PDA

View Full Version : nieuwe compositie/muziekproductie



sietze
19 december 2006, 14:28
hallo :),

dit is een compositie en muziekprductie van mij die ik ga gebruiken
voor de toelating voor de academie voor popcultuur in leeuwarden.
Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle commentaar is meer
dan welkom. :)

http://www2.speedyshare.com/data/356186931/1247472/90665345/mixdown%2013-01.mp3

Groetjes, Sietze.

hendrix2
19 december 2006, 15:05
klinkt héél erg goed. Lekker zwoel :cooler:
Heel erg kleine opmerking, op 2:48 zit er een foute noot volgens mij.
Ik vind het erg knap gemaakt. Hopelijk word je toegelaten!

Makor1966
19 december 2006, 15:46
Wow, mooi hoor als die gitaar invalt, ik heb geen verstand van zelf muziek schrijven maar ik weet wel wat ik mooi vind, en dit was mooi!
Lekkere muziek, beetje melancholisch.
Ook dat geluid van de zee tijdens het intro, heb gelijk webcam vd zee & boulevard in Vlissingen (www.zeegat.nl) aangezet onder je muziek, vond het een mooie combi.

F-axe
24 december 2006, 14:06
Hey :) Klinkt erg lekker! Ook een goed idee om die webcam erbij aan te zetten hahaha, lekker sfeer muziekje

Aan dit nummer zal het niet liggen bij je auditie

meul
24 december 2006, 16:35
Heel erg kleine opmerking, op 2:48 zit er een foute noot volgens mij.Ik vind het erg knap gemaakt. Hopelijk word je toegelaten!

Eh die vind ik nu juist zo mooi, jazzy fill-in.

mooi stukje muziek sietze. goed gespeeld ook!

-=JEROEN=-
25 december 2006, 15:35
prachtig prachtig prachtig

en daarom is juist die noot bij 2:48 zo jammer

snap best dat je effe er buiten wil spelen, maar dit is wel ineens heel erg er buiten

klinkt als een verkeerde noot, omdat de rest van je stuk zo strak is allemaal

jazz muzikanten hebben hier natuurlijk geen probleem mee, maar de acedemie voor POPcultuur denk ik wel :roll:

jaspie
25 december 2006, 21:09
indd deze valse wordt beetje benadrukt. Als je het al wil doen kan je beter meer als passing note gebruiken, maar dat maakt het sowiso jazzy wat dit nie echt is. Verder trouwens alle lof, prachtig gespeelt, ik zou je toelaten hehe.

Mag ik vragen wat je allemaal gebruik hebt(ik bedoel geen hallucinerende middelen natuurlijk:P)

Jimwoud
25 december 2006, 21:24
Klinkt heel mooi.

Alleen die noot bij 2.48 vind ik ook minder en de inval bij 2.30 vind ik ook minder. lijkt ook of je daar een verkeerde noot speelt, en zeker doordat het lijkt dat je hem goed wil benden.

voor de rest gewoon goed.

succes met je toelating

Navar0x
27 december 2006, 16:39
Heel mooie compositie, heel rustgevend mooi in elkaar gezet deuntje, alleen gewoon heel erg jammer dat het spel na 2:30 gewoon te slordig wordt. (Misschien ben ik erg miereneukerig aan het doen nu, maar afijn )

Als eerste; de inval bij 2:30 is niks mis mee, alleen je doet die bend net iets te langzaam, waardoor je bij een halve bend blijft hangen, en hij vals klinkt.

Ten tweede 02:48, hier begin je met een mooie lick, alleen erg erg jammer van die valse noot.

En vanaf 2:56 gaat die snelle lick nog een beetje slordig. Maar past wel mooi in het liedje zelf.

En bij 03:01, hoor ik nog 1 hele valse noot, mensen bij die acedemie horen dat echt, dus ik waarschuw je er alvast voor. ;)

Verder echt mijn complimenten. Wat een gaaf lied, ik kan het je niet een, twee, drie nadoen!

peter_heijnen
27 december 2006, 17:38
Mooi stuk, goed gespeeld, goed geproduceerd.

Gewoon goed!

En nou maar hopen dat in de toelatingscommissie niet van die neuzelaars zitten die gaan lopen mauwen over 2.30 of 2.48. ;)

sietze
31 december 2006, 11:51
heey bedankt voor de goeie reacties.
Haha jaa die webcam. Wel vet! :D

Ik wou de solo niet te clichematig laten klinken, dus ik had om de luisteraar erbij te houden op 2.48 even een heletoonsladder gebruikt. Misschien niet de meest passende lick, maar de oplossing naar de eerste tel is goed.
Ik wou de solo met zoveel mogelijk gevoel spelen, en niet zo 'gelikt' laten klinken als de begeleiding zeg maar. Die bend op 3.01 vond ik wel mooi (niet zo gitaristisch :p) dus die heb ik zo gelaten. Dus allemaal wel min of meer bewust, anders wordt het misschien te gelikt allemaal.



Mag ik vragen wat je allemaal gebruik hebt(ik bedoel geen hallucinerende middelen natuurlijk:P)

Wat betreft akoestisch gitaar een fender cameron, direct in een externe geluidskaart geprikt. Voor de solo's en melodie een Musicman axis sport en gibson es-335 en een boss me-50 multi-effect. Verder een drumcomputer van boss, waar ook de bas uitkomt. De piano komt uit een keyboard van roland,
oud ding van mn pa maar klinkt wel lekker haha!
En alles opgenomen en afgemixt met cubase.
Heb nog een stuk gemaakt, die zal ik ook nog even uploaden.
In elk geval iedereen bedankt tot zover :)

Groetjes, Sietze.

sietze
1 januari 2007, 12:09
en zoals belooft mijn nieuwste compositie :)
http://www2.speedyshare.com/data/513469548/1407032/83926203/mixdown%2014-02.mp3

Ook een vrij rustig stuk. Maar wat betreft compositie en opname ben ik misschien hier nog wel tevredener mee dan de eerste.
Nouja, ben benieuwd wat jullie vinden.

Groetjes :)

mriesenb
2 januari 2007, 16:23
Het 2e nummer spreekt mij minder aan. 1e vind ik erg mooi behalve inderdaad de genoemde noten.

Wanneer moet je op auditie?

Groeten en succes,

Michael

sietze
12 januari 2007, 13:06
Ik sta al op de lijst voor de intakedag :D
alleen nog even mn portfolio opsturen en dan krijg ik een uitnodiging denk ik.
Weet nog niet precies voor wanneer. Maar ziet er goed uit zo :)

robostrat
12 januari 2007, 21:54
mmm, heb de 2e niet gehoord maar vond de 1e wel lekker klinken!
lekker relaxt, toppie

Icarus169
13 januari 2007, 15:15
Ik heb het tweede nummer nog niet gehoord, maar het eerste stuk vind ik echt heel goed. Je gaat alleen af en toe een nootje te ver na 2.48 wat jammer is, maar verder is het een ongelooflijk relaxed stuk muziek.