PDA

View Full Version : Verschillende versies Gibson Lucille



paulbekkers
18 december 2006, 13:34
Onduidelijkheid alom!

Ik kom er met googlen en het raadplegen van Gibson.com niet echt uit.

De standaard Lucille (die nu nog geproduceerd wordt) heeft block-inleg:
http://www.worldblues.com/bbking/prairie/images/gibson.jpg

Nu ken ik er 1 die geen block-inleg heeft, maar in het fretboard ingelegd "B.B. King" heeft:
http://www.memphisflyer.com/binary/8c78b608/kin2-011.jpg

Heeft iemand enig idee wanneer, waar en onder wat voor naam deze lucille geproduceerd is? Eventuele info-sites waar dit gevonden is zijn zeer welkom.

Kim Wilson
18 december 2006, 13:42
Is dat niet toevallig een eenmalig, custom built exemplaar?

koennie
18 december 2006, 14:04
Is dat niet toevallig een eenmalig, custom built exemplaar?

hehe zou je denken?

paulbekkers
18 december 2006, 14:05
Is dat niet toevallig een eenmalig, custom built exemplaar?

Dat zou natuurlijk kunnen, maar is er dan een manier om daar meer info over te krijgen?

Kim Wilson
18 december 2006, 14:09
Dat zou natuurlijk kunnen, maar is er dan een manier om daar meer info over te krijgen?
Kweenie. Bel BB eens, misschien dat die er meer over kan vertellen...

sregor
18 december 2006, 14:10
Ik weet het ook allemaal niet, maar zou je niet via het serie nummer er achter kunnen komen?

paulbekkers
18 december 2006, 14:22
Ik weet het ook allemaal niet, maar zou je niet via het serie nummer er achter kunnen komen?

Met het serienummer kom ik erachter wanneer hij is gebouwd, maar dan vind ik nog steeds niet wat voor speciale versie het is.

www.gbase.com heeft geen enkele lucille met die inlay en op de gibson.com site is geen plek te vinden waar ook maar een foto van deze versie staat.

vulvasonic
18 december 2006, 15:02
Er zijn nog meer versies van Lucille (of hoe heet dat ding?) geweest.
Kijk gewoon even op de Gibson site, daar kun je nog wel het een en ander vinden. Er is ook nog een heel sobere uitvoering geweest. Een gewone ES 335, maar dan zonder F-gaten.

nopster
18 december 2006, 15:21
Kweenie. Bel BB eens, misschien dat die er meer over kan vertellen...

Ik kan hem niet bereiken. Weet jij soms of hij een nieuw nr heeft? Pm me anders. ;)

paulbekkers
18 december 2006, 16:06
Er zijn nog meer versies van Lucille (of hoe heet dat ding?) geweest.
Kijk gewoon even op de Gibson site, daar kun je nog wel het een en ander vinden. Er is ook nog een heel sobere uitvoering geweest. Een gewone ES 335, maar dan zonder F-gaten.

Yep, er zijn verschillende versies te vinden, maar ik kan NERGENS die versie met die naam-inlay vinden.
Inmiddels al een mail naar Gibson gestuurd, maar vrees dat antwoord wel even kan duren.

Snaar'n Bennie
18 december 2006, 16:38
Bij Huigens in Hengelo stond altijd een Lucille met 'BB KING' inleg. Bel hun anders even. Strakke gitaar hoor!

Squier4ever
18 december 2006, 17:22
er is recentelijk ook de 80-anniversary Lucille uitgebracht, de meest kitsche Lucille ever IMO

paulbekkers
18 december 2006, 17:48
Bij Huigens in Hengelo stond altijd een Lucille met 'BB KING' inleg. Bel hun anders even. Strakke gitaar hoor!

Volgens mij is dat inmiddels een jaar geleden, want de vader van mijn vriendin heeft die nu dus. Huigens schijnt hem al eens benaderd te hebben of hij hem niet terug wilde verkopen aan hen.

Verder:
Die 80th anniversary gitaar is het niet. En inderdaad, die is OERlelijk.