PDA

View Full Version : wat is dit voor techniek?



squiertele
18 december 2006, 01:17
Ik zag op youtube een filmpje van Slither van Velvet Revolver op Live8.

http://www.youtube.com/watch?v=Lvry2pbBEZY

Weet iemand wat voor techniek Dave Kushner (die gozer met die muts) gebruikt bij het intro. Het lijkt of hij met zijn ene hand de snaren aanslaat en zijn andere hand op de snaren houd en ook nog aan zijn tone knop draait, klopt dat?

(Ik weet niet of je het wel een techniek kan noemen maar ik kon geen ander woord vinden ervoor :))

Lennert
19 december 2006, 22:37
Hij slaat niet aan, hij schraapt er eerder overheen, en ondertussen draait ie continu z'n volumeknop (n stukje) open en dicht. Combinatie van pickscrapes en "violining" dus ;) Denk ik dan.. kan er niks anders van maken.

-=JEROEN=-
20 december 2006, 01:40
volgens mij gebruikt hij zn linkerhand om een soort van flageo's te créeren en met zn rechterhand schrapt hij de zijkant van zn plectrum langs de snaren

zang lijkt trouwens verdomt veel op Stone Temple Pilots

mvanroermund
20 december 2006, 09:09
Dat zou kunnen, aangezien het de ex-zanger van de stone temple pilots is!


:rockon:

Lennert
20 december 2006, 14:21
volgens mij gebruikt hij zn linkerhand om een soort van flageo's te créeren

Ik denk het niet, afgezien van het feit dat het erg moeilijk is flageoletjes te creëren met zoiets lomps als je handpalm, zou je er niks van horen als je alleen maar over de snaren schraapt, het schrapen zal het effect van de flageoletjes compleet teniet doen. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij met die hand de snaren gedeeltelijk afdempt om ongewenste feedback van de overige snaren te voorkomen.

-=JEROEN=-
20 december 2006, 14:29
een beetje distortion doet soms wonderen, lennert


Dat zou kunnen, aangezien het de ex-zanger van de stone temple pilots is!
aha vandaar :listen: