PDA

View Full Version : "Waarom speel je solo/bas?"



ASK4MORE
18 december 2006, 22:42
Wat was bij jullie een factor om solo gitaar te gaan spelen of op een bass gitaar? Ik houdt me daar nog niet zoveel mee bezig maar vind het allebei ontzettend gaaf klinken en ben wel benieuwd naar jullie reden achter de keuzes! Als het topic al bestaat, verwijs me dan ff door aub!

P E A C E :hippie:

Pais
18 december 2006, 22:56
Bestaat er dan niets anders dan solo gitaar of bas? :(

vulvasonic
18 december 2006, 23:18
Ik wilde eigenlijk gaan bassen. Maar mijn ouders vonden dat ik les moest nemen en ze konden in die tijd gewoon geen basgitaardocenten vinden!
Bij iedere muziekschool werd eenvoudigweg gesteld dat als je gitaar leerde spelen, je ook kon bassen.

Ik kreeg dus een gitaar en ik ben gitaar gaan spelen.

GunMetalBlue
18 december 2006, 23:24
Ach, zielepoot. Althans zo klink je :P

Nooit meer zin gehad om te gaan bassen?


ot: ik koos voor gitaar omdat ik een basgitaar niet eens kende :D

Lennert
19 december 2006, 14:33
Ik koos voor gitaar omdat ik gewoon smoorverliefd ben op dat intrument, lijkt me duidelijk ;)

Kim Wilson
19 december 2006, 14:37
Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Keyboard, orgel, accordeon, drums, gitaar... En het enige wat ik redelijk kan, is gitaar en drums, dus daar ben ik een beetje in blijven hangen.

hoofd
19 december 2006, 15:39
Ik begon een punkband met wat vrienden en bij 't lootjes trekken over wie welk instrument zou spelen trok ik 't lootje met "gitaar" erop. Zodoende.

FruscianteFan
19 december 2006, 15:59
In eerste instantie wilde ik bas gaan spelen. Mijn broer raadde me aan om dan te beginnen met gitaar. Inmiddels heb ik wel een bas erbij.

Timotio
19 december 2006, 16:59
Ik heb eerst 5 jaar lang gedrumd, wat een gaaf instrument is, maar aangezien de lessen te eentonig werden heb ik het 4 jaar geleden weggelegd en drumstel 2 jaar geleden verkocht. Heb nog zitten twijfelen tussen bas of elektrisch, toch voor elekrtisch gegaan omdat je er zo veel mee kan. heerlijk scheuren, maar ook relaxed clean spelen. En een bas: dat komt vast nog wel een keer, eerst leren spelen

sjoerd5
19 december 2006, 17:33
ASK4More je hebt PM.

Luca P
22 december 2006, 16:08
Ik begon omdat een iemand een stukje "Smoke on the water" hoorde spelen. Ergens in 1978.
Toen ging bij mij de knop om. En wilde ik dat ook.
Wonder boven wonder ging het me nog goed af ook. Mijn huiswerk leed er wel onder maar ik kon wel gitaar spelen!
Mijn vader speelde altijd al gitaar maar dat sprak me toen weinig aan.
Nu pingelen we zo nu en dan samen.

j.augustus
23 december 2006, 17:44
Toen ik 11 was en mijn broertje 8 hebben wij een Stratocaster ,een Les Paul en een Rickenbacker gekocht.Wel,.... gekregen van onze vader.

Ik wilde eigenlijk BAS gaan spelen.Vond ik een mooier klinkend instrument.En de Rickenbacker was echt heel mooi.Ik vond gitaar een priegelig instrument.Ik hield ook niet zo van het gescheur(en nu doe ik bijna niet anders meer).

Ik had echter veel melodisch talent,en toen ik flamenco en klassiek ben gaan spelen ging het echt heel hard.

Mijn broer was meer ritmisch gericht.Ik vind hem nog steeds beter op een bas,maar het lijkt wel of iedereen leadgitaar moet spelen.Het gevolg is dat er niet genoeg ritmegitaristen zijn.