PDA

View Full Version : jaja, misschien begin ik toch weer...



JTB
17 december 2006, 23:15
Na begin dit jaar al mijn gitaren en versterker verkocht te hebben, begint het toch weer enigszins te kriebelen. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken wat de volgende set zou moeten worden. Het gaat sowieso tweedehands worden, gezien de prijs en budget. Qua versterker wordt het sowieso buizen en sowieso een losse top met kast. Totale budget om en nabij de 2000 euro (zit nog wel een beetje rek in maar beperkt). Ik dacht dit zo ongeveer door midden te hakken. Dan kom ik op een 1000 euro voor een gitaar. Het liefst kocht ik een dikke PRS, maar dat ga ik niet redden.

Mijn oog is op de volgende twee gitaren gevallen:
- een ESP-Horizon vraagprijs is 1050 euro.
- een Catalyst Panthera vraagprijs 625 euro
-een ESP LTD MH-1000 vraagprijs 750

Esp vind ik een ontzettend mooi merk en aangezien ik toch voornamelijk wat zwaarder werk zal spelen moet dit goed kunnen, toch moet de gitaar ook een fatsoenlijk clean kunnen voortbrengen. De panthera heb ik vroeger (lees minimaal 10 jaar geleden) in mijn handen gehad en op gespeeld en die beviel buitengewoon goed. Het prijsverschil is echter vrij aanzienlijk. Hebben jullie nog suggesties? Gaan luisteren is natuurlijk altijd het beste, maar ik rij liever niet voor nop het hele land door.

Orpheo
17 december 2006, 23:23
les paul studio: 650 euro (2e hands, goed zoeken).

engl fireball top (900 euro)

marshall 412 : 450 euro.


done. dat zou ik doen voor 2000 euro.

JTB
17 december 2006, 23:28
ik ben nooit heel erg gecharmeerd geweest van een gibson, beetje te wollig naar mijn smaak, maar waarom zou je voor die set gaan en waarom niet voor de gitaren die ik opnoem. Begrijp me niet verkeerd ik waarder je antwoord, maar ben nou juist geinteresseerd in de onderbouwing.

Orpheo
18 december 2006, 00:02
ik ben nooit heel erg gecharmeerd geweest van een gibson, beetje te wollig naar mijn smaak, maar waarom zou je voor die set gaan en waarom niet voor de gitaren die ik opnoem. Begrijp me niet verkeerd ik waarder je antwoord, maar ben nou juist geinteresseerd in de onderbouwing.

die engl en cab: omdat dat wel aansluit op je muziekstijl zover ik t zie. en tis gewoon een lekkere (redelijk veelzijdige) amp.

die gitaar; de studio is iets dunner dan een normale les paul, dus iets feller. en imo krijg je meer waar voor je geld bij gibson dan bij esp (als het gaat om vibe en mojo). esp heeft totaal geen mojo. gibson in overvloed.