PDA

View Full Version : Living Colour



Nellyrocks
18 december 2006, 14:43
Zaterdag ben ik naar Living Colour geweest in het Patronaat in Haarlem. Ik ken de band al een jaar of 15 maar ik had ze nog nooit gezien. Op een beetje rommelig begin na kan ik alleen maar zeggen. F#cking impressive!!!!!!!!! What the Fuck.

Het kwam allemaal redelijk routineus over en Vernon Reid heeft niet een gitaargeluid waar ik voor zou kiezen maar dat deed niets af aan het spel.

Wie is er ook bij geweest? Ben benieuwd wat je er van vond.
Ik weet ook niet of ze verder nog in NL spelen maar als dat zo is, is het echt de moeite waard.

savecracker85
18 december 2006, 16:28
ik heb ze afgelopen zomer op het sziget festival in Hongarije gezien, was wel tof en leuk om een keer gezien te hebben.. Zat nog te twijfelen om ook naar het patro te gaan, maar uiteindelijk niet geweest..
Band was op sziget ook flink opdreef, ben alleen nooit echt zoŽn fan geweest van die 80ties sound

Wouter J
18 december 2006, 17:56
"80's sound" is toch wel het allerlaatste wat ik met Living Colour associeer. Waar jij waarschijnlijk aan denkt is de gladde productie van de albums van Living Colour maar dat is juist ook wat die band zo goed maakt, ze zijn er eerlijk in dat ze de studio ten volste gebruiken om er trucjes mee uit te halen EN ze zijn goed genoeg om de trucjes ook live uit te kunnen voeren.

Ik heb ze in 2001 op Bospop gezien en het was fantastisch Corey Glover is zo'n ondergewaardeerde zanger, waarom die kerel geen super ster is is een zeer groot raadsel.

Wat ik vet vindt aan het gitaarwerk van Vernon Reid is dat hij heel technisch is maar tegelijkertijd ook zo'n "schijt aan alles" houding heeft, het is niet moeilijk te zien waar Tom Morrello het vandaan heeft. De meeste rock gitaristen zijn traditionalisten in hun set up: Marshall, een of twee pedalen en een vintage fender of een Vintage Gibson. Niet zo met Reid, die speelt Hamers met EMG elementen door een enorme berg effect apparaten, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

niekb
18 december 2006, 18:16
Living Colour is cool, heb ooit t licht voor ze mogen doen.

new deep
18 december 2006, 18:42
Ja was een memorabel optreden met Corey die ook nog even het publiek indook;

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01745.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01705.jpg

Eerst vond ik het nog een beetje matjes vergeleken met de laatste keer in Paradiso met die King's X-dude als gastzanger. Toen vond ik de band meer knallen (ter compensatie van de (relatief) mindere zang, wellicht) en meer plezier en eenheid uitstralen.

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01730.jpg

De 2e helft van het optreden was weer als vanouds en verheffend, alhoewel ik het nieuwe Patronaat trouwens niet vond uitblinken in sfeer die avond.
Het spelen van de Hendrix nummers "Power of Love"(als start) en "Crosstown Traffic" (praktisch als afsluiter) was ook super!!

De band was uiteindelijk gewoon weer zuigend, zompig, groovy, pompend en strak als een spreekwoordelijke tiet!


Verder was Vernon Reid zeer goed op dreef en vond ik de sound op zijn Crate set misschien wel beter dan op de peavey jsx top laatst in Paradiso.

steph
20 december 2006, 13:54
Als ik ooit op aarde terugkom, wil ik de stem van Corey hebben, wat is die gast verschrikkelijk goed!

Ben overigens niet naar het concert geweest.

Hell's Engl
30 december 2006, 23:08
Heb ze vorig jaar in 013 gezien... Wel veel hightech spul op 't podium (laptops, sampler e.d.). Was wel blij dat Corey erbij was ,alhoewel hij niet veel zei.(Hij speelt in Jesus ChristSuperstar... vandaar dat hij er niet altijd bij is...) Man wat heeft die vent 'n stem!!
Hij had 'n knal-oranje overall aan en leek als twee druppels water op Deff Rhymes.....

Ben wel blij dat ik deze ge-organiseerde chaos live heb mogen zien...