PDA

View Full Version : Eigen compositie (mandoline)



hendrix2
20 december 2006, 14:20
Zo, na een aantal filmpjes van mezelf op mandoline te hebben gepost HIER (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82484) ben ik nu de laatste tijd wat meer eigen muziekjes aan het maken. Wederom op mandoline.

KLIK HIER!!!!!!!!!!!!!!!! (http://www.youtube.com/watch?v=TKuRMpGRegQ)

Wederom is het geluid relatief nasaal, dit komt omdat ik de video moet resizen.
Graag wat meningen, opmerkingen...
Is het echt niets? Kan er iets aan verbeterd worden?...
Zeg het maar, ik hoor het graag!!!!
Het nummer is gespeeld op een Fender FM63S.

FunkyFlamenco
20 december 2006, 19:26
Leuk zeg!!!!! Krijg er altijd een zomervakantie gevoel van van mandolines! Mooi gespeeld!

-=JEROEN=-
21 december 2006, 10:59
aantal dingetjes

- trek een ander shirt aan
- een gitaarstrap om ???

ok, ff iets serieuzer

- in 't intro mis ik een achtergrond, misschien kan je een basnoot eronder zetten, al is het maar één keer, voordat je begint te spelen bijvoorbeeld
- als je van slag naar solo gaat (0:49 en 2:06) valt het een beetje in het niets doordat de basnoot wegvalt

mooie compositie, klinkt een beetje grieks/romeins, maar dat kan ook door de sound van de mandoline komen ;)

hendrix2
21 december 2006, 13:20
aantal dingetjes

- trek een ander shirt aan
- een gitaarstrap om ???

ok, ff iets serieuzer

- in 't intro mis ik een achtergrond, misschien kan je een basnoot eronder zetten, al is het maar één keer, voordat je begint te spelen bijvoorbeeld
- als je van slag naar solo gaat (0:49 en 2:06) valt het een beetje in het niets doordat de basnoot wegvalt

mooie compositie, klinkt een beetje grieks/romeins, maar dat kan ook door de sound van de mandoline komen ;)

Héhé, ja ik zit midden in 'den blok' dus ik trek graag iets comfortabel aan om te studeren :D Het ziet er alleen niet uit!

Gitaarstrap: ik speel normaal altijd rechtstaan op mandoline, die strap zit vast en maak ik liever niet altijd los. Zelfs zittend heb ik daar wel wat steun aan. Het is gewoon heel anders dan bij gitaar, de strap 'bevestig' je ook anders om je schouder.

Ik snap wat je bedoeld met het ontbreken van die basnoten. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga oplossen. Maar ik hoor in ieder geval zelf ook wel dat er 'iets ontbreekt'.

De echte sound van de mandoline kan je eigenlijk niet goed afleiden uit het filmpje. Door het resizen is de kwaliteit heel brak geworden.
Ik ben ook niet 100% tevreden over de sound van de mandoline, het klinkt een beetje dunnetjes in vergelijking met mijn andere mandolines. Maar deze speelt wel héél soepel, en daarom is het ook m'n favoriete.

Bedankt voor de reacties.

-=JEROEN=-
21 december 2006, 13:31
ach de sound klinkt live meestal beter (vind ik)

meul
22 december 2006, 20:06
Dapper hoor! lijkt me lastig spelen zo'n geval

hendrix2
22 december 2006, 20:59
Dapper hoor! lijkt me lastig spelen zo'n geval
Valt goed mee. Mijn gitaartechniek is er trouwens ook door verbeterd.
Speel nu een dik jaar mandoline en het lukt toch al aardig. Toen ik een jaar gitaar speelde was dat wel wat anders :satisfie:
Ben echt helemaal verliefd geworden op het instrumentje :)