PDA

View Full Version : 5E3 - Ruby Gold Cap ?



Dylan61
20 december 2006, 10:56
In mijn 5E3 kit zitten 3 x 22uF 500v caps, van het merk

Ruby Gold Cap

weet iemand iets over de kwaliteit?

Alvast bedankt.

Negative K3 fan
20 december 2006, 17:14
tegenwoordig heet ruby the tube amp doctor, afgekort TAD, waarschijnlijk kun je daar wel het een en ander over vinden.

Chris Winsemius
20 december 2006, 17:28
In mijn 5E3 kit zitten 3 x 22uF 500v caps, van het merk

Ruby Gold Cap

weet iemand iets over de kwaliteit?

Alvast bedankt.

Redelijk klein (doorsnee als 'n aansteker)?

Te vergelijken met de GoldCaps van TAD, de wat duurdere AudioCaps van TAD (20u/500VF) klinken/voelen voor de meeste mensen wat lekkerder. Originelen hadden trouwens 3x16u.

Ik hoop binnenkort weer wat Spragues 16u/475V binnen te krijgen maar Sprague lijkt steeds duurder en minder makkelijk verkijgbaar te worden...

PS Als het om 'n TAD of MojoTone kit gaat: B+ is behoorlijk hoog met de bijgeleverde nieuwe 5Y3; voor 'n smoothere sound en 'n langere levensduur v/d eindbuizen kun je het beste 'n NOS 5Y3 gebruiken, de B+ is dan ook meer in het gebied van oude Deluxes.

tempo3
20 december 2006, 19:14
Ik hoop binnenkort weer wat Spragues 16u/475V binnen te krijgen maar Sprague lijkt steeds duurder en minder makkelijk verkijgbaar te worden...
Bij Verduin gewoon te krijgen hoor: http://www.verelec.com/catalog/product_info.php?products_id=852

Chris Winsemius
20 december 2006, 19:20
Bij Verduin gewoon te krijgen hoor: http://www.verelec.com/catalog/product_info.php?products_id=852

Geldt voor iedereen, hij heeft volgens mij dezelfde leveranciers daarvoor.

Dylan61
20 december 2006, 20:21
Het gaat om een Mission Amps Kit.

Dus ik kan beter voor de Spraques gaan ipv de Ruby's?

Chris Winsemius
20 december 2006, 20:25
Het gaat om een Mission Amps Kit.

Dus ik kan beter voor de Spraques gaan ipv de Ruby's?

Is iets meer "vintage-achtig"... maak je d'r geen zorgen om.

Zelf gebruik ik meestal 20-20-16u (dacht dat Bruce dat in het verleden ook deed). Naar mijn weten is de B+ en/of gelijkrichtbuis bij de MissionAmp kits "correct".

jacky
20 december 2006, 23:53
Had ergens gelezen dat sprague met productie stopt van elcos

zal eens kijken of ik dat artikel boven water kan krijgen

Dylan61
21 december 2006, 08:41
Ik heb het bericht van Bruce gekregen dat hij is gestopt met Spraques, de Rubys zijn volgens hem veel beter in kwaliteit.

Ik mag ze nog omruilen als ik wil.

Chris Winsemius
21 december 2006, 11:25
Ik heb het bericht van Bruce gekregen dat hij is gestopt met Spraques, de Rubys zijn volgens hem veel beter in kwaliteit.

Ik mag ze nog omruilen als ik wil.

Ik heb Bruce ooit 'n keer gehoord over de kwaliteit en ook v/e aantal andere caps.

M'n favorieten-lijstje tot nu toe:
1) F&T of TAD AudioCaps
2) Sprague Atom caps
3) Ruby/TAD GoldCaps

Soms is er fysiek te weinig ruimte voor grotere caps in bepaalde amps en doen die GoldCaps het gewoon ok.

Maak je niet te veel zorgen en 3x22u of 2x22u+1x16u werkt gewoon goed.

Mr.Jay
21 december 2006, 18:55
Ik heb het bericht van Bruce gekregen dat hij is gestopt met Spraques, de Rubys zijn volgens hem veel beter in kwaliteit.

Ik mag ze nog omruilen als ik wil.

Als ik het goed heb :
Ruby was F&T
TAD is nu chinees
F&T is nog steeds Duits en prima.

En bij TAD kits zit inderdaad een 5V4 waar een stempel op gejast is van 5Y3, FOUTE buis dus! gevolg is te hoge spanningen.
Kwam oko nog toevallig laatst een GZ34 tegen, die eigen een 5Y3 is. Dit was jaren 80-90 vaak het geval. Tegenworodig worden er weer échte GZ34's gefabriceerd.
Maar kies voor NOS gelijkrichters, er zijn er nog genoeg te vinden op Ebay b.v..

JaY