PDA

View Full Version : Morley fuzz/wah/volume pedaal vraagje



krist
17 december 2006, 21:39
hoi,

ik heb enige tijd geleden een Morley fuzz/wahh/volume pedaal gekocht. Een oudje uit de jaren 70. Erg handig ding, je kan hem gebruiken op de volgende manieren:

- Alleen volume
- Fuzz + volume
- Fuzz + wah
- Alleen wah

Nu bevalt ie als volume pedaal prima, erg handig ook vind ik zelf. Ook de fuzz is prima, los of in combinatie met mijn MXR Distortion + pedaal. Het enige waar ik niet tevreden over ben is de WahWah. Er klopt iets niet lijkt het wel. Als ik hem helemaal open heb krijg ik gewoon helemaal geen signaal, pas als ik hem bijna helemaal in heb getrapt wel, en dan gaat ie ook meteen helemaal los zeg maar. Hij valt dus bijna niet te bedienen en is daardoor voor mij als WahWah moeilijk te gebruiken. Ik heb hier ook een oude Vox Wah en dat is toch wel een wereld van verschil.

Nou is mijn vraag dus eigenlijk:

Is er iets mis met het Wah gedeelte van dat Morley pedaal of heb ik gewoon pech en is het gewoon een slechte Wah (wat ik me dan weer bijna niet kan voorstellen). Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Ash ketchum
18 december 2006, 10:11
Morley's hebben toch vaak een optische sensor ipv een potmeter, misschien is die smerig of kapot. Verdere nuttige info kan ik niet geven.

Jeroenvanhulsteijn
18 december 2006, 17:20
Probeer contact op te nemen met Morley zelf. Ze zijn daar erg behulpzaam.

Er zit sowieso altijd een volume drop in. Zo schijnt het circuit opgebouwd te zijn (aldus hun handleiding). Maar wat jij beschrijft is ook niet normaal.

En mss idd vuil bij de sensor.