PDA

View Full Version : Roger Mayer Vision Page1 Fuzz



1959SLP
18 december 2006, 22:42
Ik zoek een fuzz voor zowel Page als Hendrix geluidjes. Nu ben ik op deze Roger Mayer Vision Page1 gestuit:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100016712/sid/!18121995/quelle/listen
Mijn gevoel zegt me dat dit kastje de job wel aankan maar heb em dus nog niet kunnen proberen. Weet iemand hier uit ervaring meer over? bvd.

Tristan
20 december 2006, 10:08
Geen idee, probeer Van De Haar eens...
Volgens mij vond ik hem op de clipjes van de Roger Mayer site wel ruk klinken, maar dat vond ik van veel van zijn pedalen op de clipjes...
Hij maakt ook wel goede pedalen, ik heb laatst de Voodoo Vibe Jr. getest en die was behoorlijk goed, veel betere dan de gewone Voodoo Vibe in ieder geval...

1959SLP
20 december 2006, 16:06
Hey Tristan,

Ben vanmorgen wat pedalen gaan checken bij de local. Het is de Roger Mayer Spitfire geworden. Erg lekkere fuzz en doet wat ik er van verlang. Enigste nadeel is de batterijvoeding maar dat fix ik wel.

Tristan
21 december 2006, 00:35
Ah, cool, volgens mij was dat ook een van de weinigen die wel lekker klonken op de clipjes (wat ik me er nog van kan herinneren)...
Gefeliciteerd in ieder geval en veel speelplezier! :)
Batterijvoeding kan je met de Pedal Power doen, daar heb je tegenwoordig van die verloopstukjes voor, misschien is dat wat?

1959SLP
21 december 2006, 09:42
Die clipjes zijn met een Fender amp gedaan. Met een overstuurde Marshall klinkt dat wel even anders.

Mitch
21 december 2006, 11:10
fuzz clipjes over een Fender ??? Nou ja, gelukkig ga jij het doen zoals het hoort ;)

Tristan
21 december 2006, 11:19
Die clipjes zijn met een Fender amp gedaan. Met een overstuurde Marshall klinkt dat wel even anders.

Ah, okee, op een gegeven moment dacht ik dat hij ze gewoon rechtstreeks had opgenomen ofzo, zo klonk het echt...
Dat is vast geen beste Fender amp geweest dan...

1959SLP
21 december 2006, 13:26
Drive staat op 0,5 (geeft sustain en feedback), Volume staat op 9 (boost de preamp van de Marshall), denk aan solo van Heartbreaker (LZ 2e elpee). Volumeknop gitaar (PRS) staat op 5. Ga ik hier overheen dan kom ik op Hendrix terrein, zeker met de strat.