PDA

View Full Version : Ralph de Jongh



Aron Maiden
19 december 2006, 13:22
Hallo,
Wie kent ralph de jongh?,
ik zag em zondag bij ons in het dorp, een blues gitarist, en hij is echt briljant, teminste dat vind ik. als hij eens in de buurt komt is het zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!

Hij staat ook heel vaak in het voorprogamma van C+B! en hij staat zelf op de dvd van cuby!

Wie heeft em nog meer live gezien, en wat vonden jullie er van ?

farstreetblues
19 december 2006, 23:36
Hallo,
Wie kent ralph de jongh?,
ik zag em zondag bij ons in het dorp, een blues gitarist, en hij is echt briljant, teminste dat vind ik. als hij eens in de buurt komt is het zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!

Hij staat ook heel vaak in het voorprogamma van C+B! en hij staat zelf op de dvd van cuby!

Wie heeft em nog meer live gezien, en wat vonden jullie er van ?


Ralph is een goeie kennis van mij, ken hem al een tijdje van jamsessies die wij hier in de regio organiseren, waar regelmatig als gast komt, dus we hebben samen al paar keer het podium gedeeld. Geweldige muzikant, echt blues, op zijn manier. Ik geloof dat ik zelfs nog ergens wat minidisc-opnames heb van hem.

Strat uber alles
24 december 2006, 11:15
hij is erg goed in wat hij doet, zag hem
laatst in t voorprogramma van c+b , was vet!!!!!

Michel89
24 december 2006, 11:25
Heel toevallig heb ik hem een aantal weken geleden op een zondag in de oude veiling in Aalsmeer zien spelen. Die gast kan ook wel zingen zeg, goede stem. Vergeet dat ook niet want hij staat hier alleen genoemd als gitarist in je post. Toen hij daar speelde speelde hij wel helemaal solo en ik denk dat het met een band wel wat swingender was geweest.

Bouke
24 december 2006, 12:31
Ralph is een hele pure, ongepolijste bluesuitdrager, op z'n best in z'n eentje met een gitaar en een mic. Waanzinnige energie, erg gaaf. Mooie stem, beetje Mick Jagger en Elmore James door elkaar.

Hij deed ook mee met de grote prijs, singer songwriter, zat in de finale en maakte daar veel indruk, won helaas niet.

Talent!

Bouke

oaf
26 december 2006, 15:59
eerst dacht ik dat het oude delta blues was,.. maar het was gewoon een blanke gast die heel vet kan spelen!
best wel bijzonder moest ik zeggen!!

arjanb01
26 december 2006, 16:25
over blanke blues gesproken, die 'zwart' klinkt: check es ff de muziek van Cuban Heels, vooral de gitarist Rico is erg goed en komt uit Oldenzaal oorspronkelijk ! 4 mans formatie, waarin de mondharmonica vaak de boventoon voert !

oaf
27 december 2006, 11:18
over blanke blues gesproken, die 'zwart' klinkt: check es ff de muziek van Cuban Heels, vooral de gitarist Rico is erg goed en komt uit Oldenzaal oorspronkelijk ! 4 mans formatie, waarin de mondharmonica vaak de boventoon voert !

net ff gegoogled. klink goed, lekker rauw ook!!