PDA

View Full Version : Tube Screamer TS9DX



combo
18 december 2006, 01:25
Heeft er iemand een TS9DX al eens getest ?

Wat haal je eruit ?

Zou je met dit overdrive pedaal genoeg punch kunnen halen om bijvoorbeeld metallica te spelen ?

Ash ketchum
18 december 2006, 10:12
UTFS achtige opmerkingen mag je voor je houden. Voegt niets to dus dan kun je net zo goed je mod houden. Verder werkte je link ook nog eens niet.

combo
18 december 2006, 22:47
???????????????????????,

Tristan
18 december 2006, 23:09
Euh, nou, euh...
Ja, euh, ik heb er eentje gehad, was wel een okee ding...
De + modus vond ik zelf het lekkerste klinken, iets meer power en transparantie dan de gewone TS9 setting, de andere settings geven vooral nog een bak meer volume en laag, vond ik niet zo heel handig...
Met de gain max en op de hot en turbo settings kon ik er wel een soort van Metal achtige sound mee maken, maar dat was wel een beetje ongedefinieerd naar mijn idee...
Er zijn wel gasten (Keeley, Analogman) te zijn die die dingen modden en dan schijnen ze heel veelzijdig te zijn...
Geen slecht ding in ieder geval, probeer er eens eentje zou ik zeggen, ik vind ze tegenwoordig aan nieuwprijs wel een beetje duur voor wat je krijgt...
Met een gewone TS9 en een goede crunchende amp zoals een Marshall JCM800 kan je wel goede Metal sounds maken i.m.o...
Het hangt er wel vanaf wat je zoekt natuurlijk, als je die moderne sound (bijvoorbeeld Meshuggah ofzo) zoekt, dan zit dat er denk ik niet in, dan kan je beter een Barber Direct Drive kopen denk ik...

farstreetblues
19 december 2006, 00:41
Heb hem ook, in combinatie met een Boss DS-1. De ts-9 staat dan gewoon altijd aan, voor meer power trap ik de ds-1 in. Alles meestal over het cleane kanaal van mijn fender hotrod 4 x10. Af en toe gebruik ik de + stand, maar de andere standen doen mij niet veel.

rocker_71
19 december 2006, 11:49
Euh, nou, euh...
Ja, euh, ik heb er eentje gehad, was wel een okee ding...


Ja klopt, en nu heb ik hem van je. :) ben er nog steeds blij mee; gebruik hem in de oefenruimte om de solo's wat te boosten.

On topic: met de zoekfunctie vind je ook wel wat andere draadjes.
Oh ja, de analogman (http://www.analogman.com/ts9dx.htm)heeft een heel mooi artikel over de hele tubescreamer familie. Erg interessant om te lezen.

Edit: HIER (http://www.musiciansfriend.com/product/Ibanez-TS9DX-Turbo-Tube-Screamer-Effects-Pedal?sku=150285)staan nog wat geluidfragmentjes. Dat zegt vaak meer dan 1000 woorden.

Tristan
20 december 2006, 10:05
Dat is mooi, het is zeker een okee ding...
Er staan inderdaad hele verhalen op die analogman site, wel grappig om te lezen...
Mijn reactie van euh enzo, was meer gericht op dat UTFS gebeuren... :)

rocker_71
20 december 2006, 11:58
On topic: met de zoekfunctie vind je ook wel wat andere draadjes.


Sorry, ik snap nu pas wat UTFS betekent...:cooler:

Tristan
20 december 2006, 12:44
Ja, dat duurde bij mij ook eerst tien jaar... :D
Gezeik ook altijd...

combo
31 december 2006, 15:16
pedaal aangekregen,

rockt idd

Vonk
31 december 2006, 15:35
Dus nu kun je antwoord geven op je eigen vraag bovenaan. Zo krijgen mensen, met dezelfde vraag en de zoekfunctie gebruiken, ook echt antwoord.

Dat voorkomt weer "UTFS" opmerkingen, en een vraag die voor de zoveelste keer wordt gesteld :hippie: