PDA

View Full Version : Wat is beter? Vox Tonelab SE of Boss gt8



Edwin1974
19 december 2006, 22:16
Ik heb nu tijdelijk een Boss gt8 ter leen om te proberen. Maar ben er niet kapot van. Je blijft aan het draaien en instellen. Mijn inziens te veel mogelijkheden. Zit er nu aan te denken om een Vox Tonelab Se uit te proberen.
Heeft er iemand ervaring met de Vox en is deze beter of "slechter" dan de Boss.

ateng
20 december 2006, 00:49
Waar wil je m voor gebruiken? Echt als simulatie of als aanvulling op je versterker.

Als je al een goede versterker hebt is GT8 wel ok. Je basissound vul je aan met wat effectjes en verschillende patches maken voor slag en solo, Inderdaad veel toeters en bellen maar als je de tijd ervoor neemt met in/afstellen kun je er te gekke geluiden uit je amp + GT8 halen.

Als je rechtstreeks wil inpluggen zonder versterker is Vox echt ideaal en het klinkt ook super. De Vox en Marshall modelers vind ik heel goed en de effecten die er in zitten heel bruikbaar. Tuurlijk kan je m ook in een versterker pluggen maar vind rechtstreeks toch mooier klinken.

Welke beter is is afhankelijk waarvoor je m wil gebruiken.

Hydra
20 december 2006, 08:25
Persoonlijk ben ik over beide bakken qua sound niet te spreken, de tonelab heb ik ook gehad en wat hij als absolute plus boven de boss heeft is dat de tonelab VEEL gemakkelijker in gebruik is.

Iig vind ik de sounds absoluut beter dan de pod, zeker bij de tonelab minder digitaal, maar echt warm werd ik er niet van.

Maar voor thuis om wat te oefenen heb ik wel veel plezier van de tonelab gehad, alleen in de oefenruimte valt ie door de mand imho.

armageddon
20 december 2006, 09:44
Iig vind ik de sounds absoluut beter dan de pod, zeker bij de tonelab minder digitaal, maar echt warm werd ik er niet van.

De sounds van de GT-8 vind ik dan weer beduidend minder dan die van de Pod.

ateng
20 december 2006, 10:05
De sounds van de GT-8 vind ik dan weer beduidend minder dan die van de Pod.
Dat is ook zo maar je moet m ook niet gebruiken als simulatie of als je basissound maar als aanvulling op je versterker vind ik. Zeg maar als een floor-multifxprocessor.

Edwin1974
20 december 2006, 10:20
Ik wil de Vox gebruiken in een cover band.
Wat mij tegenviel van de Boss zijn de overstuurde geluiden.
Erg schel, niet warm en als je wel een aardige overdrive kunt vinden dan klinkt het weer alsof hij achter uit de versterker komt.

Heb als versterker een Traynor 80W volledig buizen en speel op een Blade Texas Standard.

Wat ik wil is van mijn losse effecten af. Niet meerdere bakjes aan hoeven trappen om een bepaalde sound te krijgen. Gewoon met de druk op één knop een solo geluid etc.
Zit er op de tonelab ook de mogelijkheid om het geluid waar je mee speelt met één druk op de knop te veranderen naar een solo geluid met delay bijvoorbeeld. Zoals bij de Boss kan dmv het CTL pedaaltje.

Ootsfield
20 december 2006, 11:26
Hey Edwin,

ikzelf heb al enige maanden een Vox tonelab SE in gebruik en ben er zeer, maar dan ook zeer tevreden over. Voor thuis is hij ideaal, daar je met weinig gedoe, een goed geluid hebt via de koptelefoon.

Ook live werkt hij perfect voor mij. Eenvoudig, niet teveel poespas en heel belangrijk, de sound is gewoon goed. Hij geeft een vele malen warmer geluid dan de Boss en komt wat mij betreft heel dicht in de buurt van het spelen via een voetpedaaltje en een lekkere buizenversterker. Daarnaast zitten er meer dan genoeg mogelijkhden op kwa effecten, voor mij persoonlijk dan!
En die ook heel erg goed klinken!

Ikzelf sluit hem rechtstreeks aan op mijn buizen ampen dat gaat perfect.
Heb hem ook wel eens rechtstreeks op de PA aangesloten en zelfs dan krijg je een goed geluid.

Ga deze effectenbak gewoon eens uitproberen zou ik zeggen. Dat is toch wel de enige manier om erachter te komen of het wat is.
Maar als ik je verhaal zo lees, naar welke sound je zoekt en dat je niet teveel poespas wilt, zou ik zeggen dat de Vox een veel betere keus voor je is!

outside
20 december 2006, 11:37
Ik heb ze zef allebei gehad en op een neutral power amp en kast met eminence legend modelings gespeeld en ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven wordt gezegd. De vox klinkt beter op gebied van amp modeling maar met de gt-8 heb je zeer veel mogelijkheden. Als je eens wilt kijken of de vox genoeg mogeijkheden voor je heeft kan je misschien eens de toneab se editor downloaden: http://www.voxamps.co.uk/support/resources.asp?productCode=TLABP&groupCode=SOFT

Dan kan je zelf zien en proberen hoe ruim je je presets kan aanpassen.

Edwin1974
23 december 2006, 23:20
Ik heb nu inmiddels de Vox Tonelab SE in huis op proef en ik moet echt toegeven dat de sound vele malen beter is dan de Boss gt8. Veel en veel warmer. En hij is gemakkelijker in het gebruik.