klinkt echt goed hoor)
Ibanez AD-9 (duurder dan € 150, klinkt ook goed (analoog), maar voor mij te korte delaytijd)

LyCanthrope
20 december 2006, 17:13
het geluid moet mooi zijn, en het liefst veel features
lange hold tijden enzo, gewoon alles mooi

Davidian
20 december 2006, 17:21
4 seconden genoeg?

LyCanthrope
20 december 2006, 17:23
je zoom heeft zeker 4 seconden :P?

the feable
20 december 2006, 17:31
Boss DD6
Ibanez/maxon AD9
EHX memory man (2e hands)

cosmos
20 december 2006, 17:33
Line6 Echopark. Kost ietsje meer, maar dan kun je wel gratis een module van een ander effect opgestuurd krijgen, dus dan ben je alsnog goedkoper uit!

Bl44t44p
20 december 2006, 17:39
Line 6 DL4. Kost nog iets meer maar dan heb je ook meteen alles.

Davidian
20 december 2006, 17:54
je zoom heeft zeker 4 seconden :P?

http://www.musiciansnews.com/guitars/39/508_multi_effects_delay_pedal.shtml

Zo goed als :p

LyCanthrope
20 december 2006, 18:18
Line 6 DL4. Kost nog iets meer maar dan heb je ook meteen alles.


die lijkt mij ookwelwat, ik had user reviews gelezen, sommige vinden de kwaliteit van t geluid minder is dat zo?

the feable
20 december 2006, 18:45
Ik vind de kwaliteit duidelijk minder dan de AD9/AD999/memory man, Maar hij is ontzettend veelzijdig, en de vraag is of je live het verschil wel zo goed hoort!
Als je bereid bent ff door te sparen is dit wel echt een aanrader!

LyCanthrope
20 december 2006, 19:07
en de kwaliteit van de DD-6?

fullorder
20 december 2006, 19:12
Tweedehands Boss DD20!

Aimé
20 december 2006, 19:27
Boss DD20, no doubt.

edit: oei ja, 150 max...

LyCanthrope
20 december 2006, 19:30
maar is de DD-6 mooier geluid als de DD20?

fullorder
20 december 2006, 22:03
maar is de DD-6 mooier geluid als de DD20?

neen, minder. imho uiteraard

LyCanthrope
20 december 2006, 22:49
en welke beter tussen Line 6 DL4 en DD-20?

Tristan
21 december 2006, 00:19
Hmm, het is wel spam, maar zie mijn sig...
Akai Headrush E1, heeft een loopfunctie van ongeveer 30 seconden, je kan overdubben en deze heeft zowel een normale delay als een tape achtige delay met verschillende heads...
Misschien is het wat voor je?

vulvasonic
21 december 2006, 01:03
Ik zit met dezelfde vraag, maar dan iets specifieker;
Een delay dus, rond de 160 max.

Ik heb de DD3 gehad en ik vond 'm goed. Punt.
Maar ik heb ook de hele oude paarse analoge boss delay gehad en die klonk echt gewoon mooier en warmer.

Ik zoek dus (denk ik) een analoge delay.
Nu zijn er twee interessante opties die ik snel heb kunnen vinden. Beide pedalen hebben de delay gecombineerd met een chorus (een effect die ik er best bij wil hebben):

De Electro Harmonix Memory Man Stereo (niet de Deluxe versie)
De H2O van Visual Sound
Iemand ervaringen met deze bakken en wat zijn de conclusies?

De Ibanez AD 9 is uiteraard een kanshebber binnen dit budget, maar mist dus de chorusfunctie (ik zie die chorus als een mooie bonus). En bovendien ben ik opgegroeid in een tijd dat iedereen de oude Ibanez en Boss pedaaltjes had. En de Boss effecten gingen gewoon NIET kapot, terwijl ik OVERAL waar ik kwam Ibanez pedaaltjes uit elkaar zag liggen, omdat ze het niet meer deden. Ik heb derhalve nooit een goed gevoel gehad bij de kwaliteit van de Ibanez pedaaltje (waarschijnlijk ten onrechte, maar toch.....)

Verder heb je nog de Carl Martin Delayla XL, maar die is dus te duur (zoals wel meer delays)
En de Red Repeat ziet er niet erg betrouwbaar uit (ook Carl Martin).
En ik heb ook al geen vertrouwen in Digitech.



Dus:

De EHX?
De Visual Sound?
Of stiekem toch de Ibanez?

Uit welke zouden jullie kiezen en waarom?
Bij voorbaat dank!

Tristan
21 december 2006, 01:35
Tsja, het hangt er vanaf wat je zoekt...
Zoek je een delay om je sologeluid wat aan te dikken, of zoek je een delay voor space sounds en swells?
In het laatste geval zou ik absoluut voor een analoge delay gaan...
De Electro Harmonix is dan erg goed, de Maxon pedalen zijn ook erg goed, schijnen ook beter te zijn dan de Ibanez en de Carl Martin Red Repeat hoor ik ook erg positieve verhalen over...
In de andere gevallen, zie de Akai Headrush E1 in mijn sig, of probeer een Boss DD20 tweedehands te scoren, die zijn ook erg goed...

Helter Skelter
21 december 2006, 02:56
De H20 is een goede delay met een mooie chorus

maar ik ben volledig afgeknapt op de betrouwbaarheid van de pedalen van Visual Sound. Ik hen zowel de H20 als de Jekyll & Hyde (de rode) nieuw gekocht en beide pedalen gingen binnen twee maanden verrot (bij normaal gebruik)

dat kan geen toeval zijn volgens mij :stop:

ter vergelijking: ik heb al een jaar of 15/20 een aantal Boss pedalen waar in totaal 10 kratten bier overheen zijn gegaan, ik al een miljard keer op heb getrapt en waar bijna geen likje verf meer op zit en ze doen het nog steeds perfect :satisfie:

ik heb nu een Boss DD-6 en een RV-3, de DD-3 heb ik ook gehad en ook nog eentje van DOD. Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen de verschillende delays maar dat zal wel aan m'n gehoorbeschadiging liggen :chicken: Ik gebruik 'm ook niet zo vaak, heel af en toe met een kort staartje voor een solootje of als er U2 of The Police geneuzel op de setlist staat

strat58
21 december 2006, 09:42
Hallo Mensen!

ik heb een vraagje.
ik ben op zoek naar een goed delay pedaal zo rond de 150 euro

enige tips ?

mvg
Jurgen
Hoi probeer de Visual Sound H20 heb je er gelijk een goede chorus bij :)
De delay vind ik zelf erg goed klinken erg analog achtig terwijl hij digital is, kan er prima een Echoplex geluiden mee krijgen.
Peace Strat58

10Man
21 december 2006, 12:00
Verder heb je nog de Carl Martin Delayla XL, maar die is dus te duur (zoals wel meer delays)

De Delayla (XL) is absoluut een aanrader wat betreft analoge delays. Heel warm en subtiel geluid. Nieuw te duur, maar misschien tweedehands? Ik heb de XL versie tweedehands gekocht voor 170 euro.

vulvasonic
21 december 2006, 12:29
...., of zoek je een delay voor space sounds en swells?
In het laatste geval zou ik absoluut voor een analoge delay gaan...
De Electro Harmonix is dan erg goed, de Maxon pedalen zijn ook erg goed, schijnen ook beter te zijn dan de Ibanez en de Carl Martin Red Repeat hoor ik ook erg positieve verhalen over...

Ik zoek inderdaad meer een pedaal voor de space-achtige sounds. Maar waar ik ook veel gebruik van maak is 1 of 2 herhalingen waarvan het signaal minstens net zo hard is als het origineel. Ik heb delay-pedaaltjes meegemaakt waarbij dit nooit kon. En dat is voor mij toch een vereiste.

Eigenlijk zoek ik gewoon weer een DD3, maar dan met een meer analoog geluid.

interessander
21 december 2006, 12:32
Meneer keeley doet toch dd3 mods? Het zal wel wat kosten natuurlijk.

MarkS
21 december 2006, 13:43
Is de Echohead van Marshall niet iets?
Ik vind 'em best aardig klinken.
http://www.gearwire.com/marshall-echohead.html
Quicktime en WMV demo-video.
"Marshall's new Echohead delay pedal will never be accused of being short on features. The hifi delay mode creates crisp, digital delays, while the tape echo and analog delay modes muddy up the delay tones for that vintage sound. One of the coolest functions is the multi-tape delay, which gives those double-rhythm effects made famous by guitarists like Andy Summers, The Edge, and David Gilmour. That's a lot of tone in a little pedal."

the feable
21 december 2006, 13:50
@VULVA

Ik heb zelf een AD999 van Maxon, iets boven je budget. Hij doet eigenlijk hetzelfde als de AD9 van Maxon of Ibanez. Geweldig pedaal!
Als je perse Chorus wil, neem dan de EHX, ook een erg goed pedaal. Echter de chorus op dit pedaal geeft slechts een kleuring aan je delay, dus het is geen chorus pedaal....

BTW: Is de Delayla analoog?

Tristan
21 december 2006, 15:07
Ik zoek inderdaad meer een pedaal voor de space-achtige sounds. Maar waar ik ook veel gebruik van maak is 1 of 2 herhalingen waarvan het signaal minstens net zo hard is als het origineel. Ik heb delay-pedaaltjes meegemaakt waarbij dit nooit kon. En dat is voor mij toch een vereiste.

Eigenlijk zoek ik gewoon weer een DD3, maar dan met een meer analoog geluid.

Als je er eentje met een Chorus zoekt dan zou ik voor de Stereo Memory Man gaan, dat vind ik zelf de vetste analoge delay en deze heeft dus wel een aparte chorus...
De Deluxe Memory Man is waarschijnlijk nog iets vetter, want deze heeft modulaties op de delay zitten, waarvan ook een hele mooie vibrato die echt waanzinnig spave klinkt, denk aan Pink Floyd en dat soort dingen, gruwelijk vet is dat... :D
Je kan eventueel bij de Deluxe Memory Man ook de chorus of de vibrato apart gebruiken, dan moet je de delay tijd gewoon minimaal zetten...
Verder kunnen zowel de Stereo als de Deluxe Memory Man noten zelfs harder herhalen dan het origineel, je kan zelfs alleen de gedelayde toon laten horen als je de blend knop maximaal zet...
Ook zit er op de Deluxe Memory Man een fantastische setting waarbij je de feedback precies zo kan afstellen zodat het ding net niet gaat zelfoscilleren, klinkt echt waanzinnig, want elke noot die je speelt wordt zo helemaal gesustaind waardoor het net lijkt alsof een strijkinstrument speelt, gecombineerd met de vibrato is dat niet te geloven zo gaaf...
Oh ja, een nadeel is wel dat de gedelayde tonen ruisen, maar dat deden zowel de EHX, de Maxon, de Ibanez en de Homebrew Electronics pedaaltjes die ik getest heb...
Voor een spacende digitale delay zou ik persoonlijk de Boss DD20 nemen, uit een Boss DD3/5/6 ga je die sounds niet krijgen, ook niet uit een gemodificeerde, de Boss DD20 is i.m.o. echt veel beter dan welke versie van de DD3/5/6 dan ook...

hagfan
24 december 2006, 23:57
hallo

ik heb een h20 gehad 2 eigenlijk binnen 2 maanden beide kapuut(ruis) vond ook de sound niet echt geweldig.

toen kwam de boss dd3 is gewoon goed. punt.zeker live prima sound

en nu de maxon ad999 it rules.is het beste wat ik tot nu toe heb gehoord.

een dd3 kun je al hebben voor zo,n 100 euro 2ehands and it does the job.

gr hagfan

Punt
25 december 2006, 01:10
Spaar door voor een Diamond ML or een Trex Replica of iets in die kwaliteit.
Bespaart je uiteindelijk toch geld omdat je meteen iets goeds hebt en dus klaar bent.

the feable
25 december 2006, 20:20
+1

Naam mijn menig kun je ook beter meteen iets goeds kopen!
T-rex replica, Maxon AD999, Diamond ML of een goedkopere optie EHX Memory Man, als je veel opties wil lijkt me de DL4 de beste keus!

Tristan
25 december 2006, 23:08
Persoonlijk vind ik de Deluxe Memory Man veel beter klinken dan de Memory Lane en ook beter dan de AD999, de Memory Lane heeft wel als voordeel dat deze veel minder ruist (op de gedelayde tonen) dan de Deluxe Memory Man en de AD999...
De T-rex Replica vind ik een belachelijk pedaal voor die prijs, die is i.m.o. echt niet super (niet qua sound en niet qua functies) en die prijs van 300 euro echt niet waard...

Fenndangoband
29 december 2006, 13:46
Zit met een vraagje... wat is het eigenlijke verschil tussen de deluxe en de stereo Memory Man. Heb gezocht op dit forum maar geen antwoord gevonden. Ook na het consulteren van de EH website bleef het antwoord me schuldig. BTW... proficiat aan Vulva met de aankoop/ bestelling van die EH Stereo MM. 8-)

Rutger
29 december 2006, 13:50
BTW: Is de Delayla analoog?
Ja, die is volledig analoog

Het is alleen wel een echo, geen delay

Tristan
29 december 2006, 14:44
Zit met een vraagje... wat is het eigenlijke verschil tussen de deluxe en de stereo Memory Man. Heb gezocht op dit forum maar geen antwoord gevonden. Ook na het consulteren van de EH website bleef het antwoord me schuldig. BTW... proficiat aan Vulva met de aankoop/ bestelling van die EH Stereo MM. 8-)

De Stereo Memory Man heeft gewoon een kortere delaytijd en iets minder instelmogelijkheden, bovendien heeft deze niet de modulaties op de delay zoals de Deluxe Memory Man wel heeft, maar kan je alleen door middel van een switch een Chorus, dus zonder delay, inschakelen...
Persoonlijk vind ik de Deluxe Memory Man wel nog wat vetter, vanwege de modulatiedelays en het feit dat hij zo makkelijk in te regelen is en je er hele bijzondere sounds uit kan halen...

Fenndangoband
29 december 2006, 15:32
Bedankt voor deze toelichting. :hippie:

Tristan
29 december 2006, 16:32
Graag gedaan hoor, ik heb ze allebei getest en qua sound klinken ze wel redelijk identiek, alleen heeft de Stereo Memory Man dus geen modulatiedelay...
De modulatiedelay van de Deluxe Memory Man is absoluut de vetste die ik tot nu toe heb gehoord...

jimihattricks
29 december 2006, 20:10
digitech digidelay > heb m zelf ook en vind m super

http://www.digitech.com/products/digidelay.htm

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3435026/sid/!18121995/quelle/listen

hou je nog geld over voor je vriendin :)

Chris Winsemius
31 december 2006, 15:36
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen de Marshall EchoHead en de Ibanez DE7.

Ik zoek 'n wat langere delaytijd dan vele analoge delays dus die vallen af en 'n Fulltone tubedelay vind ik nu even wat te prijzig hoewel die zeer gaaf schijnt te zijn...

De Marshall heeft 'n spil (of zo) mogelijkheid; is dan niet truebypass* maar laat de delay doorklinken zonder nieuwe noten te delayen, lijkt mij wel tof.

Ervaringen met beide pedalen van mensen hier?

* dankzij "guitargodsimulated" inputs op m'n amps maakt dat toch geen zak uit, LOL :D

Lonesome Cowboy
13 januari 2007, 10:27
Ik heb een Ibanez DL5, "waar voor je geld" maar je kan er niet erg veel mee.
Op de BOSS site kan je demo's beluisteren van de DD-6, dat lijkt me wel wat.
Die reverse functie klinkt nergens naar. Maar over de warp functie heb ik een
vraag. "Just step on the pedal during the chords and riffs you want to repeat
endlessly". Dit lijkt me dus een eenvoudige 'loop' waar je over heen kan
spelen? Net wat ik wil hebben. De vraag is of er in dat geval een fade functie
op zit? Anders is het weer heel beperkt in gebruik?
Ik vind het op de DL-5 gaaf om de delay snelheid heen en weer te draaien
voor een leuk effect maar het maximale aantal herhalingen en de lengte van
de delay zijn beperkt, hoe scoort de DD-6 op dit punt?

bluesbrother
13 januari 2007, 10:58
Ik heb de EHX memoryman deluxe een half jaar gehad.Het is gewoon een
hype en eigenlijk is de prijs veel te hoog voor wat je krijgt.
Nadelen; 1 delay time belachelijk kort ,800ms(dit is altijd bij analoge delay)
2 irritante ingebouwde preamp( moet je elke keer volume mee
afstellen)
3.Analoge delay geeft een soort helder reverb achtig geluid die je
niet altijd wil hebben.
4 chorus en vibrato is bedoeld om in kleine hoeveelheden toe te
voegen aan je sound, maar het zo slecht dat je dit nooit gaat
gebruiken.

Ik heb nu een zoom G9.2tt soundprocessor en vele malen meer delay
instelingen en een delay time tot 3000m/s.Ik heb weleens een fulltone OCD gekocht (209 euri)op basis van meningen en reviews.,een EHX double muff van 45 euroklonk nog beter.Als ik jouw was en naar je budget kijk zou ik
lekker voor de boss digital delay gaan.
Gr.bluesbrother. 8-)

Tristan
13 januari 2007, 12:44
Tsja, het zijn gewoon twee hele andere dingen...
Eigenlijk moet je ze wat mij betreft allebei in je setup hebben...
De modulatiedelays uit de Deluxe Memory Man zijn wat mij betreft echt de vetste die ik ooit heb gehoord, vetter dan welke dure 19" bak dan ook, want het klinkt echt net als een tape echo...
Bovendien kan je het pedaal net tegen zelfoscillatie aan zetten waardoor al je noten bijna eindeloze sustain hebben, dat is echt ontzettend vet...
Waar je de preamp zet maakt eigenlijk niet veel uit, als hij overload dan heb je gewoon een iets warmer signaal, maakt geen reet uit, bovendien kan je hiermee juist nog meer een tape echo simuleren...
Die heldere maar toch warme delay is juist heerlijk, omdat het supernatuurlijk voelt om er ritmische patronen mee te spelen en de delay zit nooit in de weg maar je hoort en voelt hem wel...

De Boss delay is een van de betere om je leadsound wat aan te dikken, dat is het enige waar de Deluxe Memory Man misschien wat minder geschikt voor is en met de Boss heb je inderdaad een langere delaytijd, maar ik zou echt niet weten waar je dat voor zou moeten gebruiken, daar kan je toch niet echt mee timen en dat gaat juist vrij snel in de weg zitten van je geluid, zeker omdat het een digitale delay is...

AndyMaes
13 januari 2007, 14:47
DD 5 van boss vind'k ook heel goed

Guinness
13 januari 2007, 23:13
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen de Marshall EchoHead en de Ibanez DE7.

Ik zoek 'n wat langere delaytijd dan vele analoge delays dus die vallen af en 'n Fulltone tubedelay vind ik nu even wat te prijzig hoewel die zeer gaaf schijnt te zijn...

De Marshall heeft 'n spil (of zo) mogelijkheid; is dan niet truebypass* maar laat de delay doorklinken zonder nieuwe noten te delayen, lijkt mij wel tof.

Ervaringen met beide pedalen van mensen hier?

* dankzij "guitargodsimulated" inputs op m'n amps maakt dat toch geen zak uit, LOL :D


Het is nog mooier. Je mag zelf kiezen. Uitgang 1 heeft een spil en uitgang 2 is true bypass. Ik ben zelf opzoek naar een dalaypedaal en ik denk dat het de echohead wordt.


Ik denk dat het boutique gebeuren een beetje over de top heen is.