PDA

View Full Version : luxeprobleem, ibanez of carl martin delay



sunday violence
18 december 2006, 19:48
klein dilemma, ik kan niet kiezen tussen een ibanez ddl20 en een carl martin red repeat. Ik weet niet welke beter is, ze zijn nagenoeg even duur, 2dehands, ibanez 70, carl martin 75 euro. Heeft iemand ervaring met beide pedalen, een keer naast elkaar gelegd??. let me know! grtzz

up-guitarman
19 december 2006, 16:57
Ik ben ook die red repeat aan het overwegen, lekker delaypedaaltje !!!
Ibanez heb ik geen ervaring mee ...

intervine divention
19 december 2006, 18:36
Gezien de kwaliteit van de andere CM producten zou ik zeggen, ga voor de Red Repeat!

Mitch
20 december 2006, 00:42
Totaal verschillende bakkies. De DDL heeft een vrij strakke delay, bar weinig kleuring, de Red Repeat heeft meer de tone stack van de Delayla, dus duidelijk donkerder wordende delays.

De kwaliteit van de nieuwe Vintage serie van Carl Martin mag zich overigens eerst nog even bewijzen, zijn van een heel andere orde dan de 12V serie.

up-guitarman
20 december 2006, 09:07
De kwaliteit van de nieuwe Vintage serie van Carl Martin mag zich overigens eerst nog even bewijzen, zijn van een heel andere orde dan de 12V serie.

Mja, ik heb ze alledrie getest en betrouwbaarheid weet ik niet maar de tremolo en de delay klinken echt top !!! Die crunch zone of wat was het ook alweer is ook wel redelijk OK...

Mitch
20 december 2006, 10:43
Mij zal je ook niet horen klagen over de geluidskwaliteit, ik heb er meerdere gehad en de sound was altijd prima: geen ruis en een niet-te-filmen-zo-goede transparantie. Als je bij de chorus de regelaars op nul zette kon je echt niet horen of 't pedaal aanstond of niet, totaal geen toonverandering.
De betrouwbaarheid van bijv. de eerste serie 12V pedalen (te herkennen aan een iets grijzer lettertype) was slecht, er zaten erg veel problemen met de switch bij en het vervangen was lastig doordat -ie boardmounted was en er weinig speling was.
Het is natuurlijk wel zo dat je geneigd bent om een nieuwe serie van een merk met een goede reputatie op voorhand te vertrouwen, maar deze lijn wordt niet in de CM werkplaats zelf gemaakt (ik meen in Spanje).

Maar goed, on-topic: Red Repeat: mooi donkere klank in repeats mogelijk maar ook wat helderder door de toon-knop, de DDL is gewoon helder.

Lucluc
21 december 2006, 15:28
Ik heb slechte ervaringen met Carl Martin. Inderdaad al met schakelaars van de 12v versies en ik heb een Boost Kick gehad waar zo'n beetje vanalles mis mee was. Overigens nieuw gekocht.... Wat was dat ding slecht en slordig gebouwd! De printplaat was aan de randen afgebroken, ipv gezaagd of gesneden en dan op zo'n lompe manier dat er geen 9volt blokje meer in paste! En de adapteraansluiting accepteerde geen enkele adapter. Moest ik echt een andere aansluiting aan solderen. En dan die verschrikkelijke ruis als ie aanstond! Niet mee te spelen. En toen de schakelaar ook nog kapot ging, toen mocht ie terug naar de winkel.

henkr
21 december 2006, 17:43
Ik heb slechte ervaringen met Carl Martin. Inderdaad al met schakelaars van de 12v versies en ik heb een Boost Kick gehad waar zo'n beetje vanalles mis mee was. Overigens nieuw gekocht.... Wat was dat ding slecht en slordig gebouwd! De printplaat was aan de randen afgebroken, ipv gezaagd of gesneden en dan op zo'n lompe manier dat er geen 9volt blokje meer in paste! En de adapteraansluiting accepteerde geen enkele adapter. Moest ik echt een andere aansluiting aan solderen. En dan die verschrikkelijke ruis als ie aanstond! Niet mee te spelen. En toen de schakelaar ook nog kapot ging, toen mocht ie terug naar de winkel.

Wat hij zegt klopt.
Lees de reviews op Harmony Central er maar op na.

the feable
21 december 2006, 18:26
Mijn tip: Ga voor een mooie analoge delay (AD9 of EHX MM) of neem een tapdelay... DD6 bijvoorbeeld.