PDA

View Full Version : Stat



guyon
19 december 2006, 00:18
Hee,
Ben al een tijdje op zoek naar een fender stratocaster. Wil graag een Amerikaanse (geen deluxe) met 3 single coils. Mijn budget ligt rond de 1200e. Heb zelf al het een en ander geprobeerd en was benieuwd wat jullie aanraden. Op internet las ik goede verhalen over de 60th anniversary gitaar. Heb m nog niet kunnen vinden dus was benieuwd of jullie ervaring met deze hadden.
gr,

grayfink
19 december 2006, 07:16
Eh.. zelf uitproberen?

Eko
19 december 2006, 07:32
Ik denk dat je hem overal kunt vinden voor deze prijs. Ga gewoon eens kijken bij een aantal winkels. Er zijn tal van uitvoeringen. Gebruikt vindt je ze ook bij bossen.

Luke-wannabe
19 december 2006, 13:30
Ga anders een voor 1200 e 2dehands kijken naar vintage reissue's. Hebben imo veel meer mojo dan die saaie american standards ofzo.

guyon
19 december 2006, 19:16
ja, dat zal idd wel, maar ben bang dat ik 2e hands te veel betaal voor die dingen. ook de echtheid van die dingen is wat me een beetje zorgen baart.

Tho
19 december 2006, 19:18
ja, dat zal idd wel, maar ben bang dat ik 2e hands te veel betaal voor die dingen. ook de echtheid van die dingen is wat me een beetje zorgen baart.

Waarom doet iedereen toch altijd alsof die dingen op grote schaal vervalst worden? Als je er een beetje verstand van hebt, en je hebt hem vast dan zie je het zo

jerome
19 december 2006, 19:26
Ik zou eerder voor 2e hands gaan.
Als een gitaar een paar jaar oud is en er zitten nergens scheuren in het hout en de hals is nog steeds goed zal dat zeer waarschijnlijk ook zo blijven.
En dat moet je met een nieuwe altijd maar afwachten...

Als je een 2e hands wil kopen is het wel verstandig om goed te kijken of er niet met het serienummer en het logo geknoeid is.
Met het serienummer kan je via internet ook het e.e.a. te weten komen over de de specs en het bouwjaar van de gitaar.

prs
19 december 2006, 20:18
Ik zou ook zeker een Haar strat eens vergelijken met een Amerikaanse stratocaster....wellicht niet helemaal wat je nu zoekt en waar je nu aan denkt, maar als je ze geprobeerd hebt zou je wel eens uitermate verrast kunnen zijn.

Luke-wannabe
20 december 2006, 01:09
Ik weet niet, maar de reissues worden tog niet vervalst? Zou wel erg dom zijn..