PDA

View Full Version : Marshall JCM800 2203 ruilen tegen Koch Multitone I top



llahsraM
19 december 2006, 13:52
Ik kan mijn Marshall JCM800 2203 100watt uit 1985 ruilen tegen een Koch Multitone I 100watt top. Is dit een goed idee? Heeft iemand ervaringen met de Koch? soundsamples :)

Johnny V
19 december 2006, 14:21
ik zou die marshall houden alsk jou was...

interessander
19 december 2006, 14:36
Wat bevalt je niet aan de marshall dan?

Wicked Willy
19 december 2006, 15:33
Tsja appel met peren vergelijken natuurlijk, naar wat voor soort tone ben je op zoek dan?

Helter Skelter
19 december 2006, 15:42
ik denk dat hij niet eens op zoek is naar een bepaalde tone maar meer naar handige features en dan zit je met de Multitone goed natuurlijk t.o.v. de 800.

het zijn beide goede amps en klankmatig liggen ze redelijk ver uit elkaar maar als je zonder behulp van pedalen veel verschillende sounds, soloboosts en een FX-loop onder je grote teen wilt moet je natuurlijk voor de Koch gaan

heb je wel eens een Koch gehoord btw?

Dude
19 december 2006, 16:35
ik heb ook eens zon ruilvoorstel gehad op mijn 2204 + 1960AX

ben nu blij dat ik het niet gedaan heb,

daarnaast wordt die 2203 alleen maar meer waard hoor, en die multitone 1 kost nieuw nu 900 euro ?

DaveItUp
19 december 2006, 16:49
Houden die 2203. Absoluut.

interessander
19 december 2006, 16:52
Heb toevallig net mn 2203 geruild tegen een Mesa Mark III. De 2203 is een mooie versterker maar niet geheel mijn ding.

sregor
19 december 2006, 17:18
hmm, mss niet ruilen maar kopen.....dan heppie 2 vette bakken!!

llahsraM
19 december 2006, 19:49
Ik vind dat er nogal veel scheur in mijn marshall zit. Bij de gain op 2 gaat die al scheuren. Ik vind dat die ook erg hoog klinkt. Bijna schel. Ik wil gewoon zegmaar als ik hem bijvoorbeeld op gain 6 zet dat ik een warm clean krijg met een randje. Als ik nu de gain op 1 zet klinkt die gewoon te iel, maar dan heb ik wel dat clean met randje. Ook als ik nu de gain op 8 zet scheurt die als een tiet, niet normaal meer. Ik zoek gewoon een mooie warme clean met een randje. Als de gain iets verder staat bijvoorbeeld op 8 dat die iets gaat scheuren. Net als in het begin van dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rybFmfFDZ-c

interessander
19 december 2006, 20:09
Jouw 2203 heeft ook 4 voorbuizen toch, daarom scheurt hij natuurlijk een stuk meer dan gebruikelijk.

llahsraM
19 december 2006, 20:11
Jouw 2203 heeft ook 4 voorbuizen toch, daarom scheurt hij natuurlijk een stuk meer dan gebruikelijk.

Volgens DR. Tube liep die laatste (4e) voorbuisje niet door het circuit

jerome
19 december 2006, 20:11
Dat scheuren met de gain op 2 is wel een beetje vreemd.
Heb je soms hele heftige preampbuizen in je amp?
En mss ook nog in combinatie met hele heftige elementen in je gitaar?

Ik heb ook een 2203 maar die begint pas met de gain op 8 echt te scheuren.
Overigens ben op het ogenblik aan het experimentern met verschillende voorversterker buizen..
Het is niet te geloven hoe je je geluid daarmee behoorlijk kan verbeteren (maar helaas ook kan verslechteren).
Ik heb mijn ideale set up nog niet teruggevonden maar ik kom wel in de buurt.
De preampbuizen die erin zaten zijn helaas niet meer te krijgen.

Wat jij wil moet met een 2203 volgens mij heel goed te doen zijn.
Met andere preamp buizen, andere PU's en/of mss een andere cab?

llahsraM
19 december 2006, 20:11
Jouw 2203 heeft ook 4 voorbuizen toch, daarom scheurt hij natuurlijk een stuk meer dan gebruikelijk.

Volgens DR. Tube liep die laatste (4e) voorbuisje niet door het circuit

interessander
19 december 2006, 20:14
Mijn 2203 scheurde ook bijna niet op de lo input, misschien heeft die van jou toch nog andere modificaties ondergaan die niks met die buis te maken hebben maar hem wel extra laten scheuren....

llahsraM
19 december 2006, 20:15
Dat scheuren met de gain op 2 is wel een beetje vreemd.
Heb je soms hele heftige preampbuizen in je amp?
En mss ook nog in combinatie met hele heftige elementen in je gitaar?

Ik heb ook een 2203 maar die begint pas met de gain op 8 echt te scheuren.
Overigens ben op het ogenblik aan het experimentern met verschillende voorversterker buizen..
Het is niet te geloven hoe je je geluid daarmee behoorlijk kan verbeteren (maar helaas ook kan verslechteren).
Ik heb mijn ideale set up nog niet teruggevonden maar ik kom wel in de buurt.
De preampbuizen die erin zaten zijn helaas niet meer te krijgen.

Wat jij wil moet met een 2203 volgens mij heel goed te doen zijn.
Met andere preamp buizen, andere PU's en/of mss een andere cab?

Ik gebruik een Les paul met een Seymour Duncan Alnico II pro humbucker. Celestion G12-65s speakers. Er zitten 3 JJ ECC83's buisjes in en 4 JJ E34L buizen.

llahsraM
19 december 2006, 20:16
Mijn 2203 scheurde ook bijna niet op de lo input, misschien heeft die van jou toch nog andere modificaties ondergaan die niks met die buis te maken hebben maar hem wel extra laten scheuren....

Op de Lo input is die op de gain 10 niet helemaal clean meer maar hij gaat niet echt scheuren.

Orpheo
19 december 2006, 21:30
Ik kan mijn Marshall JCM800 2203 100watt uit 1985 ruilen tegen een Koch Multitone I 100watt top. Is dit een goed idee? Heeft iemand ervaringen met de Koch? soundsamples :)

nee nee neee NIET doen! DOMME zet! de 800 blaast de koch er volledig uit. de koch word steeds minder waard, de 800 steeds meer. de 800 is imo veel lekkerder in tone dan de koch.

llahsraM
19 december 2006, 21:53
nee nee neee NIET doen! DOMME zet! de 800 blaast de koch er volledig uit. de koch word steeds minder waard, de 800 steeds meer. de 800 is imo veel lekkerder in tone dan de koch.

Oké bedankt voor de tip :)

jerome
19 december 2006, 22:13
Ik gebruik een Les paul met een Seymour Duncan Alnico II pro humbucker. Celestion G12-65s speakers. Er zitten 3 JJ ECC83's buisjes in en 4 JJ E34L buizen.

Ik heb JJ voorbuis in V1 en V2 geprobeerd.
Veel teveel hoog!! Wel mooi transparant geluid.

Nog mix geprobeerd met EH op V1 en JJ op V2
Vette sound!! Maar ik vind dan de bas te veel en te bonkerig en het geluid wordt killer en minder tranparant.

Ik heb nu Tung Sol buizen besteld.
Schijnen gelijkmatiger te zijn wat beteft bas/mid/hoog en mooi transparant en warm.
Wel minder heavy, maar een 2203 vind ik heavy genoeg.
Ik ben benieuwd!!

Hé lahsraM, wat voor cab/speakers gebruik je?

llahsraM
19 december 2006, 23:16
Ik heb JJ voorbuis in V1 en V2 geprobeerd.
Veel teveel hoog!! Wel mooi transparant geluid.

Nog mix geprobeerd met EH op V1 en JJ op V2
Vette sound!! Maar ik vind dan de bas te veel en te bonkerig en het geluid wordt killer en minder tranparant.

Ik heb nu Tung Sol buizen besteld.
Schijnen gelijkmatiger te zijn wat beteft bas/mid/hoog en mooi transparant en warm.
Wel minder heavy, maar een 2203 vind ik heavy genoeg.
Ik ben benieuwd!!

Hé lahsraM, wat voor cab/speakers gebruik je?

He Jerome! Ik gebruik 2 oude celestion G1265's speakers. Ik ben ook erg benieuwd hoe die Tung Sol buisjes klinken! Laat even wat horen als je ze heb getest!

Neals
19 december 2006, 23:50
De JCM 800 wordt misschien wel meer waard, en de koch minder, maar ik denk dat de Koch een pak betrouwbaarder is dan 'the holy grail'. Ga gewoon op je gevoel af. Moet zelf erbij vermelden dat Marshall's totaal niet mijn smaak heeft.

jerome
20 december 2006, 00:18
He Jerome! Ik gebruik 2 oude celestion G1265's speakers. Ik ben ook erg benieuwd hoe die Tung Sol buisjes klinken! Laat even wat horen als je ze heb getest!

Hoi lahsraM!,

Aan die cab ligt het volgens mij niet aan. Die 65 watters klinken echt wel lekker, redelijk clean en redelijk warm, best wel vet en zeker niet schreeuwerig of krasserig!
En ik ben niet de enige die dat vind! zie ook ander topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84717

Die JJ eindbuizen heb ik er ook in.
Die vind ik persoonlijk ook heerlijk klinken.
Vooral met de Haltron voorbuisjes die erin zaten en nu op zijn en helaas niet meer te krijgen zijn

Mss is er bij jouw top idd wel een modificatie aangebracht waardoor die zo snel scheurt? Mss is deze mod wel te verwijderen?
Mss eens vergelijken met de originele schema's of door een tech naar laten kijken?
In ieder geval vind ik persoonlijk die JJ voorbuizen niet fijn in een 2203.
Veel te veel hoog en te weinig ballen
Zo gauw ik die Tung Sol buisjes binnen heb en ermee gespeeld heb laat ik je mijn bevindingen nog ff aan je weten!

In ieder geval niet ruilen of wegdoen!
Dat geluid wat je zoekt is echt uit die 2203 te halen!