PDA

View Full Version : Richwood tele



heavy-metal-thunder
19 december 2006, 20:32
Hoi, iedereen zit aan de tele zodat ik dat ook eens wou proberen. Mijn beperkte ervaring had me al wel geleerd dat de duurste gitaar niet noodzakelijk de beste is. Anderzijds had ik onlangs een Fender mex vergeleken met een USA en deze laatste won het met verve.

Dus wou'k toch eerst eens kijken wat de low budget kopies te bieden hadden. En moest ik een goed exemplaar tegenkomen voor een prijsje, zou'k die kopen en evt. upgraden met betere componenten (Pick ups en evt. tuners). Een kennis van me is vandaag met 3 tele's bij me geweest en zelf had ik er mijn makker zijn Fender classic fifties tele bijgehaald, waarvan ik weet dat die thuis, repetitie en live goed is.

Ik heb geprobeerd:
1. een samenraapsel van RIchwood met fender Mex.
2. een volledige Richwood sunburst (echt hout??) met maple neck
3. een Suier 20th anniversary
4. de 50ties classic

De 50 ties classic was de beste, maar die sunburst richwood kwam heel erg in de buurt, de Squier was behoorlijk en het samenraapsel was niet goed.

Ik heb dan maar de Richwood gekocht. Nader onderzoek, testen, spelen en opnemen met 50ties classic en Richwood leveren dus heel weinig verschillen op. Ik hoor eigenlijk het verschil niet (Richwood is iets donkerder). De tuners zien er hetzelfde uit als de 50ties classic en ze blijven (tot heden) goed op stemming. ook het gebrom onder distortion is heel aanvaardbaar voor single coils.

Omdat dit gitaartje echt low budget is, zou'k het eventueel willen upgraden met écht goeie pick ups. Dit gitaartje lijkt met het waard! Wat kunnen jullie me adviseren?? Stijl: ik wil een echte tele sound, helder, lekker veel "byte'", zonder schel te zijn. Lekker in overdrive, maar toch helder blijven enz... Maar voor ik start met de upgrade, ga'k ze uitproberen op repetitie.

hassent
19 december 2006, 20:38
Voor leuk 'pimp' spul kun je prima terecht bij Guitar Fetish; www.guitarfetish.com (http://www.guitarfetish.com). De dollar is erg gunstig en verzenden is niet duur en met een dag of 5 in huis.

Ik heb er net een setje Lil Punchers modern vintage voor m'n zelfbouw tele gekocht. Weet alleen nog niet hoe ze klinken.

frekie
19 december 2006, 20:44
+1 voor GFS maar dan niet de "blowout sales", ik zou even doorsparen voor echte GFS elementen. Goede waar voor het geld.

heavy-metal-thunder
19 december 2006, 20:48
Iemand van het Forum die ik ken, heeft GFS op zijn Fender strat. Is er ook heel erg tevreden van.

Maar als ik binnen een poosje vind dat die gitaar heel wat in haar mars heeft, dan hoeft het echt geen budget versie te zijn. Mogen het gerust dure Seymour Duncan's, L. Fraylin ofzo te zijn...

up-guitarman
20 december 2006, 09:02
Ik zou op mijn Tele ook graag eens andere pickups proberen...
Ben nog wat aan het twijfelen:
- Fender Nocaster
- SD antiquity mss?
- ...

Iemand nog suggesties voor goeie Tele pickups?

ps; sorry voor het hijacken maar het is dezelfde vraag he ;)

heavy-metal-thunder
20 december 2006, 17:08
laat maar komen, de tips ivm pick ups. enkele pro muzikanten heb ik al horen spreken over Suhr??