PDA

View Full Version : Pick-up swap



Sidesmile
19 december 2006, 18:42
Ik ben van plan de EMG zack wylde set in mijn LTD Viper 301 te vervangen door een SD custom in de brug en een dimarzio paf pro in de nek.

Bedoeling is om een lekker strakke, doch organische (en niet zo klinisch als die emgs) disto in de bridge te krijgen met een vette rock'n'rollfeel, maar toch nog geschikt om te metallen.
Het geluid moet wel mooi geprofileerd zijn.

De neck pick-up moet mooi clean kunnen klinken, maar ook zingende leads geven.

We spelen moderne metal/core met een vette rock'n'rollknipoog.

Het betreft hier een all-mahogany gitaar.
Bedenkingen?

Negative K3 fan
19 december 2006, 18:50
waarom heb je gekozen voor een combinatie van een seymour duncan element met een dimarzio element?

ventje
19 december 2006, 19:15
de dimarzio paf pro is zeker erg geschikt voor in de nek van een mahonie gitaar, klinkt clean erg goed, en je kan er ook nog erg lekkere solo's mee spelen, heeft alleen wel wat minder harmonics, (t is ook geen high output element) ze zijn er wel uit te krijgen alleen moet je er een beetje meer moeite voor doen.

k weet alleen niet of de combinatie dimarzio / SD goed bij elkaar past.

paf pro, tone zone schijnt perfect bij elkaar te passen, voor mahonie is de tonezone echter een beetje te veel laag denk ik, kijk is naar een superdistortion voor in de brug, misschien is dat wel wat.

jerome
19 december 2006, 19:32
Dimarzio Super Distortion (of een dubbel/enkelspoelig schakelbare Dual Sound) in de brug positie...
Die klinken vet en toch redelijk warm en zeker niet klinisch!

Sidesmile
20 december 2006, 09:58
omdat ik eigenlijk ben vertrokken van die seymour duncan. Bovendien heb ik die ergens behoorlijk goedkoop op de kop kunnen tikken.

Ik was eigenlijk vooral op zoek naar een goede neck-pick-up, maar ik wou nog wat extra meningen.

a darker shade of grey
20 december 2006, 10:25
SD SH-4 in de bridge (jeff beck) / SD custom custom
en in de neck een lagere output, zoals een '59 of een alnico pro.

Als je twijfelt doe dan ff de ToneWizzard hier. (http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/index.shtml)

Voer alles in wat je hebt en de site geeft je de meest geschikte elementen, rekening houdend met houtsoorten en voorkeuren...

Sidesmile
20 december 2006, 12:24
maar dus twee verschillende merken -- dimarzio en sd -- lijkt jullie geen goed plan?
enige uitleg waarom?

G.G.
20 december 2006, 12:45
maar dus twee verschillende merken -- dimarzio en sd -- lijkt jullie geen goed plan?
enige uitleg waarom?

Onzin, gaat prima. Heb in een van mijn strats een JB van SD zitten op de brugpositie en een hele oude DiMarzio PAF op de hals. Hele fijne combinatie.

Mengen gaat prima met verschillende elementen.

Hendriks
20 december 2006, 14:24
Ik ben van plan de EMG zack wylde set in mijn LTD Viper 301 te vervangen door een SD custom in de brug en een dimarzio paf pro in de nek.

Bedoeling is om een lekker strakke, doch organische (en niet zo klinisch als die emgs) disto in de bridge te krijgen met een vette rock'n'rollfeel, maar toch nog geschikt om te metallen.
Het geluid moet wel mooi geprofileerd zijn.

De neck pick-up moet mooi clean kunnen klinken, maar ook zingende leads geven.

We spelen moderne metal/core met een vette rock'n'rollknipoog.

Het betreft hier een all-mahogany gitaar.
Bedenkingen?
ik heb een pm gestuurd