PDA

View Full Version : Gibson/Epiphone... ik denk het niet.



Fenndangoband
19 december 2006, 13:01
Kijk eens naar volgend zoekertje...

http://www.2dehands.be/gibson-gitaar-17327672.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&rubriek=muz_instr&start=600

Waarschijnlijk een klootzak die kartonnen gitaar heeft gekocht en er een Gibson van wou maken :angry: ... de afzetter.

De foto van de gitaarkop is echt wel grappig.... :)

Ash ketchum
19 december 2006, 13:04
Gelukkig vraagt ie er niet zoveel voor.

X-Rated
19 december 2006, 18:32
Zeer weinig opgespeeld wegens ziekte...

Rofl, ja van die gitaar zeker :satisfie:

up-guitarman
20 december 2006, 09:04
Mja, 200€ voor een gibson kopietje, waar maak je je druk om ...
Als het een degelijk gitaartje is is het geen geld, het enige verkeerde is dat hij ze als gibson verkoopt...

habberdoedas
20 december 2006, 11:15
Jongens toch. Laat die gasten gewoon lekker knutselen want je hoeft echt geen kenner te zijn dat het hier om een nepper gaat. Je ziet aan de kop van de gitaar dat het een Ephifone is.

Kim Wilson
20 december 2006, 11:20
Jongens toch. Laat die gasten gewoon lekker knutselen want je hoeft echt geen kenner te zijn dat het hier om een nepper gaat. Je ziet aan de kop van de gitaar dat het een Ephifone is.
Ja, jij en ik wel, en 80% van dit forum ook. Maar een nieuwkomer op gitaargebied ziet dat niet. Die moet je het verschil nog uitleggen tussen een strat en een LP, die ziet echt niet dat het een Epi is.

Maar goed, het is ook al eerder gezegd, hij kost ook maar €200...

AgileGhost
20 december 2006, 11:23
Kijk voor de grap ook eens hoeveel er inmiddels op geboden is...

Fenndangoband
20 december 2006, 11:59
Jongens toch. Laat die gasten gewoon lekker knutselen want je hoeft echt geen kenner te zijn dat het hier om een nepper gaat. Je ziet aan de kop van de gitaar dat het een Ephifone is.
Op zich niets tegen knutselen... maak er mij ook niet druk in... maar stel ik speel halfjaartje gitaar... heb al gehoord van Gibson (wat dan voor jou het allerbeste lijkt... ) je ziet dit staan voor 200 euro en koopt die... wat uiteindelijk een grote ontgoocheling zal zijn (misschien jaren later).
Trouwens het gaat hier waarschijnlijk niet om een Epiphone... De cutaway in deze body gaat iets te scherp naar rechts... bij een Gibson / Epiphone Les Paul loopt de cutaway mooi gelijk mee naar binnen met de curve van de body.
De nek kan wel van een epiphone afkomstig zijn... ook al is het afdekplaatje van de trusrod weer van een ander merk afkomstig.
Ik vind dat deze man gewoon eerlijk moet zijn om onwetende beginners niet in de zak te zetten. Jij en ik zullen dit zien maar voor mijn buurjongentje van 14, die net beginnen spelen is, kunnen er zelf strat single coils in een Les Paul zitten...

zeppo
20 december 2006, 17:50
De cutaway in deze body gaat iets te scherp naar rechts... bij een Gibson / Epiphone Les Paul loopt de cutaway mooi gelijk mee naar binnen met de curve van de body.

Dat was ook het eerste wat mij opviel: ook ik twijfel dus of het een Epi is...

hendrix2
20 december 2006, 17:55
volgens mij zo een Keiper les paul model.
Tegenwoordig smijten ze die keiper gitaren echt naar je hoofd.

Die hebben zo een typisch bredere cut
voorbeeldje
http://img.2dehands.be/f/normal/17546984.jpg

AART
20 december 2006, 18:09
een zo'n element is meer waard dan die friggin gitaar als dat een keiper is.

rjong999
26 december 2006, 01:09
ziet er anders wel mooi uit.