PDA

View Full Version : Wat moet het worden



JTB
17 december 2006, 23:22
Na begin dit jaar al mijn gitaren en versterker verkocht te hebben, begint het toch weer enigszins te kriebelen. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken wat de volgende set zou moeten worden. Het gaat sowieso tweedehands worden, gezien de prijs en budget. Qua versterker wordt het sowieso buizen en sowieso een losse top met kast. Totale budget om en nabij de 2000 euro (zit nog wel een beetje rek in maar beperkt). Ik dacht dit zo ongeveer door midden te hakken. Dan kom ik op een 1000 euro voor een top + kast.

Ik was altijd erg gecharmeerd van de sound van Marshall en dan meer specifiek de JCM800. De eisen die ik heb aan een "nieuwe" versteker is dat hij:
-minimaal buizen moet zijn
-minimaal losse top+kast
-minimaal 2 kanalen dmv footswitch

Nu heb ik me al heel lang niet meer beziggehouden met welke versterkers goed zijn en welke niet, dus ik hoopte op wat ideeën van jullie kant, ik ben niet merkgebonden. Het zal een versterker moeten worden die een goede crunch+distortion heeft (ben geen echte fan van een los pedaal als distortion) en er moet een acceptabel-goed clean geluid uit te persen zijn.

Baker
17 december 2006, 23:37
Na begin dit jaar al mijn gitaren en versterker verkocht te hebben, begint het toch weer enigszins te kriebelen. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken wat de volgende set zou moeten worden. Het gaat sowieso tweedehands worden, gezien de prijs en budget. Qua versterker wordt het sowieso buizen en sowieso een losse top met kast. Totale budget om en nabij de 2000 euro (zit nog wel een beetje rek in maar beperkt). Ik dacht dit zo ongeveer door midden te hakken. Dan kom ik op een 1000 euro voor een top + kast.

Ik was altijd erg gecharmeerd van de sound van Marshall en dan meer specifiek de JCM800. De eisen die ik heb aan een "nieuwe" versteker is dat hij:
-minimaal buizen moet zijn
-minimaal losse top+kast
-minimaal 2 kanalen dmv footswitch

Nu heb ik me al heel lang niet meer beziggehouden met welke versterkers goed zijn en welke niet, dus ik hoopte op wat ideeën van jullie kant, ik ben niet merkgebonden. Het zal een versterker moeten worden die een goede crunch+distortion heeft (ben geen echte fan van een los pedaal als distortion) en er moet een acceptabel-goed clean geluid uit te persen zijn.

koch multitone top + kast,
you'll love or you'll hate it

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=71371

kastje er bij en klaar

JTB
17 december 2006, 23:55
bedankt voor de tip, daar ga ik morgen eens over bijlezen. Heb 1 keer een koch gehoord, en die was errug ok.

edit: ik zie net dat hier geen kabinet bij zit, dan gaat het weer een beetje te duur worden.

a darker shade of grey
18 december 2006, 09:04
Wat voor muziek speel je? Ik lees dat je van crunch/distortion uit de versterker zelf houdt, dus ik gok maar op rock/hardrock...

Dan zou ik tweedehands LP zeggen plus een marshall JCM800 aangezien je daarvan houdt :P

Rormo
18 december 2006, 10:32
Marhsall DSL. IS de moderne broer van de JCM 800. Maar je zou natuurlijk ook gewoon een tweede hands JCM 800 op kunnen pikken ergens. Dat is goedkoper.

JTB
18 december 2006, 10:35
Ja jcm 800 vond ik wel heel erg lekker klinken idd, ik zal ook eens kijken naar de dsl. Wat bedoel je met een LP? Les Paul?

peppie
18 december 2006, 11:19
Ja jcm 800 vond ik wel heel erg lekker klinken idd, ik zal ook eens kijken naar de dsl. Wat bedoel je met een LP? Les Paul?

Zeer grote kans dat LP les paul is ja :soul:

JTB
18 december 2006, 11:23
Liever Les Paul dan bijvoorbeeld ESP of de Catalyst Pantherra? Ik vind de gibsons altijd ietsje wollig.

Squier4ever
18 december 2006, 11:46
LP + plexi = GOD

JTB
18 december 2006, 11:51
haha, ik merk dat ik er enige tijd uit heb gelegen, wat is plexi?

AART
18 december 2006, 11:57
Marshall Superlead met plexi frontje dacht ik.

Squier4ever
18 december 2006, 18:48
Marshall 1959 SuperLead plexi idd....
geen master, 100 watt en gaan :D:o

zjanke
18 december 2006, 19:00
Waarom zoek je geen JCM800 als je daar van gecharmeerd bent? met een 2x12 en wat zoekwerk moet dat lukken voor 1000 euro.



of je moet mij een mailtje sturen

JTB
18 december 2006, 19:13
Dat is ook de bedoeling, ik wil ook even kijken of ik dit weekend ergens in de buuurt een dsl kan beluisteren. Maar ik ga sowieso eerst maar een gitaar aanschaffen, maar welke daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik hoor alleen les paul studio en die ken ik, maar daar twijfel ik nog heeeeel erg over.

Rormo
18 december 2006, 19:21
Als je een les paul koopt, zou ik geen studio kopen. Ga voor een Classic, wel ietsjes duurder, maar wel gelijk een heel stuk beter. Maar ja, het moet wel binnen je budget passen. Anders zou ik toch iets anders kopen dan een LP.

JTB
18 december 2006, 19:25
wat denken jullie van de esp's en de catalyst die ik voorstel in het electrisch gitaren topic? (volgens mij leest daar niemand, haha) Ben zelf toch nog steeds aan het twijfelen om een verterker uit te stellen en een PRS te kopen, maja de eeuwige twijfel.

Punt
18 december 2006, 19:26
Als je wat extra te besteden hebt: Bogner Shiva.

JTB
18 december 2006, 19:30
Als je wat extra te besteden hebt: Bogner Shiva.

haha, jij hebt mijn budget wat erg ruim genomen geloof ik.

Baker
25 december 2006, 00:17
Als je een les paul koopt, zou ik geen studio kopen. Ga voor een Classic, wel ietsjes duurder, maar wel gelijk een heel stuk beter.

Wat is er dan zo heel veel beter aan?
In mijn beleving is een standard of een classic alleen maar "mooier"

Punt
25 december 2006, 00:54
Wat is er dan zo heel veel beter aan?
In mijn beleving is een standard of een classic alleen maar "mooier"

Ik ben van een Studio naar een Classic gegaan en daarna naar een Customshop LP en ik vond iedere stap een hele verbetering.

Probeer het uit, als je het verschil niet merkt koop je gewoon een studio.

Rormo
25 december 2006, 14:05
Wat is er dan zo heel veel beter aan?
In mijn beleving is een standard of een classic alleen maar "mooier"

Ik heb net zoiets als wat Punt zegt. Zodra je een Classic aanraakt blijkt dat die Studio nog helemaal niet zo goed is.

Michael AE
25 december 2006, 14:13
Zo cru kun je het niet stellen vind ik. Er zullen vast Studios zijn die beter zijn dan bepaalde Classics. Bij gitaren is het te exemplarisch om te zeggen: "Type A is beter dan type B." (Behalve dan als je het gaat hebben over het verschil tussen gitaren uit de CS en die uit de fabriek.)

Baker
25 december 2006, 14:35
Zo cru kun je het niet stellen vind ik. Er zullen vast Studios zijn die beter zijn dan bepaalde Classics. Bij gitaren is het te exemplarisch om te zeggen: "Type A is beter dan type B." (Behalve dan als je het gaat hebben over het verschil tussen gitaren uit de CS en die uit de fabriek.)

Juist zo zie ik het ook.

Ik heb het idee dat een standard nogal eens overschat wordt ten opzichte van een studio. (cq een studio onderschat) Technisch verschillen ze namelijk minder dan het prijsverschil doet vermoeden.

Helter Skelter
25 december 2006, 15:35
Wat is er dan zo heel veel beter aan?
In mijn beleving is een standard of een classic alleen maar "mooier"

er zit soundwise wel veel verschil tussen een 'Standard' en een 'Classic' en dat komt met name door de PU's: LP Classics hebben andere elementen wat heel bepalend is voor het geluid. De high output keramische 500T en de 496R elementen van de classics zijn namelijk totaal anders dan b.v. de burstbuckers van de Standards of de alnico's 490/498 van de Studio's

Je vind de 500T of geweldig of helemaal niks, ik hoor bij de laatste categorie

Baker
26 december 2006, 11:16
er zit soundwise wel veel verschil tussen een 'Standard' en een 'Classic' en dat komt met name door de PU's: LP Classics hebben andere elementen wat heel bepalend is voor het geluid. De high output keramische 500T en de 496R elementen van de classics zijn namelijk totaal anders dan b.v. de burstbuckers van de Standards of de alnico's 490/498 van de Studio's

Je vind de 500T of geweldig of helemaal niks, ik hoor bij de laatste categorie

Je bevestigt precies wat ik zeg:
Een classic is anders, maar niet perse heel veel beter dan een studio.
Maar je hebt gelijk, ik zei: alleen maar mooier. Dat is niet het goede woord, want een standard is wel degelijk anders.

Het is wel een beetje off topic aan het raken zo.....