PDA

View Full Version : Line-out problemen?



Merc Wiersma
20 december 2006, 09:01
Ik heb een Fender Acoustasonic Junior versterker. IK heb een kabel tussen de line-out en de PA. Ik had verwacht dat de volumeregeling op de versterker geen invloed zou hebben op de PA. Maar als ik het volume op mijn versterker verander dan verandert ook het volume wat uit de PA komt. Daarme kan ik dus niet het volume van de Versterker onafhankelijk instellen. Jammer want dat leek me nu net zo handig. Je kan dean je versterker als monitor instellen zoals jij dat wilt en de PA man regelt de PA naar believen.

Mijn vraag is nu of dat altijd zo is met zo'n versterker of dat er toch iets kapot is in de versterker.

Ron Houben
20 december 2006, 09:23
Beste Merc,

Dit is altijd zo bij een Line-Out. Wat jij moet hebben is een DI-Out, die zijn onafhankelijk van je mastervolume. Als je versterker dat niet heeft is dat wel lastig. Maar een DI-Out is per definitie "droog", zonder effecten dus, die voegt de FOH wel toe.
Succes!

Kim Wilson
20 december 2006, 09:27
Ik zou toch gewoon een microfoon willen adviseren. Dan heb je je eigen geluid ook op de PA. Als je jezelf graag beter wil horen, kun je de geluidsmensen ook vragen of ze je op de monitor willen zetten.

Buzz
20 december 2006, 09:30
Ik KEN de Fender Acoustasonic niet zo goed. Ik weet wel dat op mijn Crate CA-60 zich een gain en een master knop bevindt. De gain-knop heeft natuurlijk wel invloed op het niveau van de line-out, de master niet.

Is dit op de Acoustasonic ook niet zo?

Merc Wiersma
20 december 2006, 09:48
Ik de Fender Acoustasonic niet zo goed. Ik weet wel dat op mijn Crate CA-60 zich een gain en een master knop bevindt. De gain-knop heeft natuurlijk wel invloed op het niveau van de line-out, de master niet.

Is dit op de Acoustasonic ook niet zo?

Op de achterkant zit ook een volumeknop om het line-out signaal te regelen. Beide hebben invloed op de sterkte van het signaal wat naar de PA gaat.

Merc Wiersma
20 december 2006, 09:51
Beste Merc,

Dit is altijd zo bij een Line-Out. Wat jij moet hebben is een DI-Out, die zijn onafhankelijk van je mastervolume. Als je versterker dat niet heeft is dat wel lastig. Maar een DI-Out is per definitie "droog", zonder effecten dus, die voegt de FOH wel toe.
Succes!

Wat is een FOH.

Mijn PA heet XLR ingangen en Jack ingangen. Volgens mij werken de effecten die ik op mijn powermixer heb niet voor de signalen die op de Jackingangen binnenkomen. Ik sluit wel eens een gitaar rechtstreeks aan op zo'n Jackingang maar de galm die ik instel werkt alleen op de microfoons die ik aangesloten heb.

ReinoutV
20 december 2006, 10:22
FOH is de front of house, dus de mengtafel en versterkers die voor het zaalgeluid zorgen. Je kan wel met de PA-man afspreken dat hij jou in het begin even in de gaten houdt, dan kan jij een beetje met je monitorvolume spelen.

@Buzz: wat vind je dan niet goed aan de Acoustasonic? Ik heb er zelf een, maar ben er wel redelijk tevreden mee. Wanneer er iets nieuws moet komen ga ik wel kijken naar AER :).

Merc Wiersma
20 december 2006, 10:25
FOH is de front of house, dus de mengtafel en versterkers die voor het zaalgeluid zorgen. Je kan wel met de PA-man afspreken dat hij jou in het begin even in de gaten houdt, dan kan jij een beetje met je monitorvolume spelen.

@Buzz: wat vind je dan niet goed aan de Acoustasonic? Ik heb er zelf een, maar ben er wel redelijk tevreden mee. Wanneer er iets nieuws moet komen ga ik wel kijken naar AER :).

De Acoustasonic bevalt op zich prima!

Buzz
20 december 2006, 11:28
@Buzz: wat vind je dan niet goed aan de Acoustasonic? Ik heb er zelf een, maar ben er wel redelijk tevreden mee. Wanneer er iets nieuws moet komen ga ik wel kijken naar AER :).

Vind ik er iets niet goed aan? Dat heb ik toch niet gezegd?

Kim Wilson
20 december 2006, 11:30
Nee, je hebt gezegd: "Ik de Acoustasonic niet zo goed." Ik las ook dat je ze niet goed vond, maar nu denk ik dat je probeerde te zeggen dat je ze niet zo goed kent...

Buzz
20 december 2006, 13:30
Dat klopt, Kim Wilson. Ik had moeten schrijven "ik ken". Sorry schrijffoutje...


Alleen....Nu staat het er wel goed, en dat heb ik niet veranderd....:???:

Wie is hier in staat mijn teksten ongevraagd te veranderen? :o

Kim Wilson
20 december 2006, 13:38
Moderators. Dat zijn de grootste eikels van het forum. :sssh:

Don Capo
20 december 2006, 14:57
Dat klopt, Kim Wilson. Ik had moeten schrijven "ik ken". Sorry schrijffoutje...


Alleen....Nu staat het er wel goed, en dat heb ik niet veranderd....:???:

Wie is hier in staat mijn teksten ongevraagd te veranderen? :o

:D

Sorry Buzz, ik kon het even niet laten, Ik zal er voortaan even mee wachten!Of het even melden. Ik wilde verdere misverstanden voorkomen.

Don Capo
20 december 2006, 14:58
Moderators. Dat zijn de mooiste en knapste mannen van het forum. :sssh:

Thanks hans ;)

Kim Wilson
20 december 2006, 14:59
Thanks hans ;)
Is goed, Thijs. ;)



Hoe kom jij aan die quote trouwens? ;)

Don Capo
20 december 2006, 15:01
Hahahaha en ONTOPIC maar weer!