PDA

View Full Version : Squier opknappen?



b_240
17 december 2006, 23:17
Ik kan 2e hands makkelijk aan squiers komen.
Is het interessant een oude squier te kopen om dan op te knappen?
Ik denk dan aan het kuisen, vervangen of modificeren van de elektronica en desnoods het vervangen van de hals en pickups (als ik geld teveel heb ;)).

Het zit em vooral in het feit dat body's al minimum 200 euro kosten en dat ik voor die prijs (of zelfs minder) al een volledige squier heb die ik dan in de loop der jaren volledig kan ombouwen tot mijn eigen gitaar waarop ik ondertussen nog kan spelen.
Eigenlijk komt mijn vraag er dus indirect op neer ofdat de body's van die squiers van genoeg kwaliteit zijn?

En hoeveel zou een oude squier strat waard zijn? In de winkel waar ik ze wil kopen staan ze allemaal rond de 190euro maar dat lijkt me wat veel (ik zou er wat willen afdingen, vooral omdat ze niet allen in perfecte staat zijn).

PS: Ik ben bassist maar wil een blues gitaartje waar ik ook wat aan kan sleutelen

Squier4ever
18 december 2006, 09:14
de meeste oudere squiers (min. 5 jaar) zijn wel oke qua kwaliteit. ook geldt over het algemeen: hoe ouder hoe beter. de nieuwen zijn niet zo goed (vooral de Affinity :o:o). mijn tip is om vooral veel te testen, zijn leuke gitaren om te upgraden en verder te verbouwen.
190 is toch een vrij algemene prijs en voor een goeie mag je dat ook zeker wel verwachten qua prijs... Standards gaan nieuw voor 220-250€
190 heb je een nieuwe affinity voor, die je als ik jou was maar heel ver links zou laten liggen.

heb zelf een ruim 10 jaar oude affinity en dat ding is gewoon nog beter als de standard van tegenwoordig:o
ook helemaal verbouwd btw...