PDA

View Full Version : Pod XT Live via PC speakers?



hanspost
20 december 2006, 16:17
Wegens ruimte- en geluidsoverlastproblemen wil ik de POD XT Live gaan aanschaffen. Ik kan dan uiteraard de koptelefoon gebruiken maar ik wil hem ook zonder koptelefoon kunnen horen. Wat me nog onduidelijk is: hoe sluit ik de POD aan op de PC, zodat ik behalve opnemen ook kan weergeven via de speakerset van de PC? Gaat dat gewoon rechtstreeks op de geluidskaart (Audigy) of heb ik nog meer nodig?

Daarnaast wil ik een goede "cleane" versterker hebben voor de andere sessies buiten de woonkamer. Wat zijn daar de aanbevelingen? Een Roland Chorus bijvoorbeeld of gewoon een monitor met versterker? Alle info is welkom!

MrHefner
20 december 2006, 16:49
Op de PodXT Live zit een unbalanced 1/4" inch out, dus die kan je rechtstreeks in een PA steken.
Geen probleem dus, volgens mij, om hem via je geluidskaart te gebruiken.
Gewoon juiste kabels ed. gebruiken en hem via je line in ansluiten.

Er zit trouwens ook een "out" op voor koptelefoon ed.

SimonS
20 december 2006, 17:01
opnemen kan via de USB, maar dan moet je nog wel een apart audio-pad naar de speakers/pc laten open om het te kunnen horen. Dat kan via de line-in op je geluidskaart, of rechtstreeks de POD op de speakers aansluiten (als deze actief zijn, dus met versterker ingebouwd).

moet je wel zorgen, dat op je pc het volgende is ingesteld:
audio opnemen: Line6 PODxt Live
audio afspelen: Audigy (geluidskaart)

(de audio vanuit de podxt live door de usb gaat nl. niet direct door naar de "output" van je geluidskaart.)

hanspost
20 december 2006, 17:07
Bedankt, dat was eigenlijk het antwoord waar ik op hoopte. Ik neem aan dat dit met bijvoorbeeld de Tonelab SE van Vox ook zo werkt. Ik zal het forum nog eens doorspitten op de verschillen tussen deze 2.

Ik zal me nu ook gaan verdiepen in de keuze van de cleane versterker in combinatie met de POD (of Tonelab). Ik hoor goede verhalen over de Roland Jazz Chorus, omdat deze een zeer neutrale sound geeft. Iemand nog andere suggesties?

Arjan Ltd
21 juni 2007, 20:23
Wegens ruimte- en geluidsoverlastproblemen wil ik de POD XT Live gaan aanschaffen. Ik kan dan uiteraard de koptelefoon gebruiken maar ik wil hem ook zonder koptelefoon kunnen horen. Wat me nog onduidelijk is: hoe sluit ik de POD aan op de PC, zodat ik behalve opnemen ook kan weergeven via de speakerset van de PC? Gaat dat gewoon rechtstreeks op de geluidskaart (Audigy) of heb ik nog meer nodig?

Daarnaast wil ik een goede "cleane" versterker hebben voor de andere sessies buiten de woonkamer. Wat zijn daar de aanbevelingen? Een Roland Chorus bijvoorbeeld of gewoon een monitor met versterker? Alle info is welkom!

Tijdens de zoekfunctie kwam ik dit tegen, ik zou graag antwoord willen op de volgende vraag van Hans:
hoe sluit ik de POD aan op de PC, zodat ik behalve opnemen ook kan weergeven via de speakerset van de PC?

Bij mij maakt het niet uit wat voor medium (podxt, mp3speler) ik in mn line-in hang, opnemen doet ie wel, maar weergeven dus helemaal niet.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Bedankt alvast,
Arjan

fabien
22 juni 2007, 15:25
Op de mixer functie van Microsoft (ik neem aan dat jij onder Windows draait) onder option playback (weet niet hoe die heet in de nederlandse versie: afspelen?) moet jij zorgen dat de 'line in' kanaal niet 'mute' is and dat de volume niet op nul staat.

Zie je de 'line in' kanaal niet dan ga jij onder Option, properties en vink 'line in' in de onderste deel, dan verschijnt die kanaal op de mixer.

Ik hoop dat het helpt.

Fabien

Arjan Ltd
22 juni 2007, 20:00
Aha, de line in staat er bij mij dus helemaal niet bij...
Wel bij de opname-regeling dus.
Iemand enig idee of dit op te lossen is??

DeiDRagonas
23 juni 2007, 00:05
Naar je Windows mixer software gaan. Linksboven in de hoek op "opties" klikken. "Eigenschappen" klikken. Selecteren welke geluidsbronnen in je mixer moeten worden weergegeven. En klaar... Of staat line-in niet in dat rijtje waar je t kan aanvinken?

Arjan Ltd
23 juni 2007, 17:35
In dat rijtje staat ie er dus niet bij... Enig idee wat te doen?

Nocki
23 juni 2007, 18:29
de mijne (die ik weg doe) klonk goed over mijn boxjes. terwijl dat best goedkope boxjes zijn. ook over mn pa installatie wat dus niet veel verhsilt klnk het goed en bleef het geluid overeind.

Nocki