PDA

View Full Version : 2de hands prijzen...



Goose
18 december 2006, 17:25
He lui,

Heb een EBS UniChorus te koop staan voor minimaal een 140 euro (nieuwprijs ongeveer een 190 euro). Nu krijg ik een bod van 95 euro omdat die knakker altijd 50% van de nieuwprijs rekend..... Lijkt mij niet echt schappelijk voor een effect van een jaar oud nauwelijks gebruikt en echt zo goed als nieuw. Wat denken jullie daar over, is 50% altijd de standaard?????

Greets Lex.

Fuhgawz
18 december 2006, 18:16
Nee 50% is zeker niet de standaard. Er bestaat niet zoiets als een standaard voor dit soort dingen, aangezien sommige pedalen juist in waarde stijgen naarmate ze ouder worden en ook de staat waarin de pedalen verkeren en het feit of het doosje/boekje er nog bij is ook invloed heeft op de tweedehandswaarde.
De enige standaard die geldt op de tweehandsmarkt is de regel "Wat de gek er voor geeft". Zijn mensen bereid om 90% van de nieuwprijs te betalen is dat de waarde, zijn de mensen echter maar bereid om 30% te betalen is dat de waarde.
Als je de prijs te laag vind, moet je dus nog even wachten met verkopen. Wil je deze koper toch niet afschrikken kun je hem een mailtje sturen waarin je dit schrijft.

future2future
18 december 2006, 19:44
Wat ik altijd hoorde was de helft plus iets erbij

Rhythm Machine
18 december 2006, 19:50
De helft of de helft plus iets is gewoon belachelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid, de leeftijd en de staat is 20 à 30% minder dan de nieuwprijs redelijk, zowel voor de koper als de verkoper (nieuwprijs = werkelijk betaalde prijs, niet de adviesprijs). In het geval van die Unichorus lijkt 130 à 140 euro mij redelijk, maar dan moet hij wel in uitstekende staat zijn.

RM

jacky
18 december 2006, 19:57
Tja is ook zoiets als marktwerking als iedereen loopt te gillen dat pedaal zus en zo is te gek en t kost in de winkel 200 DAn is zelf 170 nog wel haalbaar

Ga je een behringer verkopen die nieuw 25 is kan je niet verwachten dat je er 20 voor terug krijgt .......of toch

Tja handel

Einzeln
18 december 2006, 20:14
Ligt ook aan de prijs wat het pedaal nu zou kosten.

Lucluc
18 december 2006, 22:13
Ik vind 70% van de nieuwwaarde redelijk. En dan niet wat JIJ ervoor betaald hebt, maar van de goedkoopste prijs die bekend is.

interessander
18 december 2006, 22:36
Tja dat is dan jammer voor de mensen die een H&K warp factor voor de volle mep hebben gekocht en hem nu kwijt willen, in duitsland kon je hem voor 20 euro halen.

Dirk_Hendrik
21 december 2006, 13:45
effe deze nog omhoog.

Over die 2e handsprijzen kun je eindeloze discussie hebben. Wat dat betreft vind ik die 70% op de manier van LucLuc nog de mooiste.

Wat me wel veel opvalt is dat mensen eindeloos blijven MP leuren met een effect waardoor je niet anders kunt concluderen dan dat de prijs die ze in het hoofd hebben te hoog is. Neem bv die knul uit terneuzen die al maanden leurt met een Boston EQ en Flanger voor 120 euroballen terwijl boston toch echt budget van het budgetspul was en bepaald geen reputatie als "goed" heeft opgebouwd. Idem voor sander in de post hierboven die nou al weken met z'n flanger loopt te leuren.


Als je een vlotte verkoop wilt maken moet je zorgen dat je koper ook het gevoel van een goede deal heeft.

interessander
21 december 2006, 13:52
Ik merk inderdaad dat er weinig interesse is voor mn flanger, toppunt vond ik zelf trouwens dat ibanez multieffect voor 175 euro die maar op marktplaats bleef staan. Ach ja, ik wacht wel totdat mensen de kerstbonus binnenhebben ;)

AART
21 december 2006, 13:58
De helft of de helft plus iets is gewoon belachelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid, de leeftijd en de staat is 20 à 30% minder dan de nieuwprijs redelijk, zowel voor de koper als de verkoper (nieuwprijs = werkelijk betaalde prijs, niet de adviesprijs). In het geval van die Unichorus lijkt 130 à 140 euro mij redelijk, maar dan moet hij wel in uitstekende staat zijn.

RM

Dat is way te veel.

Net zoals van die mensen die zo 2000 vragen voor een amp die nieuw 2200 is....

Dan moet je niet zeuren, maar dat krijg je er niet voor.
60% a 65% van de nieuwprijs, dat is meestal hoe het op MP gaat.
Voor heel gewilde dingen soms 70%.

interessander
21 december 2006, 14:03
Maar wat rekent een muziekzaak dan? Want die gooien er nog weer wat bovenop..

Kim Wilson
21 december 2006, 14:05
Maar wat rekent een muziekzaak dan? Want die gooien er nog weer wat bovenop..
Ja, maar die geven ook garantie en advies.

interessander
21 december 2006, 14:10
Dat snap ik, maar ik ben benieuwd of die ook een bepaald percentage hanteren of dat dat meer afhangt van de kennis die bij de betreffende medewerker aanwezig is?

henkr
21 december 2006, 17:38
Zeventig procent vragen of tweederde van de aanschafprijs bieden en zien
waar je het eens wordt. Dit is en blijft ouderwets loven en bieden; handjeklap dus.

BartL
21 december 2006, 21:07
Het idee dat ik heb is dat het vooral ligt aan hoeveel het pedaal voorkomt. Verkoop je een strobo stomp tweedehands, krijg je er zeker 85% voor. Verkoop je een Boss equalizer, dan mag je blij zijn met 50-60%.

Verkoop je producten met een goede naam (bogner cabinet bijvoorbeeld, fulltone pedalen of PRS gitaren), dan zit je ook makkelijk boven de 75% Mij valt ook op dat 1x12" cabinetjes van bijvoorbeeld Bogner, Engl etc. erg in de smaak vallen.

Toch maar eens een marktonderzoekje gaan doen :)

Speeddemon
27 december 2006, 15:42
Dit is nou een VERKEERDE 2e hands prijs:

Ibanez CP-9 Compressor op Ebay (http://cgi.ebay.nl/IBANEZ-Cp9-cp-9-Guitar-Compressor-Vintage-Made-in-JAPAN_W0QQitemZ270072254574QQihZ017QQcategoryZ1803 9QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem).

:stop:

Rutger
27 december 2006, 15:57
en dit (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/67094517-maxon-rotary-phaser-ph-350.html) ook

scheelt E5,- met de nieuwprijs :roll:
(aangegeven nieuwprijs klopt niet)

Unicron
27 december 2006, 16:00
Het hangt ook van hypes (MIJ Ibanez) en van de periode in het jaar af, in de zomer vang je meestal gewoon minder voor je spullen....

robostrat
27 december 2006, 16:05
voor de goede orde wil ik nog even vermelden dat van zakelijk (winkel) verkochte spullen, nieuw of tweede hands 19% BTW afgedragen moet worden....

dat geld voor particulieren uiteraard niet ;)

Rutger
27 december 2006, 16:08
maar die zit ook al inbegrepen bij de nieuwprijs, right?

dus 30% van de nieuwprijs eraf, btw erbij op... komt op t zelfde neer lijkt me... een winkel zal er dan netto alleen minder aan overhouden

Kim Wilson
28 december 2006, 17:59
voor de goede orde wil ik nog even vermelden dat van zakelijk (winkel) verkochte spullen, nieuw of tweede hands 19% BTW afgedragen moet worden....

dat geld voor particulieren uiteraard niet ;)
Wat wil je hiermee zeggen?

Helter Skelter
28 december 2006, 18:02
Wat wil je hiermee zeggen?

dat je beter je spullen particulier kan verkopen dan in te ruilen bij een winkel...

Kim Wilson
28 december 2006, 18:04
Ah, oke. :)

Speeddemon
28 december 2006, 18:40
Het hangt ook van hypes (MIJ Ibanez) en van de periode in het jaar af, in de zomer vang je meestal gewoon minder voor je spullen....
Tuurlijk, maar een Ibanez CP9 wordt meestal voor tussen de 50 en 80 euro verkocht, en mocht ie mint-in-box zijn (wat bij de oude 9-serie echt een zeldzaamheid is, aangezien die doosjes niks voorstellen en 999 van de 1000 x worden weggegooid), dan mag ie MISSCHIEN voor 100-110 euro weg, maar een Buy It Now van 200 euro voor CP9, HELL NO! :stop:

Goose
29 december 2006, 00:11
He lui,

Ik heb de EBS verkocht voor een bedrag van 140 euro. Vond dat wel ok. Kan nu weer leuke nieuwe dingen kopen. Wat mij verbaast is dat er zoveel waarde gehecht wordt aan of er wel of niet het doosje erbij zit....... Ik dacht immers dat het om het effect ging en niet de verpakking.... Zeker collecters waarde ofzo, maar bij nieuwe effecten??????

Kaboemba
29 december 2006, 09:18
Als er nog originele dozen of handleidingen bij zitten dan heeft men over het algemeen het idee dat er zorgvuldig mee om is gegaan. Vaak is dat ook zo, ik had een tijd terug een gp-16 op de kop getikt waar zelfs de originele doos nog bij zat, het ding was dan ook als nieuw.

Over sommige dingen blijf ik me wel verbazen, zoals b.v. een G-major die nieuw tegen de 400 euro kost heb je nog garantie ook. Die dingen deden 2ehands nog 350 euro :???: je ziet nu dat ze dat ook niet meer halen, bij 250 stopt het wel.

Rutger
29 december 2006, 09:56
dat doosje en de handleiding heeft ook met collectorswaarde te maken idd. wat nu nieuw is, is over 25 jaar misschien wel vintage... not my cup of tea, maar sommigen hechten er waarde aan

en idd, het idee dat het doosje en de handleiding erbij zitten, geeft wel een idee van zorgvuldigheid. ik zie het meer als een extra service, t is leuk als het erbij zit. ik bewaar het zelf ook omdat het gewoon netjes is als je het weer in de verpakking kan verkopen

The_W85
29 december 2006, 09:57
Dit is ook wel een handige site, kun je zien wat erg in trek is en wat ongeveer de waarde van het effect 2e hands is.

www.prepal.com (http://www.prepal.com/)

Rutger
29 december 2006, 10:00
handige site :)

helaas nog niet volledig, ik kan de helft van wat ik zoek niet vinden, maar dat zal met de tijd wel komen

zjanke
29 december 2006, 10:29
Alleen jammer dat ze deze site al twee jaar niet meer bijhouden, was voor mij ook altijd een prettige graadmeter. Check de datum maar http://www.prepal.com/stats.htm

Jorikjet
29 december 2006, 11:59
2/3 van de prijs vind ik altijd redelijk